Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilke boots bruger I?
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 16:34

Til alle som rider med - eller har redet med - boots :)

 

 

 

Hvilke boots rider I med?

Har I et billede af dem?

Hvad er fordele og ulemper ved netop disse boots?

 

Hilsen

Heidi :)



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 Booties
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 20:05

Jeg har Old Mac G2, Cavallo og Boa.

 

Boa har jeg kun, da det er eneste boot der kan passe til min store hest. De er meget skrøbelige og går nemt i stykker. Disse kan kun anbefales hvis der ikke er andre boots der er store nok.

 

Cavallo er nemme at tage på, men de kræver at hestens hove er ret "standard". De passer bedst til let ovale hove med normal hældning. Lave/stejle hove svupper de på.

 

Old Macs passer på praktisk talt alle hove, men de er noget mere bøvlede at få på og de inderste stropper kan godt gnave lidt, men hvis man bruger undersokkerne, er der ikke noget at sætte finger på.


Vibekær Ridecenter

Opstaldning i Greve

Dækkenvask tilbydes

Problemheste tages i ridning

Part søges til Walser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Renegades!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 17:43

Jeg har 4 stk Renegades til begge mine store pony´er - og er lykkelig for dem!!!

 

Jeg havde Old Macs G2 før til hoppen - de var besværlige at sætte på i forhold til Renegades og de havde tendens til at dreje rundt på hendes bagben. Herunder har hoppen Old Macs G2 på....

 

Billede

 

Jeg havde Easyboot Bare til min shetlænder - de var ret fine til ham; men han skulle bruge sål i for at blive løftet op så kabel ikke strammede om hans kronrand.(ikke noget billede)


Billede


Og herover er mine Renegades - jeg har valgt dem i sorte fordi jeg er lidt sart :-) Men de findes i et utal af farver - distancerytterne er jo helt tossede med neon!


MEN MEN MEN valg af boots afhænger jo helt og holdent af hovformen. Ikke alle kan gå med Renegades - synes at de beskriver på deres hjemmeside at de fungerer til "naturligt trimmede hove" altså runde hove og lave dragter.

 

Eneste ulempe med Renegades til mine pony´er er at jeg liiiige skal være obs på at placere deres hovskæg og andet pels i området rigtigt så det ikke hiver i hårene når de bevæger sig.

 

Mvh Mia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Renegade
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 18:06

Mia: er renegades glattere end andre boots? Min pony glider nemt, og jeg forestiller mig at de måske kan være glattere end feks easyboot, når det nu er hård plast...

 

Jeg har redet med easyboot glove i to år. De fungere rigtig fint. Jeg har tabt dem et par gange. Men velvroen rundt om koden har holdt dem fast, så de ikke ryger helt af, men bare af hoven... Sidder dejligt tæt omkring hoven.

 

jeg har før redet med cavallo simple boot, men jeg synes den er for stor og skrumlet. Især til min pony, der gerne snubler og glider ind imellem...

 

jeg skal til at købe nye. Overvejer pt renegade, glove eller glove backcountry.

 

mvh. Maibrit.


 

Sommergræs tilbydes i 2013. 8380 Trige

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maibritt
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 18:16

Hmmm jeg har selv tænkt det....

 

Men synes faktisk ikke at pony´erne glider mere end uden eller med OM´s. Bortset fra når der er sne - DER synes jeg at de er glatte; men jeg har heller ikke studs under. OM´s´ne var oss glatte i sne....

 

Jeg rider på asfalt, grus, sten, mudder og græs med mine - ingen problemer. Synes heller ikke at de bliver så hurtigt slidt som Old Macs´ne - heldigt for Renegades er dyre!

 

Mvh Mia

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 20:49

Jeg har Swiss Boots på alle fire ben til ponyen. Jeg er bare megaglad for de boots. De er supernemme at bruge, de bliver varmet op og tilpasset hver enkelt hov så de passer helt perfekt. De er ikke så store og klumpet som andre boots gerne er. Og så sidder de bare fast. Man kan også få lavet små hul i dem, så man kan få brodder på om vinteren.

 


Billede




Billede




Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Easy Boot Epic og Boa
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 23:26

 

Jeg har brugt Easy boot Epic de sidste fem år. Da min hest har lidt store og flade hove, kan jeg jo ikke ligefrem vælge og vrage ;-). Men Epic modellen har fungeret fint til alle discipliner, selvom jeg havde lidt svært ved at montere dem i starten.

 

Her i efteråret anskaffede jeg så et par Boa Horse Boots, da jeg havde lyst til at prøve noget andet. Og må nok indrømme at de må være noget nær de mest perfekte boots til heste. De rokker sig ikke en milimeter, gnaver ikke og så er sålerne skridsikre i snevejr :-)

 

Så p.t. hælder jeg mest til Boa men bruger stadig Epic på baghovene, når der er brug for det.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 easyboot epic
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 12:48

Jeg bruger easyboot epic og er meget tilfreds, men har lige bestil de nye Equine Fusion Ultra hjem og er meget spændt på om jeg bliver glad eller skuffet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 21:21

Catarina: Så fremt de sidder som de skal på din hest - så bliver du GLAD for dem! :-)

Jeg var så heldig at vinde et par i forbindelse med hest og rytter messen i Herning, og er super glad for dem.

Har tænkt MEGET længe på at købe dem.

 

Her er et billede af min basse med sine Equine Fusion Boots:

 


Billede




Billede




 

 

Sælges: Cavallo Simple Boots str. 2, brugt 5 gange, 650 kr

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 22:30

Tør man spørge hvor I køber Equine Fusion boots?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equine Fusion hos Hovfokus.dk
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 08:13

Equine Fusion kan købes hos Hovfokus.dk sammen med mange andre mærker.


www.Hovfokus.dk

Siden med Fokus på hove og hovpleje.

 

 

www.oeks.dk

Østjyllands Køreselskab

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equine Fusion
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 11:02

Hej.

 

Jeg påtænker at købe mine her abrideudstyr.dk/shop/equine-fusion- boots- 2977p.html?gclid=CIjX66vixLYCFe- XcAod5y0AJw

 

Jeg har talt i tlf med dem, og fik en super god service:-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider