Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hø spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 17:35
Håber på at kunne bekræfte over for mig selv at jeg har ret...

Der hvor hesten står, mener de at hø er SLIK for hesten, da jeg sagde at det var det naturligste foder for hesten fik jeg blot af vide at det var slik for hesten, hvem har ret???

Jeg har givet min hest 8 kilo hø hver dag, da det jo er det naturligste foder for hesten, dette er for meget og det lød som om det var direkte usundt at give så meget, hvem har så ret???

Håber på nogen svar, da jeg er lidt forvirret...
0
0
Svar på denne tråd

Hø er bedst
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 17:47
Selvfølgelig er hø da det bedste du kan give din hest, det er jo det mest naturlige hestefoder der findes.
Heste skal have meget hø eller wraphø for at deres maver kan fungere ordentligt og hø er ikke slik det er hestefoder, desuden så sparer du jo også på kraftfoderet når du fodrer med hø hvilket enhver hest har bedre af.
Ja så du er da helt rigtig på den, og de andre snakker vel mod bedre viden.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 17:55
De er da småtossede...i min stald var der en hvis hest ikke måtte få hø, for "den måtte ikke blive tyk"...Der er mange uvidende mennesker til...

Stine
0
0
Svar på denne tråd

mine heste
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 18:43
har haft FRI adgang til hø - altså haft mulighed for at æde præcist så meget de lyster.

Hø er efter min mening det allerbedste fodermiddel til heste - hvis det vel at mærke et ordentligt tørt hø, der ikke har for mange sporer og støv.

Man kan ikke give en hest for meget hø - kun for lidt!!
0
0
Svar på denne tråd

andersen...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 18:49
"Man kan ikke give en hest for meget hø - kun for lidt!!"

Fortæl det til min hest! Han nægter blankt at æde mere end 6 kg hø om dagen. Er der bare 1 sølle kg for meget, levner han halvdelen af hele rationen! Mage til utaknemligt kræ skal man lede længe efter...Man skulle tro han levede efter reglen med 1 kg pr. 100 kg hest, han vejer nemlig ca. 580 kg...

Stine
0
0
Svar på denne tråd

stinedoctor
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 20:56
jamen hvis han ikke vil have mere, så har han sikkert ikke brug for mere.

jeg tror på, at dyrene spriser det de har brug for. Fx smurte jeg engang min ponys hove i torskelevertran (der stinker ret kraftigt af fisk), og mindsandten om ikke han en dag ÅD penslens hår!!!! jeg hældte en lille klat levertran ud på gulvet, som han ivrigt slikkede på. jeg tilsatte levertranen i hans foder og efter ca 14 dage var han ikke længere interesseret og spise ikke levertran længere.

jeg tror simpelthen han manglede et vitamin eller andet, som han så fik dækket gennem levertran.

Så hvis din hest ikke vil spise mere hø og ellers trives - jamen så har den nok ikke brug for mere hø ;-)
0
0
Svar på denne tråd

andersen
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 23:27
Du har nok ret i, at han ikke har brug for mere, men man vil jo så gerne gøre det ekstra godt for dem....

Nej, hvor pudsigt, at din pony åd levertranen. Min hest har gjort noget lignende med madolie. Jeg brugte det både til hovene, og til at tage den smule støv der er i korn. Han forbandt åbenbart olien med mad, for når jeg smurte hove, blev han fulstændig ellevild og slubrede olie i sig fra hånden, hvis man hældte lidt op i hånden. Jeg satte hans olieration op kort tid efter, men gik over til noget andet hovsmørelse end olien. Det kunne ellers have været interessant om han stadig havde været interesseret i at spise det...

Stine
0
0
Svar på denne tråd

hø eller hvad
Forfatter: 
Dato:  20-08-2004 08:05
hey..
hø er det mest naturlige, og det bedste hestefoder. jeg giver min ca 6 kg om dagen, han kan simpelthen ikke nå at æde mere på det stykke tid han står inde. om dagen, hvor han er ude på fold, er der frøgræs efter ædelyst, og det er ikke småting der ryger ned. jeg bruger travo e og grøntpiller i krybben sammen med et par gulerødder

Venlig hilsen kristian
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider