Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

greenguard mundkurv.. hvad gør i ??
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 21:25

Vi har en fjordheste blanding i stalden der har været forfanget men er nu i gang med indgræsning igen, efter sammenråd med dyrlægen.

Vi har købt en greenguard mundkurv til hende men hun er en bandit og har fundet ud af at skubbe den til siden og få mere plads til at få fat i græsset... så til jer der har kendskab til mundkurven har i nogen ideer til hvad vi gør...?? vil det hjælpe at købe grimen som passer til mundkurven eller tror i det vil blive det samme ??

R.I.P Sir Aidan Skye

Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!

Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden n...

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 09:56

Vi har en Fjordhest opstaldet som også har været forfangen for nogle år siden, og som i øvrigt er svær at holde bare nogenlunde pæn slank om sommeren. Hun går også med Greenguard mundkurv størrelse full, og den kan da ikke skubbes nogen steder.

Men jeg kan godt forestille mig at ponymodellen kan skubbes så der kan "græsses udenom", men så vidt jeg ved er ponymodellen kun til Shetlændere og små Welsh.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

0
0
Svar på denne tråd

Grimen
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 10:05

Jeg har en greenguard, str. Pony. Jeg har sat det på en sollid grime, og justeret mundkurven, så den sidder stramt på næseremmen på grimen.Den drejer lidt rundt, men pony kan ikke spise udenom. Dette er til ahns store fortrydelse, men et nødvendigt onde, hvis han ikke skal gå alene hjemme på gården hele sommeren.

Jeg har før brugt de billige mundkurve, men dem bideer han bunden ud af i løbet af en måneds tid.

Ponyen har tidligere været forfangen. Derfor bruger han mundkurv.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Den rigtige grime
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 11:51

Hej Mette, ja, den "rigtige" grime gør en stor forskel.

Den får kurven til at ligge meget mere stabilt.

"Ganache-remmen" fører du ned gennem "grimeskafts-ringen", hvilket gør det hele endnu mere stabilt og så er det ikke nødvendig at kurven sidder helt tæt på hestens mund.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Almindelig grime
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 17:10

"Vores" fjordhest går med en ganske almindelig grime og mundkurven sidder normalt knap 10 cm fra mulen fuldstændig uden problemer.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 17:52

på et tidspunkt en pony der også gik med greenguard i str full. Hun fandt også ud af og ødelægge spænder og spise ved siden af. Jeg gjorde det, at jeg ved hjælp af læderspænderne justerede den helt op, så der kun var 3-4 cm fra mule til bund-for at stabilisere den brugte jeg gaffatape om læderspænder op over næserem på grimen.

Det fungerede fint og hun var stand til, at spise lidt græs og frøgræs, drikke vand og nusse med den anden hest uden problemer.

Man skal dog være opmærksom på, at de ikke får sår på mulen i starten, da kanterne i bunden af kurven er skarpe.

Desuden er det min erfaring, at ikke alle heste/ponyer trives med, at gå med mundkurv.

mvh

Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

ingen mundkurv
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 22:54

Ingen heste trives med mundkurv det er noget vi bilder os ind. Charlotte og jeg bliver ikke enige her, men i min verden er det noget fanden har skabt. ikke noget og sige til at MANGE HESTE LIDER AF STRESS OG MAVESÅR.

0
3
Svar på denne tråd

Mundkurv
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 11:34

Ja jeg er heller ikke tilhænger af mundkurv. Ville for alt i verden undgå det til mine egne. JEg har en lille shetter som for 3 år siden blev forrangen 2 gange på samme år. Har sat den sammen med andre små som heller ikke tåler meget græs og har ladet dem græsse på en ugødet mark som er tilpasset størrelsen. Dog kun om natten. Det klarer han fint. Endnu. Kan han ikke gå sådan nogen lunde med andre heste så skal han ikke være her mere. Jeg mener bare at observere at færre og færre heste ikke tåler særlig meget græs og det bedste ville være at finde et sted hvor der er heste som passer ind i den hest man har, et sted hvor der ikke bliver græsset 24/7 og hvor den kan følges med andre heste som har det samme behov.

Jeg syntes man tager noget af det sociale og naturlige fra hesten ved en mundkurv og det er ikke særligt naturligt for den.

0
0
Svar på denne tråd

Mundkurv.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 12:52

Nu er det ikke alle der har mulighed for at sætte den på jordfold det meste af dagen. Så hvis valget står mellem forfanghed og mundkurv må jeg indrømme det eneste rigtige er en mundkurv. At lade en pony står på græs hele dagen og så håbe på den ikke bliver forfangede er ikke okay. Som sagt er det ikke alle der har jordfold som en mulighed, selvom de fleste selvfølig ønsked de havde en når man har en tyk pony. Så en mundkurv kan være eneste udvej og for ponyens bedste, så den netop ikke bliver forfanget.

Ifoles i 2014:

Red Lightning xx ifoles med Jazz.

Tequiella ifoles med Kenos Audacious Seven.

Vængets Mirabell ifoles med Glibings Ajs.

0
0
Svar på denne tråd

Det sorte tape
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 15:42

som man også bruger til at komme på wrap, hvis der er hul, er

udemærket til at stabilisere remmene.

Kom tape på hver side af remmen, og den er stabil.

Også til at komme på kanter og andet som kan genere hesten.

Det klæber fantastisk, og har en blød overflade.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis

HENRA 1½ HESTES TRAILER UDLEJES I KALUNDBORG.Total vægt 1300 kg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider