Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadel til kort, bred, bananformet ryg?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 20:42

Pyh efter temmelig lang tid i sadelhelvede kunne jeg godt tænke mig at høre, om der kunne være nogen med idéer til, hvilke sadeltyper der kunne passe min kropumulige hest...

Jeg har haft besøg af en sadelmager, som mener, at kun en temmelig dyr sadel vil kunne passe hesten. Jeg går nu og overvejer det nærmere - vil selvfølgelig gerne have en lækker kvalitetssadel, men har på den anden side ikke rigtig pengene - men tænker også lidt, om der mon ikke kunne være nogen andre muligheder? Nyt eller brugt er ok for mig.

Hesten er en varmblodshest på ca. 1.66 med en ret kort ryg, stor skrå skulder og lidt bananformet i ryggen. Den skal gå med bred bom. Hesten er i øvrigt kun 5 i år (juni).

Så skyd løs, hvis I har haft en hest med nogenlunde samme bygning, som I fandt en sadel til :-)

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 22:13

Vores fjord lyder til at være bygget som din, fandt en kombi i hooks med fish system, som er den der har ligget mest optimalt på ham, kan ikke lige huske hvad den hedder men den kostede knap 4 tusind den gang.

Min datter har været meget glad for at ride i den.

Mvh Naja

Nu med ifolet hoppe:-)

Termin 2. juni 2013

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 22:26

Sommer

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Trainers
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 11:42

Til min brede, lettere overbyggede New Forest fik jeg fra sadelmager anbefalet, Trainers eller wintec wide, som ligger i en prisklasse som matcher fint mit ride niveau. Jeg veksler tit med enten ingen sadel eller lammefætter:). Han kan ses på min præsentation, der er noget video hvor jeg afprøver trainers sadlen. Selve ridningen behøver du ikke vægte, det var 1. gang i fremmed ridehus og man er vel førehest, så jeg har mere fat end hvad jeg egentlig synes er god stil:0).

vh. Yacine

New Forest vallak sælges

3 års DSP plag efter Atlas Stengård og Beady Bellu mf: Bellucci, sælges

0
0
Svar på denne tråd

sadler
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 16:52

Din hest vil helt sikkert kunne gå med en JEREMY RUDGE SADEL. Min hest har en kort og bred ryg, og er lidt overbygget i bag, så alt ville ligge på skulderen. Men nu kan vi ride. Jeg syntes du skulle overveje det. Du vil blive så glad.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider