Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hest har hold i nakken - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 09:34

Da jeg kom ud til hestene på folden igår moges ville min hoppe ikke løfte hovedet - jeg kunne på ingen måde få det op... Men hun gik rundt og spise græs.

Snakkede med 2 dyrlæger som mener at det var hold i nakken - den ene kom ud og hun er nu på metacam. De siger at det kan tage tid og man kan ikke gøre noget - det skal selv løsne sig.

Er der nogen der har haft en hest med hold i nakken?

Hvor lang tid gik der før jeres heste var klar igen?

Alle erfaringer søges.....

Trine Bach

Med de 3 skønne Madammer:

Safians Gomilla - OL 1998

Dana Crusador - DV 2007

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd

jeg har haft hest
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 10:55

med et hold i nakken, men ikke hold som du beskriver din har pt..

Min døjede i længe med smerter, som vi ikk evidste den havde, og voldsomme anfald til følger, som har taget laaaaaaang tid for at ændre. Men jeg havde Rikke Andersen ude for at finde en løsning på problemet, og hun fandt at nakken var skubbet ca 2-3 cm. Da det blev rettet faldt dens øjene til ro, så den ikke længere havde et sindsygt blik..

Jeg ville hvis jeg stod med en hest som du gør nu, lade det smertestillende virke og se om det løsner, og så vil jeg ringe efter en kiropraktor, evt Rikke Andersen, eller en ostopat som feks Lene Jacobsen fra Back in balance, og få rettet det sidste på plads..

Min tog langt tid at få rettet, men der gik også lang tid inden jeg fandt ud af hvad den fejlede.. Og jeg har ikke trænet intensivt nok, så derfor kan min tid med hesten nok ikke sammenlignes med hvad andre ville bruge. Men for mig var det vigtigste at hesten blev ridbar igen, ikke nødvendigvis som stævne hest, men bare hest.. Og det er nu lykkes

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

min havde
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 14:22

hold i nakken her lige efter jul.

jeg var der da den låste.

Hesten havde en fridag pga. meget blæst, jeg ville så for at gøre op med min dårlige samvittighed over ikke at ride, lave nogle gulerodsøvelser.

Da jeg har bøjet lidt til hver side, ser den lige pludselig helt skræmt ud i øjnene, og stor bogstavligt talt med mulen på gulvet.

Hvis jeg prøvede at lokket hovedet op, sejlede den på bagparten.

jeg ringede til dyrlæge der sagde at i akutfasen kunne hun ikke gøre andet end give mig noget smerte stillende.

Det hjalp hurtig og den løftede hovedet ca ½ meter og senere på aftenen kunne den få hovedet op i kryppen.

Dagen efter så jeg den rulle og bevæge sig i alle tre gangarter på folden.

da den fik smertestillende i ca 6 dage. Derefter fik jeg tid ved ostepat, Le Tølbøl fra Ringe på midtfyn.

Han har fået i alt 3 behandlinger, med ca 3 ugers mellemrum, og er herefter i fuld ridning, med ekstra meget fokus på smidighed.

Den skal til Le igen den 15/5/13 og der er det 3 måneder siden den var der sidst.

Le's beskrivelse er at min højst sansynligt har gået med det altid og at det er den kolde vind den dag den låste der har været dråben der fik bæret til at flyde over.

Le siger at der ikke er noget i vejen for at den bliver superfin igen , faktisk forventer hun at den bliver bedre og får nemmere ved tingene.

Så hvis jeg var dig ville jeg rådfører mig med en kiropraktor eller ostepat.

Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

1
0
Svar på denne tråd

hold i ....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 15:17

Min har også haft det. Både "almindeligt" hold og mere "usynligt".

Det "almindelige" hold var hvor den pludselig ikke vill dreje hovedet til venstre. Kunne ikke.. Lavede en masse øvelser fra jorden, og bøjninger (altså små bøjninger) i sadlen.

Det blev bedre, men fik fys ud, men der var det gået over.

Mere usynligt - det er når hesten begynder at gå mærkeligt med hovedet. Måske løfte hovedet, eller vende hovedet UD af volten på en af volterne.

For at hindre at blive bøjet.

Eller at man ikke må tage i tøjlen. Eller den ryster på hovedet, når man rykker i træktovet (grime), eller generelt.

Det kommer meget an på, hvor det sidder. Synes der er bestemte symptomer til hver låsnings-sted. Eller det er der også, fik også at vide af min egen kiropraktor, at der hvor mit sidder, kan det gå om og give ondt i maven.

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 15:25

Min far havde en hest, der låste i halsen og ikke kunne løfte mulen mere end 30 cm fra jorden.

Dyrlægen gav smertestillende og anbefalede kiropraktor, som kom næste dag og løste problemet fuldstændig.

Hesten havde en enkelt gang før haft en episode, hvor den låste i halsen, men hvor det gik i sig selv efter ca. 15 minutter. Efter episoden med kiropraktorbehandling havde hesten ikke flere problemer med låsninger i halsen.

Om en kiropraktor kan løse problemerne hos din hest, kan jeg selvfølgelig ikke vide, men god bedring med den.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 17:02

Jeg har haft en der havde det, min kiropraktor/fys ordnede det.
Han mente iøvrigt det var fordi at kryppen sad for højt, og hesten stod i lang tid i vred i nakken fordi han absolut skulle slikke krybben HELT ren hvergang (han fik foder 5-6 gange dagligt)

Det blev ordnet over 3 behandlinger og hesten fik fremover sin mad i en spand på gulvet :)

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider