Skønt... Jeg gik i seng efter at have skrevet det første indlæg, og her til morgen ligger der allerede en masse svar til mig! Tak!
Derfor elsker jeg HN... Altid søde mennesker klar med svar!
Jeg har kigget godt efter i hendes afføring, og den er der ikke noget at se i, så jeg tror ikke det er orm, alligevel vil jg lige overveje at ta' en hilsen med til min dyrlæge!
Men omkring fodring ved jeg, at hun ikke er blevet fodret rigtigt! Hun har f.eks. kun fået græs, nogen gange brød og kun i vinterhalvåret fået noget havre (eller noget i den stil). Ikke engang en slikkesten med mineraler har hun haft! Det har hun nu, og den er hun blevet glad for!
Ved selvfølgelig godt, at mange heste sagtens kan nøjes med græs i sommermånederne, men i det her tilfælde er det tydeligt at hesten har manglet vitaminer m.m.
Hos mig får hun lidt fiberblanding og lidt fuldfoder, samt hø!
Og ja, hun er lidt overvægtig, og det gør det jo slet ikke bedre! Men hun har allerede tabt sig hos mig!
Hun er den type, der er meget kraftig bygget, og man kan tydeeligt se, at alle hendes muskler "hænger og dalre"

Så jeg er klar over, at hun når hun er trænet godt op igen, vil komme til at se rigtig muskuløs ud!
Jeg vil meget gerne have hende i god form, har sagt til ejeren at den ikke kommer hjem før, og ej heller før, at jeg ved hun vil bruge den regelmæssigt! (Hvilket jeg desværre ikke helt tror på nogensinde bliver) Nu har hesten stået her i 3 uger, og stadig har hun kun været her en gang! Hun forventer derimod at genoptræningen kan ske på urealistisk kort tid!
F.eks. kan hun ikke forstå at hesten ikke kan trave, og at jeg ikke bare rider den på tur!

Det kan hesten jo slet ikke....! Men det har hun lidt svært ved at forstå! Kæmper lidt en kamp, da hun er familie og jeg er meget sammen med hende. Det er lidt en ballance!
Mht. at klippe hende, ved jeg, at hendes form er meget dårlig, og hun meget nemt sveder! Så det overvejer jeg stadig. Dog er det igen en klemme at stå i, for ejeren har ingen penge til hverken dækken eller andet, og jeg ved ikke helt om min egen økonomi skan og skal bære det.... (tænke tænke tænke)
Glukosamin, det havde jeg ikke tænkt på.... Straks drøner jeg ned og køber noget.... (er næsten på vej ud af døren)

For fodring skal ejeren jo betale, uanset hvad!
Takker for linket, har printet den ud, og vil vise den til ejeren næste gang hun ellers har tænkt sig at komme
Hvis nogen har flere gode råd eller suplerende oplysninger, modtager jeg dem gerne....!
Mange tak til alle dem som allerede har kommet med gode konstruktive ting at arbejde ud fra!
Jeg vil give mig god tid, og gerne 8 måneder, hvis det er det der skal til!