Efter at have forsket lidt i min unghests tendens til at få lind mave, har jeg fundet ud af at min hest ikke kan tåle Salvimin Grøn.
Jeg har fjernet alt tilskud og kun fodret udelukkende med godt wraphø, Brogårdens lucerne og roepiller i en lille periode. Her stabiliserede maven sig og jeg begyndte så langsomt at tildele linamix samt Salvimin Grøn.
Efter kun 2 dage med Salvimin Grøn på 1/3 af normal dosis, var maven lidt tynd igen. Så nu har jeg taget Salviminen fra igen og efter et par dage - igen,- er maven nu som den skal være. Så Salvimin duer åbenbart ikke til min unge hoppe.
Er der andre der har oplevet at Salvimin Grøn kan være for stærkt for hestemaver?
Jeg har fodret med Salvimin i flere år til min gamle hest og var super tilfreds.
Men min nye kan åbenbart ikke tåle det 
Så nu må jeg på jagt efter en ny tilskudsblanding og er helt på bar bund.
Er der nogen der har nogen gode bud?
Jeg har ikke mulighed for Equsana, Pavo eller Salvana, pga. der er langt til nærmeste forhandler. RC har jeg gode erfaringer med, men er træt af at den nærmeste forhandler tit ikke har det hjemme. Det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget.
Eggersmann Golden Minerals har jeg hørt ikke skulle være det bedste produkt.
Jeg fodrer med godt wraphø, lucerne alfalfa, roepiller og linamix, så det skal være noget som harmonerer med dette.