Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ca/P-forhold i mineral til græsning
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 11:55

Jeg ville gerne vælge et mineral i bolsjeform til hestene når de går på sommergræs. Men jeg synes, at stort set alle de produkter jeg har

kunnet finde har et meget skævt Ca/P forhold - typisk omkring 3:1.

 

Hvad er acceptabelt? Jeg mener jo Ca/P forholdet i et "græs-mineralprodukt" skal ligge omkring 2:1.

 

Tager jeg fejl? Hvad gør I? Produktforslag modtages gerne.


HØJDALGAARDS ARCHILLES

Kåret Frederiksborghingst


Sælges:

- HØJDALGAARDS AYA, født 2010

- HØJDALGAARDS AISHA, født 27/5 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 jah...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 14:33

Jah, altså graferne er godt nok lidt uenige. De fleste grafer viser, at der er for meget fosfor i græs, og for lidt calcium. Nogle er omvendt, men de fleste jeg har set, der ville jeg ikke være ked af at give lidt ekstra calcium, eller bare en håndfuld lucerne sammen med vitaminerne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke enkelt
Forfatter: 
Dato:  11-05-2013 09:04

Tak for svar. Ja, det er jo selvfølgelig lidt svært, for græs er jo heller ikke bare græs, der er givetvis stor forskel på gødet kulturgræs og ugødet naturgræs og så spiller jordbundsforholdene naturligvis også ind. Kan få helt grå hår ved tanken om, at vi stort set ikke ved hvad det er vi fodrer med halvdelen af året...!

 

Så når vi i forvejen fodrer i blinde, så kan det selvfølgelig også være ligemeget hvad vi vælger at supplere med i form af mineraler

 

I betragtning af, hvor meget vi ofrer på korrekt fodring af vores heste i vinterhalvåret, så kunne det måske være interessant også at få lidt mere fokus på sommerfodringen...


HØJDALGAARDS ARCHILLES

Kåret Frederiksborghingst


Sælges:

- HØJDALGAARDS AYA, født 2010

- HØJDALGAARDS AISHA, født 27/5 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 fuldstændig ret
Forfatter: 
Dato:  11-05-2013 20:07

Ts du har da fuldstændig ret, problemet er bare at græs er en svær str. at have med at gøre.

 

Jeg må så indrømme at jeg egentlige bare give mine helt alm. græsmineraler / sommer vitaminer og mineraler og jeg synes faktisk de klare sig fint i løbet af sommeren.


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider