Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dannelse af for meget ledvæske i knæ
Forfatter: 
Dato:  24-05-2013 11:21

Hej.

Jeg har en fin lille hest som har haft dannet for meget ledvæske i sit forknæ grundet spark. Nu er jeg nervøs for om det er noget hun kan danne for meget af fremad rettet.

Er der nogen her der har erfaringer med for meget ledvæske i knæ? Eller kender til nogle alternative behandlinger og har nogle gode råd?

Håber på lidt hjælp.

Pernille og Anna

At leve et liv med en hest er et rigt liv med kærlighed og troskab

0
0
Svar på denne tråd

Hævet knæ
Forfatter: 
Dato:  27-05-2013 01:15

Hestes forknæ kan hæve rigtig meget op ved slag/spark. Det første døgn er det godt at køle ned med is, koldtvand, køle ler eller gel. Gerne køle flere gange med et par timers mellemrum. Derefter er Back on Track en god ide og masser med Arnica.

Det kan godt tage lang tid (måneder) før hævelsen er helt væk. På nogen heste forsvinder hævelsen aldrig helt, uden det betyder noget for brug af hesten. Er hesten halt er det nok en god ide at få dyrlæge ud og tjekke om der er tale om andet end en væskeansamling.

Hvis den ikke er halt, og der blot er tale om en væskeansamling kan du nok godt ride lidt let på hesten, og gerne ud på fold og bevæge sig roligt rundt.

0
0
Svar på denne tråd

for meget ledvæske
Forfatter: 
Dato:  27-05-2013 06:01

visse former for alternativ behandling kan hjælp, det kan urter, olier osv. også.

det er er vigtigt er at være helt klar over hvad der er sket, i hvilket stadie heelingen er på nuværende tidspunkt.

så hvis du ønsker at benytte alternativ behandling skal du være sikker på at det er en behandler der har erfaring med sådanne skader.

der ud over vil jeg altid anbefale at du husker at give tid og sørge for at din hest bliver genoptrænet foruftigt.

jeg formoder at dyrlægen har været inde over, så hesten er eller har været under behandling af dyrlægen

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider