|
|
| Sadel til hest med markeret lansemærke |
|
|
Hej HN  Har i et godt forslag til en sadel til en hest med meget markeret lansemærke?
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer... |
|
|
Min fars gamle DV havde en meget markeret manke. På hende lå en Kieffer Garmisch helt perfekt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @Isotter (Stutteri Cashella) |
|
|
Jeg skulle nok have været mere præcis. Men det er en dressursadel jeg søger 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 122345 |
|
|
Jeg vil også sige kieffer men jeg ville nok ringe efter en sadelmager .. Bruger selv ingdams super betjening og olaf er meget omhyggelig er glad for deres rådgivning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @Huber ♥Pariwiset♥ |
|
|
Jeg bor i Jylland, og kan se, at Ingdams holder til på Sjælland, så det kan nok ikke lige helt lade sig gøre 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingdams |
|
|
Ingdams kommer til Jylland ca. hver 14. dag, du betiller bare pr telefon så bliver du ringet op når ruten er planlagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @chris5 |
|
|
Tak, det er jo værd at vide 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frank Baines Omni sadel |
|
|
Frank bains Omni brugte jeg på min hoppe som er meget markeret.. Det var faktisk den eneste sadel hun kunne gå med
Vh Birgitte Den lykkelige ejer af 8 heste/ponyer. Venter 2 føl næste år på 2 stk ox araber hopper 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Er selv fra skanderborg og som chris skriver kommer han også her over de er super søde og hjælper gerne er man flere er der halv pris på tjekket 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prestige |
| Forfatter:  |
Bettina ♥Herslev Marks Condeur& |
| Dato:  |
23-01-2013 08:06 |
|
Hej Sofie, Til en hest med markeret lansemærke er Prestige klart at anbefale. Når man køber en Prestige sadel, vil forhandleren tage mål af din hest og dig. Dette betyder at sadlen vil blive 100% bygget ud fra ekvipagen. De måler bl.a. længden af ryggen, omkredsen ved gjordlejet, bredden (muskulaturen) på hesten, markeringen af manken, længden af dine ben og meget andet. Det er selvfølgelig en dyr løsning, men må erkende at jeg har været rigtig glad for min Prestige sadel. Det skal dog nævnes, at JEG (!) anbefaler du vælger "rigtig" uld i din Prestige sadel, da de normalt benyttede skumpuder i Prestige sadlerne ikke kan omjusteres, hvis hesten skulle ændre anatomi og muskulatur. Uld kan altid viderearbejdes med modsat skumpuder og luft. Mvh Bettina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hubertus |
|
|
Jeg har selv en hest med meget markeret lancemærke og både spring og dressur sadler fra Hubertus ligger fantastisk.... Og så gør det jo ikke noget de ikke koster en formue:0) held og lykke med jagten på en god sadel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Jeg kan klart anbefale en Winsor Elite.  Min hest har meget markeret manke, hvilket både medfølger sadel- og dækkenproblemer, men sadelproblemet løste Peter Kragh fra Tattersall. 
Mange hilsner Josephine Mit ét og alt - min soulmate, Maphard <3 *R.I.P. Sølvpil - savnet og højt elsket sjæleven*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak :-) |
|
|
Tak for svar alle sammen det er jo rart med nogle kloge hoveder og at I deler ud af jere erfaringer. Jeg kunne jo godt tænke mig en helt ny sadel, som er perfekt tilpasset min hest. Men det er i en prisklasse, hvor jeg slet ikke kan være med. Men vil man godt kunne købe en brugt sadel, der kan tilpasses perfekt til min hest? 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min hest er også meget markeret og det der bedst kan ligge, er Kieffer. Har prøvet utallige andre mærker, da Kieffer ikke er mit foretrukne mærke, men hesten vil have Kieffer, så det er det vi rider med  Ved Prestige sadlerne skal du være obs på, at de har meget smal talje i bommen, så selvom det ser ud som om der er bredt kammer, så er de ret smalle pga bommens udformning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @Tikki |
|
|
Synes godt nok det virker til at være en hel videnskab med de sadler! 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadeljagt |
|
|
Jeg har tidligere haft en hest, med meget markeret lansemærke. Havde også problemer med at finde dækkener/underlag, der blev for stramme og manken. Da jeg købte hesten, fulgte der en passier lenox med som var tilpasset hesten. Dog kunne jeg desværre ikke finde ud af at ride i den sadel på den hest. Jeg prøvede en OS sadel, som passede men også for dyr til min pengepung. Endte med en isabell werth wintec med gult kopjern og wintec sadelpad under. Det fungerede rigtigt godt.
Er de fleste de bedste eller bare de fleste?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @woolf |
|
|
Jeg vil bare rigtig gerne have en sadel i læder 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kentaur elektra new |
|
|
Vi har haft sadelmager Michael Brodie ude, og han anbefalede til en hest, som var markeret og rimeligt højtstillet Kentaur Elektra New, der er meget tilbageskåren fortil, (indhakket på forsvidslen er stort) desuden er der store/høje puder bagtil, hvilket gør at der kan fyldes meget i dem, så sadlen ikke kommer til at ligge i bagvægt. Den koster ca 8.000 kr fra ny, og ca 5.000 kr for en brugt og er i læder. Det er en priscillas sadel, men man får rigtig meget sadel for pengene. desuden anbefalede han også Passier Optimum Classic med høje puder bagtil, den er ret dyr som ny ca 22.000 kr, men måske kan du være heldig at finde en brugt, som er billig. håber du kan bruge det til noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadlen skal passe :) |
|
|
Vi har brugt Birgitte Funder, og har kun noget positiv at sige om hende. Hun har passet flere af vores brugte sadler til. Har hver gang været meget omhyggelig. Har været ærlig, hvis det ikke var nødvendig at tilpasse sadlen. Den sidste var en brugt Albion, som vi trode var for bred til ponyen. Men nej, nu passer den perfekt. Hun kan også få lavet en ny sadel der passer hesten (til en pris der er til at betale) Fra ca 7000 kr. mener jeg. De bliver lavet i England. Kender flere der har købt dem, og er rigtig glade for dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @nicosilver |
|
|
Så vidt jeg er informeret, så er Michael ikke uddannet. Jeg har mest kun hørt dårligt om ham. Jeg synes heller ikke, at Kentaur sadlen gør noget godt for min opstilling. Selvom jeg synes det er en pæn sadel  @Sara »lille«: Hende har jeg også hørt godt om. Det kan godt være, at det bliver aktuelt 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ?????????? |
|
|
Hvorfor underviser Michael så på JU i Malling - Grundforløb til berider uddannelsen, i faget sadelmageri???? .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @Tenna |
|
|
Det ved jeg da ikke. Jeg har bare fået at vide, at han ikke er uddannet...
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min særdeles markerede hest |
|
|
Går dressur med en Frank Baines Omni.
Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó Sponsored by Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thorowgood |
|
|
laver sadler specielt til heste med markeret lansemærker og i forskellig bom. vidder, har selv en til vores gamle pony på 23 som er meget markeret og den ligger rigtig godt på hende der er godt med plads i det den er skåret bagud.....du kan se alle deres modeller på deres hjemmeside og de er til at betale....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| markerede lansemærke |
|
|
Jeg har selv en hest med ekstremt markeret lansemærke - og det var næsten umuligt at finde en sadel til ham!! Vi har haft et hav af sadelmagere ude at kigge på ham, og er til sidst endt med at købe en Kieffer kür excellent. Vi prøvede både Albion, Prestige og mange andre, som netop skulle være gode til markerede heste - men ingen af dem lå i nærheden af okay. jeg er også selv meget kræsen - så der var ikke ret mange andre end dén sadel at vælge i mellem. Jeg ville have dybt sæde og gode knæstøtter og et blødt sæde også! - og den her sadel, har bare det hele  Ikke engang min kieffer kür sadel kan ligge optimalt medmindre den har sådan en "hæve"-pad under fra wintec, som hæver ekstra bagpå og lidt fortil. Don er utrolig følsom og reagerer på selv den mindste gene ved sadlen, hvor han så bliver helt umulig at få til at bære sig selv. Men nu, med denne sadel og pad'en under, går det fint  Rigtig meget held og lykke med at finde en god sadel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æslkdfjngslædkhj |
|
|
Jeg er også efterhånden ved at give op  Min hest har et MEGET markeret lansemærke og har en lige ryg.. Jeg har prøvet ALT efterhånden. Albion, sommer, supréme, JC, Kieffer lech og Athen og Wien, Kentaur, OS.. Og INTET har virket endnu  Tror aldrig jeg kommer til andet, end at skridte rundt på min unghest uden sadel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Har også en hest med markerer manke og det er også møgbesværligt med sadler,dækner osv.
Sadelproblemet blev løst med kentauer elctra new, som derudover er super lækker og støtter godt! Købte den af seidel sadler fra ny, og fik super god vejledning og fantastisk service af anja!(som er uddannet i england)
Springsadlen blev en passier psp. Gr og den er nærmest støbt til hesten.
Men kan kun anbefale du ringer til en sadelmager og prøver et hav af sadler, så finder i en der passer dig og hesten.
Ig som regel har sadelmagerne også brugte sadler og flere har også kommisionssadler.
Pøj pøj med at finde rundt i junglen!
Mvh Kathrine Med 3 fantastiske heste!
Dinna (1983) - udlånt Vestergårdens Madame(2001) - ride/konkurrence hest, nu skadesfri! Sorte Sara (2010) - selskabshest, stilles til ... Arents Design
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slkmtlæsr |
|
|
Problemet for mig, med Seidel sadler er, at når man kigger på deres hjemmeside, så har de ingen sadler til under 7.000 kr og så mange penge har jeg ikke når der også skal kørsel + tilpasning oveni.. Så kan jeg lige så godt købe en ny sadel. Og det er der heller ikke til. Men har overvejet at tage min hest og kører til Haderslev, ned til Lohmanns og prøve deres brugte sadler.. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kieffer |
|
|
Jeg havde en Kieffer Athen Olympic til min meget markerede hest. Lækker sadel, som har korte sadelpuder på indersiden, hvilket betyder den kan udfylde det område bag ved manken, som nogle gange syner dybere på meget markerede heste, uden at sadlen tipper bagover. Og så er den ofte i et overskueligt prisleje fra brugt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æzdjhslæDF |
|
|
Ved ikke hvordan TS´s hest er i ryggen, men min er meget lige. Måtte sælge min gamle kieffer athen, da den ikke er beregnet til lige ryg. Men ja den er super god over manken... Så den er god mulighed for mange med markeret lansemærke. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Altså jeg ville ringe til anja og spørge hvad hun har af sadler og fortælle hvad der er af penge. Hun får snart en nærmest ubrugt sadel ind til omkring 4000 den kan måske også gå til din, for i starten lå den fint på min hoppe, men begyndte så at lægge i meget bagvægt så der skulle ny til.
Men ellers kan du se hvilke sadler der er til salg på nettet af dem vi har anbefalet og så hente dem en dag hvpr sadelmageren så er bestilt så får du da en korrekt dom og besked 
Mvh Kathrine Med 3 fantastiske heste!
Dinna (1983) - udlånt Vestergårdens Madame(2001) - ride/konkurrence hest, nu skadesfri! Sorte Sara (2010) - selskabshest, stilles til ... Arents Design
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak :-) |
|
|
Her kan I se, hendes markerede manke. Hendes ryg er dog blevet bedre i løbet af det sidste stykke tid, men derfor er hendes manke jo stadig markeret Og mange tak for alle jeres svar! jeg vil nok begynde at kigge efter en sadelmager. Hvem er Anja og har hun en hjemmeside?
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Markeret manke |
|
|
Først og fremmest - Hvor jeg dog føler med dig! Det kan være SÅ uoverskueligt, når manken rager så meget op i luften.  Jeg ved ikke, om det ses tydeligt nok her, men min den gamle hest havde også en kolo-enorm manke... Den eneste sadel, der lå godt på ham, var en Prestige Hippos. Den lå så til gengæld også rigtig godt på ham! Problemet med Kieffers sadler, som jeg ser det, er, at selvom de alle er cut-back foran, er der sjældent ordentlig plads i kammeret, i hvert fald hvis man har en hest med bare en lille smule ryg. Prestige har plads både foran - og i kammeret, som oftest er næsten dobbelt så bredt som på en Kieffer. Jeg har altid brugt Duus fra Flensborg, når jeg har skullet have sadel. Anja Seidel har jeg brugt en enkelt gang, da jeg ville have tilpasset den gamle sadel til min nye hest - det var penge smidt ud af vinduet, for det virkede ikke og jeg endte med at købe en helt ny sadel i stedet.
Til min nye hest har jeg også en Hippos, den er dog større i bommen, da han er noget anderledes (sundere) bygget. På billedet her er det vores første tur i den nye sadel - med god græsvom og det hele 
Held og lykke med jagten 
Det var så min mening om det...  UNION FIGHTER af FARMER Sov sødt Montreux 1992-2009 Hvem siger, det hele skal være så kedeligt? ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| googlet... |
|
|
Brugte lige google: "Brodie er uddannet slagter og ikke sadelmager." "hun (Kronborg) har været i mesterlære hos Brodie så hun er altså ikke rigtig uddannet sadelmager.. Michael Brodie mener jeg har lært det af sin far som var uddannet og han har så haft Christina i lære.. Ganske korrekt at hun er uddannet... også ved Brodie...
MEN SOM BUTIKSASSISTENT!!! Ikke som sadelmager..." www.heste-nettet.dk/forum/6/192168/ 192168/
100% genial rytter Mere høflighed i ridesporten! Altså ingen kommentarer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel til markeret manke |
|
|
Hej. Jeg har en sadelsom er specielt beregnet til heste med markeret manke ...den hedder silhouette High wither (High wither betyder at den er beregnet til markeret manke). Den er til salg da min hest ikke har markeret manke. Du kan se den her på hn og jeg bor ikke Så langt fra dig. Du er velkommen til at prøve den og se om den passer din hest?. Bedste hilsner fra Charlotte, ry
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ligkgtkuyf |
|
|
Charlotte : Ja det ligner en lækker sadel, men den ser godt nok smal ud i kammeret??? .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel... |
|
|
Jeg har en Cliffs Barnsby AG som er god til heste med makeret manke. Den har jeg været glad for - den passer dog ikke unghesten længere, så nu må jeg af med den.
Vh Maria Opstaldning i lækker stor udeboks i Veksø Sjælland tilbydes Se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silhouette |
|
|
Tenna: den er ikke smal i kammeret mener ca. 4 fingre imellem puderne. Den har tidligere ligget perfekt på en oldenborgbl. Med markeret manke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffff |
|
|
Hvis/når du finder SADLEN - så kan du løse lidt af problemet ved fx at smide et lammeskindspad under sadlen. Det kan gøre at man løfter sadlen lidt fortil, væk fra mankebenet  Bare et tip.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lskfdjglK |
|
|
Ja sikkert 4 fingre foran, man ikke bagerst.. Mariha, den du har, hva størrelse er det din sadel er som du skal af med?? Sandra : Ville en lammepad ikke også gøre kammeret mindre oppe i forsvitslen?? .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wintec |
|
|
ligger supergodt på vores dv med meget markeret manke det er en IW vi har til ham mvh Vipse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar :-) |
|
|
Mange tak for alle jeres svar  @Charlotte - det er en super lækker sadel du har der. Den er lige kommet med på tjeklisten. Kan være jeg kontakter dig omkring den  @Maria: Det er også en lækker sadel du har. jeg tror bare desværre, at min numse er for stor til en 16,5" :/ @Sandra: Vi bruger også en lammepad nu, og det fungere fint. Ingen ømhed i ryggen eller noget, men den er lige tæt nok på hendes mankeben, når lammepaden ikke er under, men det har hjulpet meget med lammepaden. Men jeg vil jo helst at sadlen bare kunne passe uden at bruge en lammepad  @Vipse: Jeg ser helst, at sadlen er i læder 
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel jungle |
|
|
Min hoppe er også rimelig markeret, hun går med Passier optimum 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sofie......... |
|
|
wintec laves også i læder så hedder de bare Bates istedet  mvh Vipse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brodie.. |
|
|
Jeg har brugt Brodie årligt i 10 år, en enkelt gang har jec prø et en anden fordi jeg blev skeptisk over alt den negative omtale Brodie fik..
Resultatet var at jeg fik at vide at alle tre sadler passede perfekt og der ikke skulle gøres noget..
Brodie er altid reel, kommer til tiden og holder hvad han lover omkring hvornår sadlerne er færdige..
Nå til problemet.. Jeg vil også anbefale Ken taur og at den ikke gør noget for ens opstilling kan jeg slet ikke genkende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @Vipse |
|
|
Ej, det vidste jeg slet ikke. Så blev man da så klog kan man så også bare skifte det der kopfjern på samme måde?  @Annemette: Jeg er meget svajrygget, og hvis jeg sætter mig i en Kentaur sadel, så bliver det bare forværret. Når jeg nu selv bor i Hasselager vil det da også være lettest bare at få brodne ud, men det at der kun er få gode oplevelser med ham gør mig lidt utryg.
Med Venlig Hilsen Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3 Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frank B omni . |
|
|
Frank B omni sælges. Lavet spec til heste med høj manke/lansemærke .. 17 tommer.normal/bred bom. brugt et år. som ny. 12.000kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
De gamle Kieffer sadler er rigtig nok meget smalle i kammeret, men det er de nyere altså ikke (fra 2000 og frem, mener jeg) Du kan få dem med Excellent bom, som dels er bedre for hestens ryg og dels er super lækre at sidde i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|