Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Har det godt men hoster
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 12:37

Jeg har en islandsk hoppe som er glad og opfører sig som hun plejer, men hun hoster. Det lyder som en dyb hosten, men igen er ikke noget som påvirker hende. Jeg er bekymret for om der er noget galt og det ville hjælpe meget hvis det stoppes da jeg ikke tør ride på hende når hun lyder sådan. Mine andre heste som hun går med har det godt og der er intet galt med dem.

På forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd

kan have mange årsager
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 19:37

hvis det er ovre længere tid, så få dyrlægen ud.

0
0
Svar på denne tråd

000000
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 19:45

okay tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 20:39
Min hest har hostet lidt de sidste 14 dage. Fik dyrlæge igår og er behandlet for virus infektion i de øvre luftveje.
Hvis ubehandlet kan det i værste fald gå hen og blive kronisk eller udvikle allergi sagde min dyrlæge. Min hest var også helt upåvirket med hostede kun ved galop
0
0
Svar på denne tråd

hoste.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 20:39

min den ene har også hostet .. dyrlægen sagde at der havde været en del virus i år .. hun ville ikke give pincilin jeg skulle bare give det tid , og selvfølgelig nul ridning når de hoster .. jeg gav så rød solhat i hendes mad for at hjælpe på forkølelsen .. bare hold øje med der ikke kommer gul snot, så det ihvertfald en god ide at få dr. dyr ud ..

Lintrupgaards Genesis & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

Gessies Donna min himmelhest R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

Hoste hest
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 16:43

Ja i det her vejr skift så kommer der desværre hoste heste.

Jeg vil også give den fred så den kan komme af med hosten og samtidig give den evt. rød solhat som maria skriver. Ellers har jeg super gode erfaring med Bronchialkur.

Håber snart at den fliver frisk igen.

Heste er mit liv

0
0
Svar på denne tråd

Bronchialkur
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 18:28

Hvor køber man sådan en kur? Og hvordan gives den?

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 20:41

Det er også allergitid, og mange heste reagerer på pollen præcis som mennesker. Det er også en ting, der kan udvikle sig selvom hesten måske ikke før har vist tegn på allergi, eller måske kun små ubetydelige tegn.

Så jeg ville også holde øje med, om den hæver op ved ganachen - det kan godt være bare lige en lille smule - og om den begynder at trække vejret mere anstrengt (kan være meget svært at få øje på), den behøver ikke engang hoste.

Har man alligevel dyrlægen ude i anden forbindelse er det imidlertid meget nemt for dem lige at lytte på den og tjekke åndedrættet, om den er i orden.

De dyrlæger, jeg har forhørt mig hos, har altid været beroligende, sagt ingen grund til at bekymre sig etc, og det gik faktisk først op for mig, at det kunne blive alvorligt, den dag jeg stod med en hest, som hev efter vejret og skulle have dyrlæge NU.

Det skal måske bemærkes, at overgangen fra "hævet i ganascherne og hoster lidt af og til" til "behandling NU" skete i løbet af en ½ dag på folden. Det havde ikke engang været specielt slemt de foregående dage inden anfaldet.

Jeg har set en del heste med præcis samme lette symptomer, som min havde i mange år, inden det blev helt slemt.

Jeg har i år fået udleveret en kur, der afslapper noget bronkier/ bronkioler/noget-i-den-retning ved dyrlægen.

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges

Part søges til opmærksom dressurhest lidt udenfor Randers SØ

Se mere på profil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider