|
|
| Hø i minibig, hvor lang tid rækker sådan en |
|
|
Hejsa.
Jeg har tre ismuler. Og skal til at købe hø i minibig baller. Jeg skal bestille til hele vinteren, men er kun vant til små baller, så ved ikke hvor mange minibigs, der går til.
Så spørgsmålet er, hvor lang tid skal man satse på en minbig holder til tre små heste.De får vel ca 12 kg om dagen ialt(den ene er et føl)
Håber på lidt hjælp, så jeg kan få bestilt.
Hilsen Kenny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er bare og få |
| Forfatter:  |
bimboe |
| Dato:  |
23-08-2004 12:23 |
|
afvide hvor meget én balle vejer, og så kan du selv regne det ud.
Bimboe 
Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fgfgffff |
|
|
Husk lige på at wrap kun kan holde sig i 14 dage, alt derud over er på egen risiko.
Hvis det skal holde længere. skal de spredes ud og tørres, men så er formålet med at fodre med wrap jo lidt tabt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har 6 shetlændere |
|
|
og bruger en høballe på 300-350 kg. på godt 14 dage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vejer en minibig normalt omkring |
|
|
300-350 Kg?
Til limelight; Det er ikke wrap, men alm hø
Hilsen Kenny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskellig vægt |
|
|
minibig vejer fra 150 kg-250 sådan ca............. ligesom med wrap afhænger vægten af hvad slags græsser der er osv..........
Ismuler har jo kun godt af stråfoder, så brug rigeligt, jeg vil skyde på 14dage i enballe til de 3, max. dvs 2 pr mdr som minimum......
Kan du finde godt hø ? her på sjælland er der ikke mange der har fået lavet hø i ok kvalitet iår pga al regnen
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg tror |
|
|
jeg har fundet et sted med godt hø. Så nu håber jeg bare at han har nok til en hel vinter, da det også er meget svært at finde hø herovre.
Hilsen Sara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| minnibig |
|
|
hey..
en minnibig på ca 350 kg kan sikkert holde ca 3 uger til sådan en tre banditter, men det kommer jo an på hvor meget du har planer om at bruge, men du kan jo bare regne om i kg. hvis vi siger du skal bruge til eks 20 kg om dagen, og der er 300 kg i en balle
så rækker den i 15 dage. køb rigeligt, hvis det er af en god kvali. godt hø er lagerfast længe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kristian.... |
|
|
en hø balle holder da mere end 3 uger... vi tale jo ikke wrapballer........
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg spurgte... |
|
|
...om vægten, da jeg sidste vinter købte hø i minibig.
Fik at vide, at de vejer 275 kg stykket, så det er åbenbart forskelligt. Du bliver nok nødt til at spørge leverandøren.
"Jeg er frygtelig karakterløs. Det er derfor jeg har haft det så sjovt."Dean Martin Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.. |
|
|
en pr hest om mdr. sidste vinter havde jeg en fjordplag og minbig høballer.
jeg brugte en balle om mdr til den. ville godt have givet ham mere end han fik... vægten på dem kender jeg ikke men sælger mente ca 200 kg (selvom han ikke har vejet dem ?)
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min maskinstation... |
| Forfatter:  |
Sussie |
| Dato:  |
24-08-2004 12:51 |
|
... siger at der ca. er 20 små baller i en minibig.
Så har de en størrelse på 80x80x120 cm
MEN de kan alt efter ønske lave dem lidt større/mindre..
(Og hvis de kører lidt hurtigere i et stort skar, kan de banke lidt mere i/presse den hårdere)
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| minibig |
|
|
Jeg har lige fået 16 minibig hø hjem. De skulle veje mellem 175 og til 200 kg pr stk. Men IHHH hvor de fylder...(håber jeg har nok til 4 heste og to ponyer)
Jeg bor nær Vojens og fik det helt fra Horsens, det er bare umuligt at opdrive ordenligt hø hernede og så i så store mængder.
Hilsen Mona
Engang Oldenborg, altid Oldenborg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|