Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Opfedning, Hva foder?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 14:18

Har en 3 års der snart skal tilrides, men han ville ikke kunne holde til det da han har ungeheste formen lige nu, så lidt tynd ikke slemt men mangler fylde, før han kan komme igang.

Lige nu får han Pavo Pode Grow & Pavo Care4Life. Og påbegyndt at gå lige så stille over på Pavo Condition. Får Lucerne Og ca. 15 Kg Wrap om dagen.

Han skal have det samme som han får nu skal bare lige have noget med lidt fedt i, så han kan få lidt på kroppen til tilridning.
Hvad ville i foder ham op med, gerne noget hvor han ikke skal have flere Kg af det og noget der ikke skal opløses i vand.

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 16:44

Vi går i de samme overvejelser med vores 3-års hoppe, som gerne skulle tilrides og gå rideprøve i juni måned. Men som din mangler hun også fylde. Jeg har kigget lidt på Pavo SportsFit, som de anbefaler til heste der skal klargøres til kåringer mm.

Jeg er selv glad for Care4Life, men det er nok ikke det bedste foder hvis der skal lægges muskler/fedt på.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppeplag

2-års DV-hingsteplag

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anbefale
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 17:00

Hej Jeg vil anbefale Equi Jewel fra Brogaarden. Det giver hul på kort tid, uden at de bliver varme i hovedet.

MK
0
0
Svar på denne tråd

Hej.....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 19:27

Hej....

Vi køber Brogaardens 'Build-up' til vores pony, som har svært ved at sul på kroppen. Og så får han lidt olie i også :)

Han er rigtig fin nu :)

Mvh Lisa.

0
0
Svar på denne tråd

Måske i
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 20:28

kan bruge www.foderdata.com/lucerne-mix-og- graeligs-produkter.html

her kan i sammenligne Foderenheder på tværs og derved optimere jeres FE i foderet.

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 07:22

tidligere brugt Linamix fra Equifirst med godt resultat. så det vil jeg vælge til hver en tid, hvis mine heste skal tage på ;-)

Vh. Maria

Billeder af Van Basten, Laura & Papaya på min præsentation. Husk GB :o)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville skrue..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 08:08

op for grovfoder og give hesten Fiberpiller..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville-.....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 10:09

Jeg ville til enhver tid bruge olie :-)

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Build Up
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 10:42

Jeg vil klart anbefale Build Up fra Brogaarden. :) Det er et tilskudsfoder, der giver gode fedtdepoter, som hesten opbygge muskler ud fra. :)

Jeg har en fuldblod, der bare skal tænke på ikke at ville spise, så taber han sig ;)

Meeeen med 1,5 kg Build Up fordelt på 3 måltider sammen med et 500 g målebæger med lucerne til hvert måltid, så holder han huld og har gjort det over hele vinteren :)

Derudover får han også 10-12 kg wrap.

Ellers er det klart det værd, at ringe til Brogaarden og få dem til at lægge en foderplan på ham - det er ganske gratis :)

Mange hilsner

Josephine

Mit ét og alt - min soulmate, Maphard <3

*R.I.P. Sølvpil - savnet og højt elsket sjæleven*

0
0
Svar på denne tråd

Tage på
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 16:26

Prima hø ad lib, og et foder med højt indhold af FE.

selv har jeg haft succes med linamix til en og horselux senior til en anden.

og min ene avlshoppe tager på når hun får grow.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

foderplan
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 04:51

jeg har brugt pavo sportsfit og de bliver super velfungerende på det, har også kun godt og sige om build op men syntes jeg fik meget mere for pengene med pavo.

men i bund og grund skal du vel passe på ikke og fodre den i stykker med stivelse, gi den en masse grovfoder , den er jo ikke klar så hvorfor haste du har en vallak vendt dog til den se klar ud

0
0
Svar på denne tråd

Fedene foder.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 07:21

Equi Jewel er godt til at fede op på men mega dyrt, men der findes et biligger og lige så godt foder. Nemlig risklidpiller fra Muhldofer. Det har jeg selv brugt til en fuldblod der skulle tage på og jeg har aldrig set noget ligne. Måtte sætte mængden lidt ned igen, da hun gik hen og blev lidt for rund. Det var i øvrigt små mængder hun fik. 2-300g.

Andet der feder er:

Poppet byg (varmebehandlet.)

Kalvevalse (Indeholder varmebehandlet byg)

Linamix

Olie

Varmebehandlet majs

Senior foder

Build up

Foder til højtydende heste.

Men så meget grovfoder som muligt er et must. Og så skal hesten jo være 100% i orden med tænder, orm osv.

Fuldblod, Fjordheste, Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er nu det bedste.

Jubiii. Nu kommer mine låne ponyere/heste snart hjem. Glæder mig. Især til de bliver mine.

0
0
Svar på denne tråd

Horselux Fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 09:53

Fiberpiller er et godt bud på opfedning. Til en ung hest som skal opstarte træning har Horselux fiberpiller den fordel at de også indeholder Calcium, fosfor og magnesium.

Se mere her:

www.vja.dk/multimedia/ FiberPellets.pdf

HORSELUX-FORHANDLER I NORDJYLLAND:

Mellem Hjallerup og Dronninglund, ca. 25 km. nord for Aalborg

For mere information se www.av-larsen.mono.net

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 10:25

Ville klart anbefale horslux fiberpiller.

har selv brugt dem til alle slags heste i over 3 år nu, og de er guld værd.

Har f eks lige fået en helt rå 5 års ind som ikke havde været i hænder før, og altid havde gået i løsdrift i en stor flok.

han var skind og ben, rygsøljen stak op, og alle knogler kunne ses.

han får 500 gram fiberpiller om dagen,horslux´s nye organiske vitaminer, alt hvad han kan æde af hø, og horslux eponaolie.

den eneste grund til at han kun får hø og ikke wrap er pga hans mave er ødelagt af orm, og han derfor havde diarre da han kom, er først her en måned efter der er begyndt at komme form på det der kommer ud.

men hver gang vi har fået sådan en hest ind er de blevet fodret op på fiberpiller med rigtig gode resultater.

det er samtidig billigt, meget meget lavt på stivelse og sukker, så selv mavesårsheste kan køre på det.

0
0
Svar på denne tråd

Linamix
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 13:08

Jeg har haft gode erfaringer med Linamix til opfedning.

Derudover er Krafft Groov 125 et helt eminent foder til magre heste. Min "Gammelnok" var noget kedelig og mager, da jeg købte hende, og jeg har ikke rigtigt kunne få huld på hende- hun er ikke den store spiser.

Efter hun er kommet på Groov 125 er hun blevet super fint rund og blank i pelsen.

Et kedeligt pillefoder at se på, men åbenbart vældigt appetitligt for hestene. Mine spiser det i hvert fald med stor fornøjelse.

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider