Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forvridning af knæ - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 21:49

Min dejlige pony kom her for snart en måned siden ind fra fold og var meget halt. - først troede jeg hun havde brækket benet eller slået noget af led for hun har virkelig halt. Vi fik dyrlægen ud som tjekkede hun mente det var et vrid i forknæet. Hun stod derefter en uge og blev tjekket igen og var stadig halt. Så vi tog røngten og der så alt fint ud - så intet brækket.

Nu har hun stået med boksro i næsten 4 uger og får laser hver anden dag ca. på torsdag skal hun på sygefold og så tjekkes igen ugen efter. Er meget spændt på om hun er okay igen derefter. Har normalt ret meget erfaring med skader osv men har aldrig prøvet eller oplevet nogle heste vride rundt i forknæet.

Nogle der har prøvet det? og kan fortælle om erfaring osv? :)

Liv & Misty

Stolt Mounted games rytter

To succeed, you must first believe that you can ...

0
0
Svar på denne tråd

dårligt knæ
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 07:21

min gamle hest havde osse lavet en forvridning af sit bag knæ. i hans tilfælde sætte det sig som, konisk betændelse og han måtte derefter aflives, da der intet kunne gøre.

hvis det ikke havde været så slemt som med min, kunne man have fået skyllet knæet.

0
0
Svar på denne tråd

stakkels hyp
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 08:45

har den fået scannet knæet for at se hvordan sener og ligamenter har det? Alt efter hvordan en scanning ser ud giver det et prej om hvor lang tid det tager.

Sorte søger part
-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

sikker
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 19:25

Hvad gør, at I er så sikre på, det er knæet? ... Jeg kommer blot til at tænke på hovbensbrud, men det har I sikkert tjekket for. Min hest kom også i februar 2009 ind fra fold og var meget halt, ville ikke tage støtte. Første dyrlæge sagde, det var en nerve, der sad i klemme i hoften (!!), smeden sagde dagen efter det var knæet, den var gal med, og så fik jeg kørt den til røntgen, da jeg ikke stolede på det, jeg havde hørt, og det viste sig, den havde brækket hovbenet. Der var ingen hævelser eller varme i benet i øvrigt. Tænker bare, at det typisk sker (selv om det heldigvis sjældent sker, men når det gør..), når jorden er hård.

0
0
Svar på denne tråd

knææet
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 20:31

Dyrlægen mente ikke en scanning var nødvendig - efter de havde set røngtensbillederne - uanset så er hun blevet behandlet på samme måde som hvis der havde været noget på ledbåndene i knæet, er hun stadig halt næste torsdag så vil en scanning selvfølgelig blive overvejet, jeg gør bestemt alt jeg kan for at få hende god, og mine dyrlæger er meget omhyggelige så stoler på dem! men tak fordi du nævner det :)

Vi er sikre på det er knæet fordi hun var hævet foran på det, ikke meget bare lidt. men reagerede meget kræftigt på at få bøjet knæet i bøjeprøven og gør det stadig hvis du skal rense hove så er slet ikke i tvivl. men du har ret, det kunne sagtens være det!

Liv & Misty

Stolt Mounted games rytter

To succeed, you must first believe that you can ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider