på et tidspunkt en pony der også gik med greenguard i str full. Hun fandt også ud af og ødelægge spænder og spise ved siden af. Jeg gjorde det, at jeg ved hjælp af læderspænderne justerede den helt op, så der kun var 3-4 cm fra mule til bund-for at stabilisere den brugte jeg gaffatape om læderspænder op over næserem på grimen.
Det fungerede fint og hun var stand til, at spise lidt græs og frøgræs, drikke vand og nusse med den anden hest uden problemer.
Man skal dog være opmærksom på, at de ikke får sår på mulen i starten, da kanterne i bunden af kurven er skarpe.
Desuden er det min erfaring, at ikke alle heste/ponyer trives med, at gå med mundkurv.
mvh
Lisbet