Jeg ville finde nyt sted, hvis der er mudder så man synker lidt i.
Jeg har desværre haft lov til at opleve, hvordan min hest gaaaanske langsomt over flere måneder blev ligeså stille overbelastet af at gå i mudder. Vi fik aldrig nogen egentlig diagnose, for vi var meget lidt hestekyndige dengang og forbandt det i starten ikke med mudderet, og det tog længe før vi bed mærke i, at den af og til ikke var rengående. Men faktum er, at den meget ligeså stille blev urent gående og generelt dårligere gående. Da den først var flyttet var den ovenpå igen hurtigt.
Den var i øvrigt "ung og fit" derudover 
Så jeg ville aldrig igen turde sætte en hest på mudder, hvor den kan synke bare lidt i, en hel vinter.
Jeg ville godt kunne tåle alm. overflade mudder, self. hvis de får stråfoder nok til hele dagen på folden. Men ikke så meget, at det "suger" egne gummistøvler ned, når man går på det. Self. kan der være ved leddet osv., men der skal IMO være tørre områder.
At finde et sted med gode folde og god foldordning er i min erfaring noget af det sværeste, når man finder opstaldningssted, i hvert fald hvor jeg bor. Rideforhold er som regel i orden, ofte også stald /foder forhold (i hvert fald hvis man selv medbringer grovfoder), men folde er tilsyneladende ikke den samme prioritet.
Måske fordi det kræver meget plads og at de er godt anlagte, for at foldene kan bære mange heste vinteren igennem uden netop at blive mudder.
Men held og lykke med at finde et mere egnet sted.