Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Optræne muskler på selskabshest?
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 21:30

Vi har en dejlig hyggehest som selskabshest.

 

Hun er 13 år og står i løsdrift med min haflinger. Hun rides af min kæreste på skovtur ca. 1 gang i måneden.

Nu hvor hun er begyndt at smide vinterpelsen kan jeg se at hun i den grad mangler muskler og har tabt sig meget siden sommeren.

 

Hun er lige sat over på nyt foder med flere kalorier.

 

Men de manglende muskler er et problem. Hvordan får jeg bygget dem op igen?

 

Jeg har ikke mulighed for at ride hende ofte. Jeg kører selv i ridehal med min haflinger og kan ikke have to heste med på én gang og stå med det hele selv. Jeg har desværre ikke tid nok i døgnet til at kører i ridehal flere gange dagligt.

 

Hun har en rygskade og må ikke rides hårdt eller springe.

 

Jeg tænker at longering er en god idé, men igen er det et problem at jeg ikke har et sted at gøre det, for det er jo 'forbudt' at træne på folden/hestens frirum, ikke?

 

Er der nogle øvelser jeg kan lave med hende i indkørlsen f.eks.?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jdkdkjd
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 23:26

Jeg ville overhovedet ikke bekymre mig om muskler før hun er fin i huld igen. Hun har jo netop tabt muskler, da hun har været i underskud af energi. Efterhånden som hun kommer tilbage i korrekt foderstand vil du sikkert opleve at hun også sætter muskler.


0
0
Svar på denne tråd
 
 muskler.....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 03:58

som sus01 skriver ville jeg heller ikke bekymre mig om muskler før hun er i god foderstand igen og du må da gerne longerer på folden, jeg rider også indimellem på vores fold herhjemme og det er ikke noget problem ;)

 

mvh

Vipse

0
0
Svar på denne tråd
 
 muskelopbygning.
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 14:24

Jeg ville ikke vente, til hun er i perfekt huld igen, før jeg byggede muskler; så snart du er sikker på, at hun er begyndt at tage på, kan du sagtens begynde stille og roligt.

Jeg ville starte ud med gåture, og jeg ville ikke tøve med at bruge folden til let træning også, både longering og lange liner, og meget gerne inddrage masser af bomme. Bomtræning er perfekt til at styrke over- og underlinie!

 

At bruge indkørslen, synes jeg er en glimrende idé. Det er et godt sted til versader for hånd


Christine og Prinsesserne
og Lilleprinsen i hjertet.
 
God forbid that I should go to any Heaven
in which there are no horses.
~R.B. Cunninghame Graham
 
Hestemassage v/dipl. hestemassør

 

Christine Bernberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 håndhest
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 14:37

 

 

Hej

 

Hvis du har plads på marken, så tag den med som håndhest

dvs. du sidder på din haflinger og har den anden med i snor

ved siden af, medmindre de sparker efter hinanden, det kan

opdrages væk ved at du tager fuld kontrol, og reagerer med det

samme hvis der er optræk, du slipper håndhesten hvis du er fare

 


Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 20:05

du kan sagtens bygge muskler på den.

 

Hvad får den at spise?

 

Hvis den ikke får så meget hø (over 10 kg), ville jeg give sojaskrå, for så er den sikkert i underskud i protein/lysin.

 

Og huld har den også brug for.

 

En hest, man kan se ribbenene på, kan sagtens sætte muskler. Bare ikke de store af slagsen. :)

 

Lang foldtid, hvor den leger med andre, gerne en ikke for flad mark, gør underværker.

 

Stille og rolig optræning hver dag i kort tid plejer at give hurtige resultater her.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider