Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2001 13:21
Hejsa!

nu hvor min hest står på efterskolen vil jeg gerne ha' lagt et dækken på til vinter....der er allerede noget som er begyndt med overgangs dæknet, men efter min mening synes jeg det er for tidligt!
Hvis jeg kunne ville jeg meget gerne vente til efterårsferien med at smide dækken på ham, men der kan man vel ikke bare smide vinterdæknet på sådan lige?

Så havde jeg lidt tænkt på at få ham klippet i efterårsferien, men han har aldrig prøvet det før...... og jeg ved ikke lige hvem jeg skulle få til at hjælpe mig med det!
Hvis han skulle klippes, hvad er det bedste "klip" så????

Hilsen Sara¤Sara¤.
-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

0
0
Svar på denne tråd

Re: Dækken!
Forfatter: 
Dato:  09-09-2001 13:29
Hej Sara
Hesten begynder at lægge vinterpels når det bliver tidligere mørkt og når temperaturen falder, og det er nu i september. Det er derfor mange andre lægge dækkenet på nu.
Det bedste du kan gøre er at købe et allround dækken der er regntæt og åndbart, for så kan han få det på med det samme eller snart. Hvis du venter til efterårsferien når han at lægge ret meget pels, og får den pludselig revet af hvis du klipper ham. Hvis du ikke gør noget og bare lader ham have pelsen vil han hurtigt svede under arbejde og have svært ved at tørre igen i kulden.

Hilsen Liza
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-09-2001 17:58
Hejsa Lisa

Jeg sammen næsten problem..!!! Jeg tror også jeg vil give min pony regn-dækken på men vil du mene jeg skal gåre det nu...??? Og hvis jeg gør det vil du så andbefale et skridt-tæppe..??? Og hvilket regn-dækken vil du andbefal når str. skal være 115 cm...???? Han skal gå med regn-dækken hele året hvis han skal have dækken på ...!!! Så hvad vil du andbefale..???

Og har du nogle gode råd til hvad man kan gøre ud over at købe en undertrøje så han ikke får slidmærker på skulderen ..??

Knuz Cille.

P.S. Dækknet skal ikke koste over 800 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 12:17

Hej

Jeg synes det er noget pjat allerede, at lægge dækken på nu!!!
Vil I så lægge 20 dækkener på når det bliver rigtig koldt???

Jeg bruger et svedækken efter at have redet og tager det af når hesten er tør. Det virker og hesten er fri for andre dækkener, med mindre det er rigtig koldt 4-5 graders frost.

Med venlig hilsen

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider