Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Horselux Easy vs. Equigard
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 19:36

Hej HNer

hvilket af de overståede foder vil i vælge Easy keeper hesten oh hvorfor? Ved nemlig ikke helt hvilke af de 2 slags foder jeg skal vælge til min runde ishoppe.

0
0
Svar på denne tråd

Pavo Care for life
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 00:25

Jeg har gode erfaringer med "eguigard" og pavos "care for life". Der er mindst sukker/stivelse i pavoen, 9,4% og i eguigard er der 13%. Der er også en højere procent af urter i pavoen, hvis man er til det :)

Vil sige at min overvægtige vallak havde masser af energi sidste sommer da han var på eguigard, hvilket han ikke plejer. Han blev heller ikke så stor som han plejer. Gav ham 500 g om dagen og supplerede med vitaminer og lidt lucerne. Mener Hippolyt anbefaler deres eget vitamintilskud Glucogard, som skulle være rigtig godt sammen med eguigard i forhold til vægttab og heste i fare for forfangenhed. shop.hippolyt.dk/shop/glucogard- 334p.html

Min kommer selv over på det igen nu de kommer på græs.

0
0
Svar på denne tråd

Easy keeper
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 08:40

Mine easy keepere får fiberpiller og lidt lucerne samt selvfølgelig vitaminer, og selvom de har haft hø og wrap ad lib hele vinteren har de ikke taget yderligere på ;)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Pris forskel....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 15:00

Der er en stor prisforskel på de 2 produkter.equigard koster i dk ca 290 kr for 20 kg. Easy koster ca 130 for 15 kg.

Equiagrd udfodres med 200-350g pr 100kg hest.

Easy med 100g pr 100 kg hest.

equigard kan måske med fordel købes i Tyskland og sendes her til.

Men jeg har valgt horselux easy til min shetter og har også fodret den nordsvenske med det i vinteren 2011-2012.

Mine heste elsker det, den er lav på sukker og stivelses, den er billig, og for mig nemt og skaffe da jeg bor 5 km fra produktionsstedet:-)

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har kørt med
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 15:27

Jeg har kørt med horselux easy hele vinteren til mine to. Synes godt nok de har tabt sig, men det kan også være den lange hårde vinter. Resultatet i pels og generalt har været tilfredstillende. Det er ihvertilfælde ok til prisen.

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

Destrier.dk

mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 16:34

Jeg har ikke prøvet Easy, men kun Equigard, og det har været glad for at bruge. :)
Hun tabte sig en smule, og ville muligvis have tabt mere, hvis hun ikke havde haft wrap ad libitum. :)

Har dog tænkt mig at prøve Easy'en til efteråret, når hendes føl skal fravænnes, da det er langt billigere end Equigard.
Lige pt får hun Grow fra Horselux, da hun er højdrægtig.

Simone & Ja'thopa & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Al Safiyyah Arabians

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

de taber sig
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 19:21

De taber sig af easy.

Equigard koster 3 gange så meget at fodre med om dagen - mindst.

På foderdata.com står der, at equigard koster 15-20 om DAGEN. Easy 4,3 kr.

De har faktisk samme stivelse+sukker.

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 10:38

Jeg ville til en hver tid vælge HorseLux Easy. Jeg fodre selv med det foder og har endnu ikke mødt en hest, som ikke har fungeret super på det.

Der er især to fordele ved det, som jeg syntes er super.

1: Lavt indhold af stivelse og sukker.

2: Skal kun udfodres i små mængder (rigtig godt til de nøjsomme), men der er så meget stuktur i det, at det giver god tykketid, selv ved små mængder Min shetlænder får 250 g. og han er ca. 15 min. om, at spise det.

** Trine M. Heide **

Foderinfo

- For dig som vil lære, at fodre hesten korrekt. På en let forståelig måde.

0
0
Svar på denne tråd

horselux vs Hestamix
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 11:55

Min heste var på Horselux easy i cirka 1/2 år, som jeg synes er et udemærket produkt... Meeeen hesten var af en anden mening, da den simpelthen ikke gad spise sit foder

Og det ligner bestemt ikke den madglade dame... så er skiftet tilbage til Hippolyt Hestamix, som nu dog indkøbes i Tyskland, da jeg simpelthen ikke vil betale den danske pris for produktet ( måske Hippolyt Dk burde tage dette til efterretning ! )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider