Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hoste-opstart ridning
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 21:01

Jeg har 2 heste hjemme hos mig selv, når jeg træner den ene starter han altid med at hoste 5 til 10 gange, når han startes op i trav. De går ude en stor del af dagen, har hus at gå ind i. De står på halm inde, som ikke støver, de får hø og wrap samt lidt kraftfoder. Han går med dækken, da han har nemt ved at fryse. Han har ikke feber, hvordan kan det være at han hoster? Hvad ville I gøre??

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 07:39

Jeg ville nok lige tale med dyrlægen engang (bare over telefon i første omgang?)

Min egen hest udviklede allergisk hoste sidste år efter han var ramt af sygdom. Han får stadig medicin for det i dag, det er blevet bedre og jeg giver ham hele tiden mindre dosis medicin. Han er 18 år. Hoster typisk ikke mere end 2-3 gange ved opstart i trav og nogle gange slet ikke.

Jeg flytter min hest til løsdrift hjemme hos mig selv her til foråret, så kan han få så meget frisk luft som han selv vælger.

Der kan være flere årsager til hoste så ville nok lige vende det med en dyrlæge

Martine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 08:01

10 gange er ret meget, men det er ret normalt, at hesten lige hoster et par gange i starten, når man sætter den i trav. Havde også selv en hest der konsekvent gjorde det, men efter han havde hostet en 3-4 gange, holdt han op. Kender flere heste der gør det samme.

Sålænge det holder op igen relativt hurtigt, er der ikke noget at være bekymret for. Men hvis du synes, den hoster meget, kan du jo lige ringe til dyrlægen og høre, om det kakn være symptom på et eller andet.

0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke meget
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 17:08

Hvis hesten hoster 10 gange ved igangsætning i trav? Min hest hoster osse ved igangsætning, men så mange host ville jeg blive bekymret over og ringe til dyrlægen. Du kunne måske afhjælpe hosteriet med urter, homeøpatisk medicin, ventilator fra blue hors eller en kur med mucolysin (fåes i håndkøb, heste skal have 1 tablet pr 100 kg kropsvægt dgl). Der er utrolig mange muligheder, men det kommer vel osse an på om det er tør hoste eller hoste med sekret der er tale om...

0
0
Svar på denne tråd

har jeg prøvet
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 18:18

ja jeg synes også det er ret mange host, max 3 host i opstarten kan godt accepteres synes jeg, også alt efter hvor voldsomme de er selvfølgelig. altså er det kun i halsen hostet er, eller "buler hele hesten ud under dig" når den hoster.

det har jeg prøvet, min havde det problem i næsten 1½ år og dyrlægerne kunne intet finde eller høre på lungerne. jeg prøvede diverse behandlinger uden effekt.

det viste sig hos min at være en ubalance i udrensningen af affaldsstofferne over nyrerne hos min, dette blev kurreret med homøopatiske dråber.

Drosera comp. hed de.

hosten forsvandt helt i løbet af 14 dage 2 ml af disse dråber direkte i munden morgen og aften.

det er nu 1 år siden og vi har ikke haft hosteproblemer siden :)

men før du overvejer denne mulighed ville jeg da få lyttet på lungerne. er der noget der så er det jo ikke nyrerne.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd

mit bedste bud
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 14:12

Jeg gør det at jeg skridter for i 15 minutter når det er så kold, så de bliver varmet godt op inden, så i de første 10 minutter ride jeg med et lændedækken, og så får mine heste ikke mere en 30 minutters ridning, da det ikke er godt til dem at ride så hård, når det er så kold. Man skal tænke på de indånde det kolde luft, når de bliver redet hård, og det har altså også noget at sige! Ellers kan du give dem hvidløgspulver. Det er rigtig godt til vinter, bl.a. for at undgå hoste.

Besked i Ryttersnak

0
0
Svar på denne tråd

det er allergi
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 21:53

Hvis den ikke er syg, er det pga. allergi. Eller den bare har indåndet meget støv.

10 gange er RIGTIG mange gange.

Min hoster max en gang, ved trav, og ikke altid.

Dyrlægen siger, jeg skal bruge secreta pro, og at mennesker også ind imellem skal rømme sig, når de kommer i gang.

Jeg har set en lille bitte smule snot ind imellem, og håber, det er derfor.

Jeg bruger rød solhat 1 gang om måneden ca.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider