Vi har en dejlig hyggehest som selskabshest.
Hun er 13 år og står i løsdrift med min haflinger. Hun rides af min kæreste på skovtur ca. 1 gang i måneden.
Nu hvor hun er begyndt at smide vinterpelsen kan jeg se at hun i den grad mangler muskler og har tabt sig meget siden sommeren.
Hun er lige sat over på nyt foder med flere kalorier.
Men de manglende muskler er et problem. Hvordan får jeg bygget dem op igen?
Jeg har ikke mulighed for at ride hende ofte. Jeg kører selv i ridehal med min haflinger og kan ikke have to heste med på én gang og stå med det hele selv. Jeg har desværre ikke tid nok i døgnet til at kører i ridehal flere gange dagligt.
Hun har en rygskade og må ikke rides hårdt eller springe.
Jeg tænker at longering er en god idé, men igen er det et problem at jeg ikke har et sted at gøre det, for det er jo 'forbudt' at træne på folden/hestens frirum, ikke?
Er der nogle øvelser jeg kan lave med hende i indkørlsen f.eks.?