Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lind mave pga. Salvimin - andre?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 09:03

Efter at have forsket lidt i min unghests tendens til at få lind mave, har jeg fundet ud af at min hest ikke kan tåle Salvimin Grøn.

 

Jeg har fjernet alt tilskud og kun fodret udelukkende med godt wraphø, Brogårdens lucerne og roepiller i en lille periode. Her stabiliserede maven sig og jeg begyndte så langsomt at tildele linamix samt Salvimin Grøn.

 

Efter kun 2 dage med Salvimin Grøn på 1/3 af normal dosis, var maven lidt tynd igen. Så nu har jeg taget Salviminen fra igen og efter et par dage - igen,- er maven nu som den skal være. Så Salvimin duer åbenbart ikke til min unge hoppe.

 

Er der andre der har oplevet at Salvimin Grøn kan være for stærkt for hestemaver?

Jeg har fodret med Salvimin i flere år til min gamle hest og var super tilfreds.

 

Men min nye kan åbenbart ikke tåle det

Så nu må jeg på jagt efter en ny tilskudsblanding og er helt på bar bund.

 

Er der nogen der har nogen gode bud?

Jeg har ikke mulighed for Equsana, Pavo eller Salvana, pga. der er langt til nærmeste forhandler. RC har jeg gode erfaringer med, men er træt af at den nærmeste forhandler tit ikke har det hjemme. Det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget.

Eggersmann Golden Minerals har jeg hørt ikke skulle være det bedste produkt.

 

Jeg fodrer med godt wraphø, lucerne alfalfa, roepiller og linamix, så det skal være noget som harmonerer med dette.

 


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med HorseLux..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 09:12

produkter, er det noget du kan få fat i.?

 

De har en MultiVit vitamin/mineral blanding.. Der passer godt ind i din fodring..

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 09:42

Det var lige netop din tråd jeg har læst, og har skrevet Multivit på min liste, efter at være blevet inspireret.

Jeg skal lige have ringet rundt, for jeg mener at en af "mine" nærmeste forhandlere er begyndt at forhandle Horselux.

 

Men jeg ser så også lige at en nær forhandler er begyndt at forhandle Salvana, de burde også have noget der kan bruges?


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 14:54

Horselux Multivit er umuligt at opdrive i nærheden af mig desværre, så det er ikke en mulighed

Har ringet rundt...

Så nu er jeg på bar bund igen...


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 15:04

Hippolyt har deres nye Pre Alpin NaturMineral, den bruger jeg selv :)


 

 

*Søger hundevenner til jævnlige gåture og have leg, 8740 området*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234556
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 15:22

Den må jeg lige kigge på.

Og så har jeg kig på Horslux Aasy, fordi det kan jeg skaffe og jeg kan se at der er mange som har gode erfaringer.

Sikke en jungle...


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 15:41

Jamen hvis du kan skaffe Easy, kan du vel også få fat i deres MultiVit? :)

Begge dele er super, så det handler mest om at man er til fyld i krybben eller bare sørge for at dække hesten ind :)


 

 

*Søger hundevenner til jævnlige gåture og have leg, 8740 området*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 20:08

Nixen.

Den lokale foderstof forhandler kun horslux Easy og fiberpiller. Ikke andre udgaver, dont ask me why!

Men jeg ringede og forhørte mig idag.


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske skal..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 21:35

de bestille hjem hvis kunder ønsker det..

 

Jeg har brugt et müsli produkt hvor en foderforretning stod som forhandler, men de mente ikke de ville og kunne bestille det hjem, tiltrods for de havde andre produkter fra samme forhandler..

 

Jeg ringede og spurgte til hvor nærmeste forhandler så var.. De blev overrasket over at butikken ikke mente de kunne bestille hjem, for det skulle de om det så var en sæk.. De ringede til butikken der fik en opsang og siden har de "glædeligt" bestilt mit foder hjem..

 

Så prøv lige at forhøre HorsLux hvad deres aftale er med din foderforhandler..

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er du sikker
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 22:27

på at det er salvaminene. jeg ved der er flere heste der har fået det pga. linamixen. Så med mindre du har haft udelukket det også så skulle du måske prøve det ?

 

udover det kan du se flere organiske produkter + pris her:www.foderdata.com/organiske.html


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 08:00

StaldRohan: Jeg har så erfaring med at det er godt mod tynde maver

 

Men i dette tilfælde har det hverken gjort det værre eller bedre. der var ingen udsving da jeg begyndte at tildele Linamix igen, så det er ikke det.

 

Annemette: Ja, det undrede også mig at de kun havde to af Horslux' produkter. Men det er vist ret nyt at de forhandler Horslux, så spørgsmålet er om de er ved at undersøge om der er et marked for at forhandle det, inden de tager alle produkterne hjem.

 

Men tak for inputs, jeg arbejder videre på at finde den rigtige kombination for min hest.


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig oplevet
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 21:54

 

 

Jeg har brugt salvimin grøn i 8 år til alle mulige forskellige heste og ponyer i alle aldre. Et par stykker af dem har tendens til sart mave, men ingen - INGEN - har nogensinde reageret på salvimin, ej heller ved store doser.

 

Jeg synes, det er et super godt produkt

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider