Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HJÆLP! Hoppe nægter at gå på fold...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 12:25

HJÆLP!!

Hvad gør jeg med min hoppe, som simpelthen NÆGTER at gå på fold???

I det mudder vi har lige nu, tager det normalt 3-5 min. at komme til vores/hendes fold.

Hun stopper SÅ mange gange på vej derned, idag tog det 20 min. at lukke hende ud!!! Det er simpelthen for meget!!

Tilmed stak hun af fra mig da jeg havde taget tovet af, og hun skulle ind på folden.. Med næsen hjemad.. Dog stoppede hun et stykke efter..

Men hun gider simpelthen ikke gå i alt det mudder..

Hun går sammen med en anden hoppe, og en vallak..

På nedestående billede, står hoppen ude til højre i billedet(dog ikke med på dette)

Er alternativet virkelig jeg skal se efter et andet sted? Alle vores folde ser desværre sådan ud.. :(

Skal jeg lade hende stå inde? Har ladet mig fortælle foldene plejer at blive fine igen ca. maj måned..

Jeg har mulighed for ridehus, og udendørs dressurbane - dog må man ikke lukke løs på den..

Hvad gør i andre? Hvad bør jeg gøre??

Hun er kun 3, bliver 4 til Juni så ud det skal hun jo...

Lige et par billeder..

Billede

Billede

Billede

Med Venlig Hilsen

EVa

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærlig..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 13:54

så ville jeg sgi heller ikke ud i det mudderhul..

Så ja, jeg syntes du skal finde et andet sted.. At holde hende inde, er også synd..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Den er svær
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 14:31

Puha det er godt nok svært.

Men jeg er enig med Sandra, hvis der er så meget mudder på foldene og inden mulighed for at få tørre fødder, så kan jeg godt forstå at hun ikke har lyst til at gå der.

Problemet bliver jo nok det samme til næste år, og jeg ville have det svært ved at lade min hest blive inde helt til maj. Drejede det sig om et par dage kunne det nok gå, men ikke flere måneder.

Hvis jeg var dig ville jeg nok kigge mig om efter et andet sted med lidt mere foldplads og mindre mudder.

Held og lykke

Vh Maria

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 15:19

Jeg ville finde nyt sted, hvis der er mudder så man synker lidt i.

Jeg har desværre haft lov til at opleve, hvordan min hest gaaaanske langsomt over flere måneder blev ligeså stille overbelastet af at gå i mudder. Vi fik aldrig nogen egentlig diagnose, for vi var meget lidt hestekyndige dengang og forbandt det i starten ikke med mudderet, og det tog længe før vi bed mærke i, at den af og til ikke var rengående. Men faktum er, at den meget ligeså stille blev urent gående og generelt dårligere gående. Da den først var flyttet var den ovenpå igen hurtigt.

Den var i øvrigt "ung og fit" derudover

Så jeg ville aldrig igen turde sætte en hest på mudder, hvor den kan synke bare lidt i, en hel vinter.

Jeg ville godt kunne tåle alm. overflade mudder, self. hvis de får stråfoder nok til hele dagen på folden. Men ikke så meget, at det "suger" egne gummistøvler ned, når man går på det. Self. kan der være ved leddet osv., men der skal IMO være tørre områder.

At finde et sted med gode folde og god foldordning er i min erfaring noget af det sværeste, når man finder opstaldningssted, i hvert fald hvor jeg bor. Rideforhold er som regel i orden, ofte også stald /foder forhold (i hvert fald hvis man selv medbringer grovfoder), men folde er tilsyneladende ikke den samme prioritet.

Måske fordi det kræver meget plads og at de er godt anlagte, for at foldene kan bære mange heste vinteren igennem uden netop at blive mudder.

Men held og lykke med at finde et mere egnet sted.

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd

Klog hest
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 15:36

Det er klart den ikke vil, den ved jo den ender med en skade:)

Jeg ville helt klart finde et andet sted til den.

Vi har selv puttet meget grus på en af vores folde da vi ellers også sank i. Nu er det kun våde tæer og ikke op til knæene og det skader ikke. .

Mvh.

Bente

Stald Helios

4 års Romanov/Schufro/Fruling hoppe sælges samt helbror på 3.

4 års Dicardo vallak meget ridelig og fornuftig med super galop solgt til Norge

0
0
Svar på denne tråd

mudderfrit
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 16:47

jeg kan som også godt forstå din hoppe, der er meget mudder, og det er bestemt ikke lækkert.

Her hos os har vi også mudder, det tror jeg alle har i øjeblikket men slet ikke i det omgang du viser på billederne.

om du skal flytte eller ej, er jo op til dig, men jeg ville flytte hvis det er de samme folde de skal gå på til sommer, for der kan da ikke være meget græs når de ser sådan ud nu.

mudder tror jeg du får svært ved at undgå, men selvfølgelige ser det voldsomt ud.

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 17:32

Min hoppe ville også nægte at gå i sådan noget mudder - så kloge heste vi har. Men min hoppe er så også gået gennem foldhegn mange gange for at komme ind i sin boks, hvilket sætter sit præg på mit svar.

Jeg er så i netop denne situation så ''heldig'' at hesten er under genoptræning og slet ikke må komme på fold.

Men som en anden også siger, at gå i sådan noget mudder kan let give overbelastningsskader - ligesom et pludselig skift til en meget tung ridehusbund eller ridebane.

Men hvis du vil have hesten på fold, så mu du finde et andet sted at opstalde den - et sted med store folde, så de ikke bliver så smattede. Men det er nok ret svært at finde.

Hvorvidt det er synd at holde hesten i boksen, kommer an på hesten og ridningen. Hvis nu hesten bliver redet 1 time dagligt og gået en tur med på en time eller 2 hver dag, så kan den sagtens undvære en så smattet fold.

Men selv med en rask hest, er jeg personligt mere tilbøjelig til at lade hesten stå inde, hvis alternativet er sådan en smattet fold - og så må man jo tage sine forholdsregler mht. ekstra motion.

SJÆLDEN DRESSURSADEL SÆLGES

Sommer Egon von Neindoff

17,5 sæde og bom 32,5

Bommen kan justeres

Sadelen er yderst velholdt!!

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 20:32

Tak for svar allesammen...

Dejligt med lange beskrivelser, og svar.. Det sætter tingene i perspektiv....

Jeg har truffet mit valg, om at hun ikke kommer ud - ikke når forholdende er sådan, jeg vil ikke stå med en ligeså skadet hest som min tidliere, alle dyrlægeregningerne, bekymringerne, glæde og tårer, som endte med en aflivning.

Hvis man søger herinde under røgt og pleje, kommer der mange tråde frem med min tidligere hest Rødhøj's Chapman...

Jeg må se hvad løsningen bliver, pt. bliver den at hun må stå inde og aktiveres så meget som muligt, som jeg har mulighed for..

Så må jeg se hvordan hun tager det..
Heldigvis er hun så trafiksikker, at jeg kan ride ture med andre, så på den måde kan vi også komme ud..

Med Venlig Hilsen

EVa

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 16:28

synes den er svær for jeg er meget modstander af at heste står inde hele dagen...jeg havde nok bare nøjes med at give den 2-3timer på muddefold, så tror jeg ikke på at den tager skade i benene...og så ind igen, så den kom bare lidt ud hver dag...vi har også mudder på min fold, dog kan de gå tørt nogen steder endnu....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider