Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klippet hest og sol?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 12:58

Ved ikke om det er det rigtige sted jeg har oprettet indlæget... men nu prøver jeg.

Jeg har en islænder som ikke har sat særlig meget pels endnu. Hun har været fuldklippet undtagen ben og sadelleje, og nogle steder har hun slet ikke sat pels endnu.

Hun har det meget varmt, og synes det er synd hun skal gå med dækken på.

Så kan hun tåle at gå uden? Eller er solen for hård ved huden når hun ikke har nogen pels til at beskytte sig med?

Billedet er fra igår, så i kan få en fornemmelse af, hvor meget pels hun har.

Hun har fået B-express fra Blue Hors i en uge nu, men ved ikke hvor meget det har hjulpet.

Billede

1
0
Svar på denne tråd

Bare af med..
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 14:16

dækkenet..

Mine er fuldklippet og nyder dagene uden dækken ;-)

Mine har stadig dækken på om natten og dage hvor de lover regn og blæst.. Men så snart graderne stiger lidt mere, ryger dækkenet også om natten i hvert fald..

1
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 14:44

Min er også fuldklippet, og nåede heller ikke at sætte ny pels (synes ellers jeg klippede tidligt nok), så hun er først begyndt at sætte pels i løbet af sidste uge ca.

Men som solen skinner idag, burde den kunne gå uden dækken selvom den er bleg. Solskoldning har jeg aldrig oplevet andet end på helt blege steder, fx snip på mulen, hvor pelsen er tynd.

Og fryse tror jeg ikke de gør. Indtil den har sat noget pels, ville jeg dog holde godt øje med vejret og smække dækken på, hvis der kommer nogle af de meget kolde regnskyld vi har haft, eller hvis den skal stå ude på de dage ned lave temperaturer.

Men i solskin er det jo netop af med dækkenet, så den kan få gang i pelssætningen - de sætter langt hurtigere pels, hvis de ikke har det for varmt.

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges

Part søges til opmærksom dressurhest lidt udenfor Randers SØ

Se mere på profil

0
0
Svar på denne tråd

Ingen grund til uro!
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 14:51

Din hest har mørkpigmenteret hud, der endda er dækket af 3-5mm. tæt pels. Den bliver ikke forbrændt ;-)

Min islænder står i løsdrift og når temperaturerne bliver lidt mere stabile om natten, så bliver den klippet mindst lige så meget som din.

Flere af de helt uklippede islændere på stedet står og småsveder på folden og er sjaskvåde efter let ridning pt.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

2
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 15:53

Mange tak for svar! Så vil jeg begynde at tage dækkenet af om dagen nu.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 07:53

Ad med dæknet, det sker der ingen ting der..

Jeg ville havde været bekymret hvis den havde været hvid, men når den er rød, så ville jeg ikke være bekymret.

Grunden til jeg ville være bekymret hvis den var hvid er fordi jeg har stået med en appaloosa som blev forbrændt på HELE sin bagpart (der hvor han var hvid) og det blev en stor vabel (fra dag til dag) så aldrig mere om jeg klipper hvid hest om sommeren uden at have et dækken klar!

Mvh Kathrine

Med 3 fantastiske heste!

Dinna (1983) - udlånt
Vestergårdens Madame(2001) - ride/konkurrence hest, nu skadesfri!

Sorte Sara (2010) - selskabshest, stilles til ...

Arents Design

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 08:28

Ok, hun får stadig dækken på om natten.

tror i hun er godt påvej til at få pelsen igen? Eller skal jeg have gang i noget andet end B-Express? Min mor var oppe og se hende igår (hun står på min efterskole) og hun synes der var kommet meget mere pels den sidste uges tid, det kan jeg bare ikke rigtigt se.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 08:38
Pelsen skal nok komme, det går også kun langsomt med min, men hendes rigtige farve er så småt begyndt at komme.
Giv hende en uge mere og så burde der komme gang i sommerpelsen.

Mvh Kathrine

Med 3 fantastiske heste!

Dinna (1983) - udlånt
Vestergårdens Madame(2001) - ride/konkurrence hest, nu skadesfri!

Sorte Sara (2010) - selskabshest, stilles til ...

Arents Design

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 08:44

Super, tak for hjælpen! :)

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 10:54

De sætter normalt mere pels, så snart dækkenet kommer af

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges

Part søges til opmærksom dressurhest lidt udenfor Randers SØ

Se mere på profil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider