Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvor meget hø spiser jeres plag?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 14:27

Jeg har en frieserplag på 2 år til maj, som får alt det hø hun kan/gider spise. Problemet er bare at det maks drejer sig om 7 kg på de gode dage, andre gange spiser hun kun 5 kg fx. Det er jo fint for min pengepung, men er det nok? Når jeg ikke kan læsse mere i hende?
Hun har en fin huld, hverken for tyk eller tynd, god pels gode hove og vokser fint samt god energi.

Ville egentlig helst bare ligge 10-15 kg ind til hende, men hun roder det bare rundt i hendes træpiller, og så er det lige til at smide ud. I dag har jeg smidt 3-4 kg ud, plus der hænger noget i et hønet, muligvis 1 kg, som hun ikke har spist, og det bliver altså for dyrt i længden at smide så meget ud. (Hun fik ca 10 kg i nat, va 5 kg på gulvet og 5 kg i hønet)
Har prøvet at putte det hele i hønet, men hun piller det bare ud, og spiser det fra jorden, samt spreder resten ud over det hele.

Vi har talt, om at hun evt ikke kan nå at spise mere, på den tid hun er inde, men min pony kan godt spise minimum 8 kg fra hønet, og min venindes hoppe 10 kg. Så det tænker jeg ikke er tilfældet?

Skal jeg bare affinde mig med at min plag er utrolig billig i drift?

Konikponyen Masca Z Nadziei!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 15:31

Min får godt nok wrap, men jeg vil tro min hingsteplag kan æde omkring 10-12 kg i løbet af aften/natten. Ude på folden deler han hvad der svarer til et stempelslag wrap af en minibig sammen med en 4 års.

Jeg hænger normalt wrap op i net med små masker til ham. Han har adgang til to nat fra han kommer ind og til næste morgen når han kommer ud.

Jeg har et par gange prøvet at veje hvor meget der kan være i dem, og afhængig af hvor vådt/tørt det er (som hovedregel meget tørt, næsten hø), kan der være ca. 6-9 kg pr. net. Ofte har han spist næsten op eller kun efterladt en lille mængde på et par kg.

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy - DS hoppe

Vallak (2009) e. Laurino - DS hoppe

Hingsteføl (2012) e. Laurino - DH hoppe

Hoppeføl (2012) e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row XX)

0
0
Svar på denne tråd

Forstår ikke....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 16:55

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du mener at din plag skal spise mere??? Hvis hun er pæn i huld, har godt med energi, vokser pænt???

Skulle hun hellere blive fed og doven fordi hun skal indtage 5-7 kg ekstra???

Mit føl fra sidste år spiser omkring 4 kg wrap i boks om natten, der ligger altid noget tilbage om morgenen. Han småspiser lidt på folden, men ikke meget, måske 2 kg, han er ligeledes i godt huld, vokser pænt og er springfyldt med energi.

Jeg tror bare du skal være glad for at hun er nøjsom og kan fodres billigt på.

Men hvad fodre du ellers med? fylder du hende op med roepiller eller fiberpiller, så er det jo derfor hun ikke har plads i maven.

Mvh

Anette

Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd

plag...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 18:35

Min plag på knap 1 år spiser 5-7 kg, og der ligger meget spild i boksen.

Hvis din hest får, hvad den kan spise, er det vel som mdet skal være.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

12345667
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 19:12

Alina-Arabians: Siger heller ikke at det nødvendigvis er dumt, at hun ikke spiser mere, men generelt møder jeg folk der himler op om at heste skal spise minimum så og så meget, for at kunne fungere. Hører de hvad min hest får, vil de jo mene at hun er døden nær.

Derfor spørger jeg om jeg BØR være bekymret eller glad.

Hun får ingenting der fylder i krybben. Hverken roepiller, fiberpiller eller andet. Det er lucerne med mineraler. Thats it.

Dog er hun skåret ned fra en liter lucerne til kun en håndfuld eller to, da jeg tænker om det kunne hjælpe. Men har jeg kun lige gjort i dag, så om det kan hjælpe ved jeg jo ikke helt endnu.

Konikponyen Masca Z Nadziei!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

0
0
Svar på denne tråd

8 kg hø
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 20:27

Til sammenligning kan jeg fortælle at min hyp På ca 8 år får 8 kg hø om dagen... Mere gider han ikke spise... Hans krybbefoder er en smule lucerne, lidt horselux plus og så vitaminer...

får han mere hø vader han det bare rundt i boksen...

Så tror ikke du behøver være bekymret så længe det er jævnt fordelt på hele dagen og hun ikke går for længe uden noget at tygge i :)

Alle heste er heste, men ikke alle ryttere er ryttere!

Er den glade låner af Fanfare <3 en bl. af araber, holstener, dv og fuldblod.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider