Hejsa !!
Er selv ejer af 2 meget nøjsomme typer, en hest og en pony.
Ponyen blev desværre forfangen for knap 3 uger siden, men er i dag erklæret rask af både dyrlæge og smed !!! Jubiii !!!
Altså rask af forfangenheden, skal stadig tabe sig, og må ikke "trigges" med græs eller sukker !!
Så mit bedste råd til dig, vil være giv fortsat afvejet hø på folden, gerne mange små måltider over døgnet, kør på med Glucogard og Equigard, og først når de har tabt hvad de skal, kan du begynde og græsse langsomt - og så er græsset heller ikke så farligt mere...
Det gror jo helt sindsygt nu !!!
Det ville være dumt og "trigge" med med sukkerholdigt græs og samtidig betale dyre penge for både Equigard og især Glucogard - jeg ved hvad det koster !!!!
Så slank dem først, og forsigt opgræsning senere på sommeren - så er du og hestene bedret sikret mod den frygtelige forfangenhed....
Har selv lavfruktangræs, men som det vokser i øjeblikket, tror jeg ikke på "lavt sukker" nogetsteds !!!
Pøj pøj med slankekuren - er der p.t., og ved det er hårdt !!
Hilsen Tina