Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

oprindelig klipning af fjordhesteman
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 21:25
nu må jeg vide det? er den oprindelige klipning af en fjordheste man ikke den klassiske bue, med midtstolen klippet lidt højere end det hvide?

det mener jeg nemlig at have læst, men nu sagde en på rideksolen til mig det ikke var det?

herkules man er klippet sådan og jeg synes det ser så flot ud (skal bare have mere bue på, men det kommer der først når den er vokset lidt ud igen)

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

SCOOTER SÆLGES - KUN 7500 KR - SE PRÆSENTATION!
0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 22:57
Det har jeg også altid hørt...

Hilsen Marianne

Een gang Fuldblod, altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd

ikke helt rigtigt
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 23:03
Det var oprindeligt forskelligt fra egn til egn.
0
0
Svar på denne tråd

Her oppe
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 00:02
Hvor jeg bor siger de gamle landmænd at en fjordhest skal klippes så midtstolen( det sorte)står højest.
Så skal den klippes så den føljer halsen i en flot bue.
Men det kan være lidt svært da min feks. har en skæv linje så det sorte ikke sider lige i midten.

Anne

;-)Stald Sørig ;-)Ryttere søges til 2 dejlige heste.som trænger til lidt motion.
0
0
Svar på denne tråd

Førhen...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 10:00
... var det meget brugt at klippe hestene i "sørgerand" (det kaldes klipningen med den sorte kant), men i dag bruges det mest syd for os. Tyskerne gør det f.eks. ofte.

Det er mange år siden det har været moderne i DK, og man ser det også kun rent undtagelsesvis hos de norske heste.

Apropos man, så kan jeg se på dine billeder, at Herkules' hvide hår i manen ser noget "pjuskede" ud. Jeg ved ikke om det skyldes, at han klør sin man, eller om det bare driver, men for at komme af med det, vil jeg anbefale dig at klippe ham i "tagryg", altså klippe ham skråt indad/opad, så så manen spidser ind foroven - gerne med en elklipper (så er det nemmest at få det ens hele vejen rundt). Det ser ikke kønt ud mens det står på, men det gør at manen kommer til at stå flot opad, når den gror ud, hvilket den gør i løbet af et par måneder.

Det er lettest at holde manen pæn, hvis den klippes ofte. Jeg plejer gerne at klippe mine ca. hver tredje uge.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 11:30
sif: hans man ser lidthærget ud efter hanhavde utøj... hans hale ser heller ikke så pæn ud efter atvære kradset i stykker, men det vokser jo heldigvis ud igen...

Hans man har jeg lige klippet i fredags, skulle lige redde den besynderlige klipning der var kommet ud af at vi var 3 om at klippe ham :-P

jeg skal nok tage nogle nye billeder idag af manen og lægge ind på min præs. Er lidt stolt af resultatet, det er nemlig første gang jeg klipper fjordhesteman, den er godt nok kort men der var jo heller ikke meget tilbage at klippe i efter den mislykkede klipning..... Men den er da blevet nogenlunde, og om et par uger kan den blive klippet i en ordentlig bue, når den har fået lidt mere længde...

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

her er billederne
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 19:20
her er hans nyklippede man:

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 09:11
... den er godt nok blevet kort - men den skal nok blive fin, når den gror ud, det er jeg sikker på.

Han er i øvrigt blevet ikke så lidt kønnere, siden du købte ham.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 17:15
Man kan jo også vælge og være utraditionel.

Har altid klippet min fjordhoppe med sørgerand, hun har altid været flink til at stå stille når hun hørte saksen, men en dag blev det for kedeligt synes jeg og jeg har kun fået ros for det.

Her er hun klippet med sørgerand og takker.

Og i anledning af fastelavn fik hun hajtænder.

Pt er hun i træning hos en westerntræner og er ved at få hængeman, da det er pænest når man som jeg rider western.

Stine
Har du problemer med trailerlæsning, så kontakt Torben på mail
Check også vores hjemmeside - Linedance i Fuglebjerg
Dancing Joyriders :-D
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-08-2004 10:43
Jamen, jeg mener det er forskelligt om det har været sørgerand der var det oprindeligt eller ej.
Det var vist egnsbestemt.
Sofie, man kan godt se din hest er blevet meget kønnere !
Måske lidt for hængemavet, men det er vel bare græsvom, og det kan rides væk. Hi Hi
Hvorfor har du lavet den rosenknop i panden på ham???
Jeg syntes det får ham til at se lidt bøvet ud. :-D
Han har et rigtig kønt hoved! :0)
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd

Karina...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2004 15:27
det er min nye part der havde flettet pandelokken op, for at skjule den grimme klipning de tidligere parter lavede *skumle* dem der bare klippede lokken uden tilladelse *grrr*

og jo det er græsvom eller som man også kan sige det " jeg-har-gået-og-dovnet-den-på-græs-i-4-mdr-mave" ;)

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider