Jeg overvejer at flytte min kære hest på sommergræs, men er rigtig meget i tvivl, så tænkte det måske kunne hjælpe at høre andres meninger og erfaringer.
Hesten går nu i ActiveHorse løsdrift, hvor han egentlig er faldet rigtigt godt til i flokken og har ladet til virkelig at trives.
Der har dog været problemer i forhold til foder og hø, da han langt fra får spist det han skal. Der har så været en periode, hvor foder stationerne ikke har virket og der så blev lagt hø ud på folden i stedet, hvilket gjorde at han fik spist det han skulle, dog med dage, hvor han ikke fik spist fuld ration kraftfoder.
Stationerne virker igen nu, men han får stadig langt fra spist det han skal, har tabt sig meget og må IKKE tabe sig mere nu!!
Han har ellers fungeret godt i flokken, ingen skader, men de er så begyndt at komme nu. Startede med en flænge på baglåret, et par dage efter nogle lidt grimme skrammer på kode og knæ og så igår var ballen på bagben trådt op. Ret dybt desværre....
Der er fuldt hus i løsdriften, så der skal kæmpes lidt for at komme i stationerne og det gør han bare ikke rigtigt. Han er måske begyndt på det nu og derfor skrammerne kommer, men han får bare stadig langt fra det han skal.
Jeg fodrer selv ved siden af, men det hjælper jo ikke på, at han slet ikke får den mængde grovfoder han skal have.
Jeg har talt med stedet om det igen og han vil nu blive hjulpet ind i stationerne i løbet af dagen, plus jeg også selv hjælper ham ind, men problemerne har bare stået på så længe nu, at jeg begynder at tvivle på, at han lærer at gå nok ind og spise.
Jeg har været så glad for stedet, da jeg er gået fra, at have en hest med alt for meget energi, til at have en super rolig og medgørlig hest, hvilket jeg troede var fordi han virkelig trivedes og fik brugt energien på folden, men tænker nu om det er fordi han ikke får mad nok og derfor simpelthen ikke har ret meget energi???
Jeg har mulighed for at flytte ham på sommergræs et rigtigt lækkert sted med kæmpe folde, men det betyder jo også, at han IGEN skal flyttes
Han tager det som regel meget afslappet, at blive flyttet, men jeg er, som udgangspunkt, meget imod at flytte hesten. Det er måske muligt, at han kan blive på sommergræs stedet vinteren over også, men det ved jeg ikke med sikkerhed endnu.
Hvad mener i andre? Flytter i jeres heste på sommergræs og så tilbage til efteråret? Hvordan tager hesten det?