Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

6 mdrs føl i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 18:37
Hej alle sammen

Der hvor min hyp står er der mulighed for løsdrift, jeg kommer så til at tænke på det vil da være genialt til en god start op livet, vil det ikke?

Jeg kommer så i tvivl om han kan klare sig i en løsdrift??

Hvor tit fodre i små føller i løsdrift??

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 19:44
ikke gøre det..
kendte et føl, der blev sparket, så kraftigt at den brækkede bagbenet, og måtte aflives.. det kommer selvfølgelig an på om det kun er føl der går der, eller om der også er ældre "sure" heste.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Kate
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 19:48
Hej Kate

Tror du ikke det hører med til ekstremerne?? Han kommer til at gå med en rolig vallak og måske køber jeg en legekammerat, dette er dog ikke sikkert.

dem/den han skal gå i løsdrift med går han med nu..

vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Min søsters føl går
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 21:19
i løsdrift sammen med sin mor og en vallak, og den er også født der.

Hvis du vil have mere om vide, om at holde føl i en løsdrift kan du jo prøve at skrive til hende via hn-nettet hun hedder Betina Larsson (shato)..

Hilsen SusanneL & Prinsen, den sorte hest...

Salg af foder til din hund & kat og lækkerier til din hest

0
0
Svar på denne tråd

Gør det
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 22:34
Løsdrift er optimalt for føl og ungheste. Dog ville jeg klart anbefale at han går sammen med andre føl/ungheste (mindst en i samme alder, som du også overvejer). Mine heste - og dermed også føllene - bor i løsdrift. Føllene går med mødrene og resten af hoppeflokken til de er 7 - 9 mdr. Alle fodres selvfølgelig seperat, så føllene får deres følfoder 2 gange dagligt. Når hingsteføllene tages fra kommer de (gradvist) ind på nabofolden, sammen med hingsteplage og vallakker i flere aldre - fra 0 - 8 år p.t. Her går de selvfølgelig også i løsdrift. De leger utrolig meget i denne drengeflok - og det er guld værd med al denne motion, leg og socialt samværd for de unge plage.
0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 22:44
Her er billede af 2 etårs og en toårs (Islændere og frieser) de går p.t. i alt 8 drenge sammen og hygger sig gevaldigt. Og vores to hingstføl fra i år slutter sig til dem efter jul.
0
0
Svar på denne tråd

Om et føl bliver sparket...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2004 22:15
...har jo ikke noget at gøre med om den går i løsdrift eller ej.

Det kan jo lige så godt ske i løødriften, som hvis den stod opstaldet i boks og gik på fold om dagen...

Om den bliver sparket eller ej har mere at gøre med, hvilke heste den deler fold med...

Sommerknus fra Tine
og hendes to haffi-piger,
Flicka og Frigg :-D

En af fordelene ved at være rodet er,
at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser.
- Peter Plys -

"Legestueplads" til hoppeføl søges
i Østjylland, se mere her: markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider