Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foldopdeling
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 10:27

Hejsa!

Vil bare lige høre, hvordan jeres heste er opdelt på foldene? Går de enkeltvis, parvis eller i store flokke? Og er de opdelt efter køn?

På vores nye opstaldingssted går der både hopper og vallakker sammen (6 stk. i alt på vores fold), og det går bare helt fantastisk

Derfor undrer det mig lidt, at der er så mange steder, hvor hestene er kønsopdelt. Og det sted hvor vi kom fra gik næsten alle heste på enefold (og var pakket ind i "vat")

Synes et eller andet sted, at det er unaturligt at splitte dem op efter køn. Hvad mener I?

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 11:50

personligt ville jeg nok hellere fortrække at man sætte heste samme efter temperman.

Har selv to styks - 1 af hver - og de er hammer gode venner. For år tilbage stod de ude. I starten efter køn. Men min vallak fatter ikke at han er dreng. har gået sammen med hopper altid, også som føl/plag. Så efter et stykke tid fik jeg min vilje og han kom over til sin søster/hopperne. Og så havde han det meget bedre.

nu står de to bare hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Glad for kønsopdelt....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 13:15

Jeg er glad for kønsopdelte folde til mine vallakker. Mine to er unge og nogle rigtige legekammerater, så det kan gå rimelig vildt til.

Min gamle vallak sprang på hopper i brunst, og blev frustreret. Til gengæld var han super til at opdrage på de unge i en ren vallakkeflok.

Personligt ville jeg ikke have en hest til at gå alene, andet end på sygefold.

Men kan godt forstå, at på det stutteri hvor jeg kommer, der går deres salgsheste oftest alene på fold - de må ikke komme til skade, og det ser ikke pænt ud med skrammer og sår efter leg, hvilket mine to vallakker har rigeligt af.

mvh charlotte

1
0
Svar på denne tråd

Min vallak vil..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 13:19

bedække hopper oefter at have gået med en åbenbart ekstra lækker hoppe.. Det var ellers ikke tidligere noget problem..

Så nu går han kun med valakker.. Jeg har fået hesten hjem og vil kun have valakker opstaldet.. (Har kun en boks til udlejning og tre bokse i alt)..

Grunden til ren valakker er at jeg ikke syntes nogen heste skal gå alene og det ville en evt. hoppe jo så komme til i min stald..

0
0
Svar på denne tråd

Vi opdeler
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 13:54

efter temperament og foderbehov, sekundært, hvis der er en vallak der bedækker.....pt har vi

*3 voksne vallakker og to hingsteplage, de voksne er vant til at gå med hopper og føl, også- men i år er de opdragere af søde-banditterne

*tre hopper uden føl

*to vallakker hvor den ene bedækker, ellers kunne de godt gå med de tre hopper

* 3 hopper med føl og en tante- vallakker ville være OK, SÅFREMT de er føl-sikre, men foderbehovet passer ikke......

*blandet gruppe med to vallakker og to hopper der har samme foderbehov.

De går kun alene her, hvis de er syge, voksne hingste der ikke kan gå med andre eller andre særlige forhold.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm

* Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet

Begge er trafiksikre og turfornuftige.

0
0
Svar på denne tråd

lsaskjæLKJD
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 22:28

Det er lidt blandet ved os. Der er 30 heste det sted hvor min står. Her i sommer månederne går de store varmblods blandet sammen 9 styks ialt. Det går super fint alle er med i flokken. Om vinteren er de dog delt i de yngre 4,5,6 års sammen og de gamle 16+ går sammen, men stadig blandet. Men det er nu mere for at når der lukkes ind, er det svært at tage imod for mange heste af gangen.

De resterende ismuler er tilgengæld delt op i en hoppe flok og to vallak folde for der er noge vallakker som er meget hingstet og de slåsser til blodet flyder når hopperne er for tæt på...

Men jeg synes vi har ro og dynamik på alle vores folde..

Jeg fortrækker at min går i en blandet flok, både køn og alder.

.

0
1
Svar på denne tråd

Kønsopdelt
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 10:15

Jeg vil aldrig have heste gående et sted hvor der ikke er kønsopdeling, det er jo faktisk det naturlige idet der i naturen KUN går én hingst sammen med hopperne, de øvrige hingste går i en seperat hingsteflok.

Vores er delt op i 3 flokke, hingste/vallakker, følhopper og goldhopper.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

1
0
Svar på denne tråd

Blandet flok
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 10:44

Har haft heste i blandet flok i mere end 40 år helt uden problemer.

Hvis jeg en dag kommer ud for, at der er problemer med at have hopper og valakker sammen, så vil jeg selvfølgelig opdele. Det er ikke et princip - bare den måde det har fungeret godt på, hvor jeg har haft mine heste opstaldet.

Lige nu er der så kun to valakker og en hoppe, så det er heldigt at de fungerer fint sammen

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

Blandet flok
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 13:10

Hos os går de 10 sammen lige nu. De går også blandet hopper og vallakker.

Den ældeste er 27 år og den yngste er 4 år. Det fungerer rigtig fint.

De danner par en hoppe og en vallak næsten alle sammen og går så rundt og kærester. Vallakkerne leger også med hinanden en gang imellem og så nusser de også lidt på skift.

Jeg har altid haft hest i blandet flok og synes det fungerer rigtig godt.

Jeg kan dog godt forstå at nogen vil have dem opdelt, men da jeg aldrig har haft problemer med dem blandet ser jeg ingen grund til at dele dem op.

Vh Maria

Opstaldning i lækre bokse i Veksø Sjælland tilbydes

Se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

sfdmg.,fdmbaz
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 23:07

Der er jo heller ikke vallakker i naturen

.

0
0
Svar på denne tråd

Delt i tre
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 00:10

Hos mig går de i 3 flokke. 4 hopper sammen, 2 vallaker og 1 vallak for sig selv.

Jeg har prøvet at lukke dem alle samme men det resulterede i 2 hopper i brunst og min gamle vallak begyndte at bedække dem og give dem tæsk når de ikke makkede ret. Så det duede ikke.

Min gamle vallak er en sær snegl og kan kun gå sammen med min mands vallak ellers vanker der tæsk og er ikke bleg for at jage andre ud gennem hegnet. Derfor går min ene vallak nu på enefold, da han altid står for skud og står nu med en seneskade på bagbenet + en masse skrammer og sår.

Det har han det fint med og så har han også vores ged som selvskab

Hilsen Rikke

Ridehal til rådighed 20x40 med en god sandbund (6752)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider