Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vandskridtbånd
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 13:09

Hej alle

 

Jeg vil lige høre, om der er nogen, der har erfaringer med at bruge vandskridtbånd til hesten?

 

Jeg overvejer om jeg skal prøve det til min unghest, der har gået med en forkert sadel og er blevet lidt låst og øm i ryg og lænd af det. Hvis jeg altså kan finde et sted ikke for langt fra mig :-) Men det koster jo lidt og ved ikke, om det vil være pengene og besværet værd ...

 

Hvad synes I?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandbånd
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 23:06

Jeg har for 1,5 mån siden har min ene på vandbånd i 14 dage hos Karina i havdrup ved Roskilde. Han havde stået 4 mån med en skade i koden og jeg trak rundt med ham på de her is glatte veje og tænkte jeg ville sætte ham på Skridtbånd, hvilke dyrlægen ikke var så vild med når det var hver dag, så valgte jeg vandbåndet som er hårdt men alligevel skånsomt for benene. Han var blevet meget ranglet af at stå og enorm muskel fattigt over ryggen. Allerede efter en uge kunne jeg se forbedringer og det gik faktisk stærkt der var stor forskel efter 14 dage. Han var også skæv i starten og ville gerne skubbe bagdelen ind til venstre, det forsvandt også langsomt. Han blev først 100 % ren i bøjeprøveme efter vandbåndet inden var der en lille reaktion på hans ben. Jeg tager nu begge mine heste på vandbånd en gang om ugen , det koster ca 200kr pr hest og de arbejder meget bedre i hele overlinien, mine er springheste men de forbedre deres gang og styrken kommer meget mere bagfra nu efter vandbåndet er en del af deres træning. Det eneste problem er de får så fine muskler over ryggen at sadlerne skal gøres bredere:-)

det bedste er at nu ved jeg hvor mine heste skal passes når vi tager på ferie, forholdene er super fine og jeg er helt tryg ved at aflevere mine heste hos Karina på equine wellness center

http://www.aquahorse.dk/

mvh Karin

0
0
Svar på denne tråd
 
 En gang om ugen
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 08:33

Ok, det lyder jo godt.

 

Det var nemlig også kun én gang om ugen, jeg havde forestillet mig, men var lidt i tvivl om det så ville give noget.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 09:08

Det er meget effektivt og jeg syntes det genialt at kunne træne udn rytter på, i forhold til alm Skridtbånd som også er fint supplement så er vandbåndet meget hårdere uden at belaste ben pga af modstand fra vandet. Jeg var lidt nervøs for min den ene som ikke har prøvet så meget, men de vender sig til det utroligt hurtigt allerede anden gang efter introduktion så gik hun som om hun var rutineret på båndet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har gode erfaringer med skridbånd
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 00:01

Efter min hest, sidste år, havde stået på fold i 10 måneder uden ridning pga hovsenebensbetændelse på begge forben og endelig var blevet rask igen, kom han 4 uger i genoptrænning på vandbånd hos Healthy horse. Det var helt vildt godt og han fik den vildeste gang, da de virkelig trænner gangen bagfra. Han står nu desværre pt med to fibersprængnigner, men klarer han sig igennem det, skal han klart genoptrænnes på bånd igen. Denne gang vælger jeg måske både alm skridt bånd, da det ikke er lige så hårdt og vandbånd, da jeg synes det er en god måde, at få dem genoptrænnet under lidt mere kontrolleret rammer, hvis de har stået længe og er blevet til bomber i mellem tiden. Om det vgil passe til din unghest, ved jeg ikke, men min erfaring med det er rigtig god og de får både brugt kroppen og hovedet :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider