hold i nakken her lige efter jul.
jeg var der da den låste.
Hesten havde en fridag pga. meget blæst, jeg ville så for at gøre op med min dårlige samvittighed over ikke at ride, lave nogle gulerodsøvelser.
Da jeg har bøjet lidt til hver side, ser den lige pludselig helt skræmt ud i øjnene, og stor bogstavligt talt med mulen på gulvet.
Hvis jeg prøvede at lokket hovedet op, sejlede den på bagparten.
jeg ringede til dyrlæge der sagde at i akutfasen kunne hun ikke gøre andet end give mig noget smerte stillende.
Det hjalp hurtig og den løftede hovedet ca ½ meter og senere på aftenen kunne den få hovedet op i kryppen.
Dagen efter så jeg den rulle og bevæge sig i alle tre gangarter på folden.
da den fik smertestillende i ca 6 dage. Derefter fik jeg tid ved ostepat, Le Tølbøl fra Ringe på midtfyn.
Han har fået i alt 3 behandlinger, med ca 3 ugers mellemrum, og er herefter i fuld ridning, med ekstra meget fokus på smidighed.
Den skal til Le igen den 15/5/13 og der er det 3 måneder siden den var der sidst.
Le's beskrivelse er at min højst sansynligt har gået med det altid og at det er den kolde vind den dag den låste der har været dråben der fik bæret til at flyde over.
Le siger at der ikke er noget i vejen for at den bliver superfin igen , faktisk forventer hun at den bliver bedre og får nemmere ved tingene.
Så hvis jeg var dig ville jeg rådfører mig med en kiropraktor eller ostepat.