Jeg tog min tinker ind på staldgangen og derefter begyndte han at ryste helt vildt, hans temperatur var fin og han ville gerne gå rundt, det var i tirsdags vor det var rigtigt koldt og blæsende.
jeg har så valgt at give ham et regndækken på, for at skærme for vind og vand, nu er mit spg så han går i løsdrift hvormange grader skal dt være udenfor før jeg må tage det af igen ? Kan se han allerede fælder...så er det ok at tage det af når dagtemperatur kommer op på en 5-8 grader ???
hygge/westernrytter på den dejligste tinker Whitey
Hvis det er et dækken helt uden fore ville jeg tage det af de dage det er tørt, du kan risikere at han fryser nu når det er frost da han ikke kan rejse pelsen neden under
Du kan desværre ikke gå efter temperaturerne - du er nødt til selv at mærke efter og tage vind og nedbør med i din vurdering.
8 grader kan både være varmt nok men kan også føles koldt hvis det blæser og regner.
Men iøvrigt synes jeg du bør lægge et dækken på med noget fyld i. Der børe være noget fyld der isolerer sne og regn fra den ellers direkte kulde der lægger sig på hesten.
Enig i, man ikke kan bruge temperaturen til andet end et godt fingerpeg.
Tidligere i vinters, da der var omkring 0 grader , som nu, SVEDTE min hest med det dækken, den har på nu. Nu har den det super fint! Og den har endda fældet en smule (meget lidt), så der er jo ved at vokse sommerpels ud også. Så jeg synes jo, den skulle have det varmt nu..