Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring til aflastning af muskler??
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 10:48

Halløjsa

Okay lidt sær overskrift - i know...

Jeg sidder og kigger lidt rundt på foder, som "lover" at det er gavnligt for musklerne osv osv (mht syre ophobning osv)

Kigger man her ved Pavo Sportsfit - de skriver at der er tilsat magnesium, E vitamin og selen for at holde musklerne i optimal stand: www.pavo-hestefoder.dk/produkter/ pavo+sportsfit

Hvis man så tjekker, så er der 400 mg E vitamin og 0.35 mg selen pr kg... fair nok...

Så sammenligner man med hippolyt naur muesli - så har den 1000 mg E vitamin og 2.5 mg selen pt kg... wiegaarden.ipapercms.dk/StHippolyt/ 123463KatalogetHippolyt2011/ ?Page=14

Forskellen på de to er selvfølgelig at den ene er fuldfoder, og en stor hest ville skulle have 2.5 kg af den (og så må det vel blive 1000 mg E vitamin alligevel??) og den anden er tilskuds foder, hvor en hest som min ville skulle have mellem 500 og 1000 gram....

Så E vitamin indholdet er vel så at sige rimelig "ens"????

Hvad søren skal man kigge efter, hvis man vil have et foder som tilføjer noget gavnligt til at passe på musklerne??? Og det er en hest sport og konkurrence???

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om

0
0
Svar på denne tråd

har du kigget
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 15:06

har du kigget på foder, som enten er dansk, eller optimeret til Danmark?

Pavo har det hele i munden, de kan slå sig op på, at der er magnesium i, så det virker som om, at hesten selv kan lave kaffe, hvis den får det.

Der er kun de samme ting i som i alle andre foder.

Vil du have noget med korn i? Det går jeg udfra?

Ellers er det nok nemmere at blande selv.

Og det er klogt at du tjekker tallene, det skal man nemlig også. ;) Man bliver tit overrasket.

Jeg kan ikke finde på andet end ERS pellets lige nu. Det der er bedst sat op til at "passe på musklerne" - nyreslag har med musklerne/mælkesyre at gøre.

www.brogaarden.eu/ Foder.15.aspx?recordid15=30657

ERS Pellets er specielt udviklet til heste i risikogruppen for nyreslag.

1,75 kg foder til 500 kg hest vedligehold.

Beskrivelse:
Foderet er ikke baseret på korn og har derfor et meget lavt indhold af stivelse (ca. 7 %).
Energien stammer næsten udelukkende fra fordøjelige fibre og olie.

Energiindholdet i foderet er så højt, at heste i hårdt arbejde kan opretholde en passende foderstand, god kondition og derved gode præstationer.
Foderet har desuden et forhøjet indhold af elektrolytter og forhøjet indhold af letoptageligt kalk i form af kalciumglukonat. Dette hjælper til en forbedret muskelfunktion. Indholdet af naturlige antioxidanter (QLC) er højt og det understøtter hestens helingsproces og styrker immunforsvaret.

Alle disse forhold gør ERS Pellets velegnet til heste med

tendens til nyreslag og andre muskelproblemer, nervøse og stressede

heste, ungheste i begyndende træning og heste der skal i træning efter

længere pause.

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 15:29

nej hesten som jeg tænker på behøver ikke korn, da der er rigelig energi uden :-)

Det er faktisk primært "bare" spekulationer om man kan fodre sig til "sundere muskler"

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

0
0
Svar på denne tråd

sunde muskler
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 07:11

ja, det kan du sagtens fodre dig til, men mig bekendt ikke med et fuldfoder.

Jeg blander selv efter individuelle foderplaner til alle heste her på ejendommen, både egne og opstaldede og det er da helt klart med sundhed for øje -

sunde muskler kommer ikke af et tilskud alene, men af en fornuftig afbalanceret foderplan, godt grovfoder, tilskud af gode vitaminer og mineraler i rette mængde, samt ekstra iform af enkelt vitaminer og mineraler, urter og fedtstoffer.

så skal du tænker træing (genoptræning) foldtider, miljø osv indover

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 07:33

Øv man ikke kan det i en færdigblandet foder....

Det bliver nok bare lige voldsomt nok, hvis jeg skal blande fra bunden til en enkelt hest

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider