Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tilskudsfoder til 2 års
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 10:56
Nu ser det desværre ud som om sommeren går på hæld og vi må til at forberede os på at hestene skal ind om natten og derved sættes op i foder.
Min 2 års Dv plag på lige knap 1.60 er i fin foderstnd og i øvrigt sund og rask og rigtig godt med vækstmæssigt. Lige nu får han salvana's mineralkiks og går ellers på græs hele døgnet.
Sidste vinter fodrede jeg med brogaardens fase II. Det var jeg meget glad for, men det var meget dyrt! Jeg valgte det foder fordi han var noget fejlernæret og manglede en masse ting og det var det jeg blev anbefalet.
Jeg vil så mene at nu hvor han er så fint med må det være muligt at fodre han med havre (evt. blandet med byg hvis han taber sig) og så et tilskudsfoder.

Så er problemet hvilket tilskudsfoder??

Det skal jo helst være lavet til ungheste i vækst. Salvana's junior duer ikke... det er kun til de helt unge plage og hyppen kan ikke rigtig lide smagen.
Han skal have wrap af ædelyst ved siden af og står på meget halm.

Nogen foreslag?
Helle
Smuk... smukkere..... Solli!
0
0
Svar på denne tråd

Tilskudsfoder til unghest...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 11:10
Hej Helle

TM Müesli Super Plus fra Tjørnehøj Mølle vil kunne bruges til din hest med samme resultat som fase II fra Brogaarden. Blot er Super Plus lavet til at supplere korn (fx. havre). Ungheste skal have ca.1 kg Super Plus dagligt.
Tjørnehøjs foder kan købes hos forhandlere i hele landet (bl.a. Land & Fritid samt DLG)
Vi bruger selv to af deres produkter (Kraft og Super Plus)på 4. år på vores ridecenter v/ Køge. Hestene stortrives på det foder !!!

Med venlig hilsen
Tina Bjerregaard
0
0
Svar på denne tråd

Billigere
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 11:21
Ved at få lavet en foderplan med wrap - havre - soyaskrå og en vitamin og mineral blanding, kan din unghest sagtens være dækket optimalt ind og trives med det.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 12:02
Jeg er enig meg Yankee...
Wrap-havre-soyastrå og en vitamin og mineral blanding, og så tror jeg lidt salt (enten noget du putter i foderet eller saltsten) så skulle din hest være i fin form :)
0
0
Svar på denne tråd

vil ikke sammenligne
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 12:57
TM med dodson + horell..... syens personligt ikke om TMs produkter de indeholder for store mængder melasse og soyaskrå, dvs en dyr kg pris.

Min 2 års får FASE 2, og det har den fået fra den var 1 år af... den skal have ca 2 kg pr dag, en sæk med 20 kg koster 140 kr, så kan du selv regne prisen ud pr mdr.....

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

yankee
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 13:57
Nu har jeg aldrig før fodret med soyaskrå, hvorfor er det så udbredt til plage?
Hvilken vitamin/mineralblanding vil i anbefale?

Helle
0
0
Svar på denne tråd

hellespencer
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 14:17
Jeg bruger det fordi det er et godt olieholdigt energifoder til rimelige penge der tilfører foderblandingen de livsnødvendige aminosyrer især lysin som heste i opvækst har brug for, der må dog aldrig gives for stor mængder af det max 0,5 -0,7 kg pr dag.
Et alternativ kan også være en stor portion lucerne.
Hvis man nærlæser varedeklarationen på de fleste fodermidler med høj fedtandel til hest indeholder de soyaprodukter i en eller anden form eller ærter, rapskage, hørfrø ol. som fedt og protein kilde.
Ellers er alternativ faktisk fiskemel som findes i nogle vitamin og mineralblandinger.
Af vitamin og mineralblanding bruger jeg travo E sport; men der findes mange forskellige især uorganisk og Brogården har en der er organisk, det er jo op til enhver, hvad man har lyst til at bruge.
Håber det er svar på dit spørgsmål.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

hvor meget
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 14:22
Jamen hvor meget så?
Jeg ved godt at jeg skal have udarbejdet en foderplan, men er der ikke en(yankee igen måske :)hehe) der kan sige mig ca hvor meget han skal have?¨
Altså:
Hvor meget havre?
Hvor meget soyaskrå?
hvor meget Travo E (evt. mængde af andet mærke)?
Og hvor meget Wrap tror i han æder af Wrap? Regner med at han skal have af ædelyst, men hvor meget er det ca?

Helle
0
0
Svar på denne tråd

10 kg...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 14:28
ja det æder min plag gerne om dagen, han står på spåner så har ikke adgang til halm ......
.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider