Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp til foder - er det helt skævt?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 18:03

Hej HN!

Jeg har lige fået en lånehest hjem!

Det er første gang jeg skal have hest selv, så jeg er lidt ny i det at fodre på en hest.

Ejeren siger, at jeg selv må bestemme, hvad jeg fodrer med, men hun har gået godt på lucerne og byg, hun er lidt for varm for hovedet til havre. Ellers skulle hun være nem at fodre på :-)

Lige nu går hun på græs om dagen og får wrap morgen og aften samt vitaminer, men i takt med hun skal "igang igen" skal der jo noget mere til ;)

Jeg har ikke råd til bare at fodre med hvad som helst, så har siddet og søgt og læst på forskellige sider for at finde ud af hvad der var billigst - men selvfølgelig samtidig godt nok til hende.

Jeg har tænkt på:

Equsana Rocky

+ Equsana Barley Pop (poppet byg) som ekstra energi

+ Vitaminer

+ Wrap

Hun er 9 år, 160 cm i stang, normal huld, men spinkel i bygning.

Så..Lyder det helt skævt? :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 20:38

Hej.

Hvad med st.hippolyt natur mysli eller Brogården lesure mix kombineret med lucerne.

De har begge en lav udfodring og hesten er dækket ind med vitaminer & mineraler.

Jeg bruger natur myslien til min araber/fuldblod og har en god energi i ham, og lesure mixen til min fjordfjolle.

Der ud over giver jeg godt hø fra når frosten begynder til de bliver lukket på sommergræs.

Som ekstra guf får de mash et par gange om ugen.

Natur myslien koster ca. 250 kr og lesure mixen koster ca. 200 kr.

Produkterne du spørger indtil kender jeg ikke priser på og kan derfor ikke samline om det er dyre eller billigere end mit forslag.

Vh

Anja

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 22:23

Hvorfor ikke bare give ét vitamin produkt, istedet for at blande?

Jeg ville nok vælge et fyldestgørende produkt og så godt grovfoder for resten og se om ikke du kan undgå det byg :)

F.eks Hippolyt Naturmüsli, StrukturEnergitikum eller Naturmineral..

Horselux har også nogle gode, sunde produkter til en fornuftig pris, såsom Easy, MultiVit eller Care :)

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Prøv selv
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 22:34

Jeg fodrer med Rocky som du selv nævner, jeg har forsøgt at finde et foder der kunne måle sig indholdsmæssigt og prismæssigt, men hver gang kommer jeg frem til at Rocky er optimalt for mine heste.

De får 800-900 gram dagligt, ridehesten får havre oveni for energi, og ellers får de i de kolde måneder grønpiller (fordi der skal tilføres protein) og roepiller, du kan give lucerne som proteinkilde istedet for grønpiller.

Du skal ikke give ekstra vitaminer med Rocky........

Og så gør det jo heller ikke noget at det ikke koster kassen og hestene elsker det.

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

et godt fuldfoder
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 00:18

Jeg vil foreslå dig at købe et godt dækkende fuldfoder, fx fra equifirst, brogården eller marstal - du kan i deres sortiment nemt finde et fuldfolder der passer til din hest.

da det er første gang du skal til at rode med foder synes jeg du skal få en foderkonsulent til at hjælpe dig.

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Rocky......
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 10:47

Rocky er et fint afstemt dækkende foder, så med det kan du lave en simpel og fornuftig fodring.

Du kan vælge at tilsætte en håndfuld lucerne til hver måltid, men ellers er hesten fint dækket ind ved rocky og strå alene.

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fiber piller
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 11:34

Ku også være en mulighed. Jeg bruger kombi pellets fra eggermanns de koster 139 for 20-25 kg. Jeg bruger 800g til min to års som ik er nøjsom og til mine Fjordheste bruger jeg ca 500 g, på daglig basic. Det blir blødt op i vand. Jeg smider sort havre i til dem som har behov og lidt lucerne samt lidt vitaminer. Jeg fodre 4 heste for ca 4-500 kr pr måned

Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd

123456878
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 14:05

Hmm.. Mit råd er: Keep it simple.. Heste kan sagtens leve af grovfoder (hø/wrap- af god kvalitet) og tilskud af vitaminer/mineraler for resten.

Kender en, der har fået en traver sidste år. Han har altid været svær at holde huld på, og gamle ejer troede ikke på at hende jeg kender ville kunne holde ham på den måde. Men aldrig har han set så godt ud som nu. - Han har fri adgang til hø. Døgnet rundt, og står i øvrigt i løsdrift.

Så det kan godt lade sig gøre. - Er billigere i længden og mest naturligt for hesten :)

Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider