Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fluemasker hele tiden?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 17:09

Jeg har anskaffet mig nogle fluemasker til hestene, hvor der er ører i - og nøj hvor er de dog glade for dem :-)

Men, Jeg har aldrig haft sådan nogle i brug før - har brugt de gammeldags med snore...

Nu er det så jeg tænker - hvor meget har Jeres heste disse masker på?

Er det hele tiden - kun når vejret er solrigt og der er mange insekter eller?

Hvad med insektdækken? - jeg har så svært ved at burdere hvor længe osv.

En sidste ting jeg kom til at tænke på er pandelokken - dem jeg har har er der desværre ikke hul til den...

Er gange for at den kommer til at sidde inde i fluemasken og genere øjnene - min ene fjordhest har en tyk kraftig pandelok - måske lave en fletning eller???

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 17:44

Mine har deres på 24/7 disse dage med høj sol og fordi den ene har hvid mule, dog har de dem af 1 gang om dagen når jeg selv er der og får luft til hovedet så at sige og jeg kan tjekke øjne og pels er som det skal være... Men når det blæser meget og/eller er overskyet, kan de undvære :)

Samme med insektdækken.....

Jeg ville ikke lade en hest med kraftig pandelok have en maske på uden hul til denne.... Men prøv med en fletning

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

1
0
Svar på denne tråd

masker...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 17:46

Jeg er flue-ekspert. :) Næsten, haha.

Min går med maske, mens hun er på fold. Hvilket er fra morgen, og indtil mitterne går amok, ca. 17.30.

Ja, masker er bøvlet. Det med pandelokken kan løses med rambo masken, som slet ikke rører pandelokken. Den bliver heller ikke våd, eller sidder ind mod øjnene. Og den eller grimen kan ikke falde af, fordi den sidder op i nakken. Ikke en klud, der er trukket over hovedet, som min bucas grime var. ;)

Regn, blæst?? Det kommer an på, hvor du er. Jeg har ind imellem tænkt, nøøøj en pelikan i dag! Men når jeg så kommer op på folden, er de alle SÅ generet af mitter og fluer, selvom det blæser.

Og også selvom det regner!

Men hvis I har meget få mitter/fluer, så ville jeg måske droppe det i regn og blæst. Men her er det 100% nødvendigt.

Insektdækken - det samme, hun har det på i foldtiden. Sidste år på døgnfold, men må nok sige, det må være rart for dem at få det af om natten. Selvom det er det eneste, der ikke har skavet hende, som bucas og amigo gjorde. (rambo).

Jeg har regnlineren også, 350 kr, og den får hun på, når der er regn og blæst. :) Testet i sky-brud, jeg blev plask-våd, men hesten var knas tør.

Husk, mod tåber kæmper selv Guderne forgæves!

0
0
Svar på denne tråd

sssssssss
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 22:00

Lara (den store) går med hel-maske som dækker hele angsitet og ørene. Der er hul til pandelokken. Den dækker kun lige præcist ikke det nederste af mulen (hun har ingen blis, snip eller noget) fordi hun hader at have noget ned over næseborene.

Billede

Denne har hun på hele tiden på. (hun går i løsdrift) da hun er meget irriteret over fluerne osv i hovedet. Der udover bliver hun sprayet hver dag med fluespray over hele kroppen som holder det værste væk.

Den lille (Shetlænder) der imod går faktisk ikke med noget på folden overhovedet. Men hun har også en del mere hår, både man, hale og pandelok til at beskytte sig mod fluerne med. Hun er ikke synderlig irriteret på folden som den store ville være. Men hun bliver også sprayet med fluespray hver dag.

Billede

(som i kan se - masser af hale, pandelok og man)

Men når vi kører med hende i vogn, inde i skoven får hun hut på :) (det gør den store os)

If you give it your all - you have already won..

"If you live to be a hundred, I want to live to be a hundred minus one day so I never have to live without you."
- Winnie the Pooh
0
0
Svar på denne tråd

Mine har..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 22:12

dem på fra 07.00 til 21.00, sådan ca i hvert fald.. De har dem på de dage hvor fluerne er aktive..

Igår luftede det en del, så der fik de dem af da jeg kom hjem fra arbejde klokken 16.00 for der var ingen fluer..

Mine er uden hul til pandelok, men jeg vurdere at der ikke er problemer med unødig slid..

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 22:49

Jeg ville gerne at min beholdte sin på hele dagen, men hun kløer sig i hovedet så det går ikke så godt, det med at have den på i døgndrift.

Billede

Hvis det bliver regn, piller jeg den af, tror den klasker for meget og er for irriterende i længden.

Ingen insektdækken her, syntes de bliver alt for klamme inden under det. Så hellere sprøjte over med et eller andet.

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 09:05

Mine er af fast stof, så de er såmænd ikke til gene i regnvejr heller :)

Billede

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider