En hov skal normalt være kold.
Dog betyder det ikke nødvendigvis noget, at den nogengange er lidt varm, det kan der være 100 forskellige grunde til, måske har den lige stået i en varm hestepære 
Ved gravide hopper er det ret almindeligt at hovene nogengange bliver lune, lidt ligesom gravide kvinders fødder hæver op.
Det eneste man skal være obs på, er om hesten lader til at føle ubehag, om den støtter på hoven/går ordenligt.
Hvis hesten ellers virker frisk og normal, så bare tag det roligt, du skal selvfølgelig holde øje med om det vedvare/bliver værre.
Der er også nogle heste der generelt bare har lune hove, uden at det har nogen betydning, men som hovedregl skal hestens hov være kold.