Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Løsdrift - opbinding ved fodring
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 07:38

Hej,

Jer der har heste i løsdrift og binder op ved fodring: Hvilken type opbing bruger I for at mindske uheld?

Pft

Christina

Lille velbeliggende hesteejendom sælges på Vestsjælland til kun 1.395.000:
Se mere her:
www.danbolig.dk/Privat/KoebBolig/ Soeg-Bolig/VisBolig/ ?propertyid=009SR00018...okerid=009

0
0
Svar på denne tråd

Overtrukne kæder
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 07:47

Vores har i alle de år vi har haft løsdrift stået bundet op med kæder og panikhager.

Efter nogle år måtte vi overtrække kæderne med vandslange, da vi havde en plag der fik bidt og trukket i kæden samtidig, det kostede en tand. Men siden vi gjorde det har vi ingen uheld haft af nogen slags.

Man skal bare huske at kæden/snoren ligesom i traileren skal være kort, så hesten ikke få viklet sig ind i den.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 2-års hannoveranerhoppeplag

Velgående 2-års DV-hingsteplag

0
0
Svar på denne tråd

opbinding
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 07:52

Vores løsdrift er befolket med ponyer der spiser wrap hø og får vitaminer dagligt, et par voksne heste, samt et par plag der selvfølgelige får foder i krybbe.

Jeg har et højt hegn hvor jeg sætter transport krybber op til de store heste jeg binder kun i starten, så har de lært at stå og spise pænt, her bruger jeg en helt alm. sikkerheds opbinding og så står jeg og venter til de har spist.

Plagne bliver puttet i en boks, så de netop ikke kommer til skade under spisning.

Jeg er ikke så glad for opbinding og bruger i stedet tid på at øve fornuftige "spise vaner"

Her hos os er alle opbindinger, om det er på staldgangen eller andre steder med opsyn og sikkerhedsbindinger - tror det er fordi jeg har set for mange uheld med heste der hænger i trækketove.

NB: håber ikke der er sket dine noget, søde

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 09:08

Jeg binder kun min førehoppe, da hun ellers vil tage plagens mad(han får en del mere i krybben). Nogle gange tager jeg plagen i boks og så behøver jeg ikke at binde hende, det er i et alm træktov, men hun står også meget pænt og venter, også selvom de andre når at gå ud inden jeg for åbnet igen. Det er fordi jeg lægger hø/wrap ud på folden imens de spiser.

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd

Opdragelse
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 10:03

Jeg vil mene at opbinding er en del af almindelig opdragelse. Vi har nogle få gange haft glemt at slippe dem efter fodring, og har så fundet dem flere timer senere pænt ventende på at de skulle blive sluppet.

Fordelen ved opbinding er at de senere i livet har stor respekt for trækketovet, når man går med dem.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 2-års hannoveranerhoppeplag

Velgående 2-års DV-hingsteplag

0
0
Svar på denne tråd

Tak for input
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 16:08

Tusind tak for Jeres input - jeg har selv en hest opstaldet ude i løsdrift, men jeg var begyndt at tænke lidt i om noget kunne forbedres ift opbinding. Det kunne der så, så mange tak skal I have

Lille velbeliggende hesteejendom sælges på Vestsjælland til kun 1.395.000:
Se mere her:
www.danbolig.dk/Privat/KoebBolig/ Soeg-Bolig/VisBolig/ ?propertyid=009SR00018...okerid=009

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 18:05

har kun bundet dem fast i en meget kort periode i starten, idag bindes de slet ikke

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Opbinding i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 20:03

Mine står i alm træktov med panik hage.

Jeg kan godt lide at jeg, hvis uheldet er ude, kan skære tovet over hvis det er umuligt at komme til både klips og knude.

og normalt er der altid opsyn mens de spiser ellers er jeg i nærheden, som i disse dage hvor jeg bruger ventetiden på at banke og fjerne is.

syntes også det er godt til de unge at de kan stå bundet i længere tid, her fungere det super da de starter med at stå sammen med deres mor og siden bliver i den vante rolige flok. Tror ikke jeg siden jeg begyndte med løsdrift og opbinding har haft en der trak tilbage under opbinding til fx smed.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2013 21:45

Den ene plag jeg har står pænt og venter på sin mad også selvom hans mor får først, han ved godt at han skal have mad der. Han har aldrig været bundet i løsdriften. De fleste heste finder hurtigt ud af hvor de skal være ved fodring. Min anden plag var noget sværere at lære at stå bundet, hun rodede rundt og var utilfreds med ikke at må få lov til at gå løs på staldgang og vælte striglekasser , så hende ville jeg ikke binde i løsdriften (det er heller ik nødvendigt, ingen af plagene har nogensinde været bundet op i løsdriften), men hvis det nu var.

Hvis det er en ny flok er det nok smart at skille dem ad/ binde dem i starten indtil de har afklaret hvem der bestemmer og fodermester finder ud af hvordan de står bedst.

Vh Charlotte

OBS: Nu skriver du ikke hvor gammel din hest er men

jeg ville aldrig binde et føl/åring i løsdriften uden at stå ved siden af, panikhage eller ej.

Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd

Opbinding
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 07:09

Her er alle ponyer bundet op ved fodring fra de er 14 dage gamle. Jeg har set for mange vækstforstyrrelser (hos andre)til at jeg vil lade føllene spise af hoppens foder og desuden har den ene hoppe selv brug for alt hun kan trække, og hun lader føllet komme til først hvis ikke jeg griber ind.

Jeg starter et par dage med at holde dem, og derefter bliver de bundet, hvilket aldrig har givet nogen problemer, tvært imod.

Hilsner

Anja

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

Nu med to hoppeføl efter Lundemarksgårds Layout og Horsemosens Cayenne C på bronzemedaljehopper

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 12:31

min første hest, gik i løsdrift, men han fik ikke lov til at spise sin mad for de andre, da han hyggede meget med at spise.

Da han kom over til mig, kom han til at stå samme med 3 andre i en stor mega boks, og her valgte vi så også at binde dem alle samme når de fik mad, ellers tog fjorddamen (som var på slankekur) alle de tre andre hestes mad. Og min var mega lang tid om at spise, og der kunne desværre ikke laves små bokse.

Jeg vil sige det kommer an på hvordan de forskellige heste er. Er de lige hurtige til at spise, kan det godt lade sig gøre at lade være med at binde dem. men har man en som nu min, en mega langsomt , sammen med en mega hurtigt, ja så skal de bindes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 08:32

jeg binder bare mine op i alm træktove, men jeg står jo så også og kigger mens de spiser, så kan lynhurtigt gribe ind. Har aldrig haft uheld med den måde

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider