Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Er det spat??
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 12:35

hejsa...

 

Jeg har en 5-års islænder vallak, da han var 2-3år led han meget af knæskaldshæftning/låsning. Det er gået over efter han er kommet i ridning. Nu syns jeg dog, at jeg flere gange på tur oplever at han ligesom "taber" sit ene bagben. Samt går vanvittigt dårligt i venstre galop i forhold til højre.

 

Håber på at det "bare" er efterveer af hans låsning, men har læst om spat og syns desværre at det lyder lidt sådan..

 

Hvordan fandt i ud af at jeres havde spat? og hvad er jeres erfaringer med det?

 

på forhånd tak

 

 

-dyrlæge er kontaktet

0
0
Svar på denne tråd
 
 finde spat
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 18:27

For at se om det er spat skal hesten i røngten.

 

Jeg kan dog sige min 11 årig hest er som din og han har desværre spat i begge bagben.

Det betyder jo ikke din har, men ville fortælle min erfaring.

 

Pøj pøj

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh nej altså...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 20:42

tak for svar. kan du ride din hest med spat?

hvordan er fremtidsudsigterne?

 

Dyrlægen kommer på mandag og har røngten med..

 

kom endelig med flere svar. Vil rigtig gerne høre jeres erfaringer

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen panik
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 22:25

Ja jeg kan ride min og han virker ikke til at have ondt, men det med at flade sammen bagtil når vi skridter er kommet lidt efterhånden. Det gør mig selvfølgelig nervøs.

 

Mange heste lever et langt og godt liv med spat, og flere bliver aldrig opdaget. Der er selvfølgelig risiko for forværring, men det er der ved hvilken som helst hest - enhver hest stå med en pludselig brækket ben eller tarmslyng osv.

 

Håber det går godt med dyrlæge besøget, og godt du tager handling. Lige så meget for at kunne få lidt ro i sindet

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 23:42

 

Der må da være flere der har viden/erfaringer på dette område

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 01:53

Min hest fik det første gang i januar 12, hun blev meget halt, men blev behandlet for det.

Indtil september, tog jeg faktisk ik det store hensyn til det.

Vi vsr ved stranden, til stævner spr/dre og jagt.

Hun har siden jan. fået Cortaflex HA.

Men i sep. var den gal igen, men med et bagben, det var det samme og hun blev behandlet igen og var igen haltfri.

Men jeg besluttede alligevel, at hun sku være pensionist.

Så nu går hun og hygger sig, men ville sagtens ku ride ture.

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

 

 

Rambo Wug 155cm med 370g sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja............
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 21:47

Jeg synes det værste er at jeg nogle gange tænke om han går og har ondt. Fx. man siger jo de kan varmest godt op og være haltfri, men så tænker jeg bare alligevel, de må da have ondt inden så hvis de netop er halte???

Ja, jeg er en meget bekymret ejer - men jeg er af person, ender tænker over mange ting :-/ Det er netop heller ikke altid nemt. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 22:03

og min dejlige islænder havde gudskelov ikke spat, pyha..

fik taget billeder idag, og de viste sunde og stærke ben, så det er hans knæ der driller. Det kan vi komme af med, ved masser af motion og et tilskud der hjalp sidst-conquer liquid.

 

Glad for vi slap i denne omgang. det må være svært at have en hest med denne lidelse, for netop, hvornår har den ondt, og hvad er det rigtige at gøre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så godt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 15:48

Åhh hvor er det godt. Jeg er virkelig glad på dine vejne :-) Så kan du nyde din skønne hest uden at tænke på det. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider