men som Jane også siger kan der være rigtig mange grunde til at hun har de pletter/knopper.
Dækkenet kan indeholde noget hun reagere på, det kan være varmeknopper, protein knopper, svamp etc.
jeg tænkte på skifter du dækken når du har vasket hende og får vasket det dækken hun har gået med indtil da? for hvis ikke er det jo begrænset hvor meget vasken egentlig hjælper, hvis infektionen, isåfald det er en infektion, jo stadig sidder i dækkenet når det kommer på igen.
vask med imaverol 2 gange ugentligt i 2 uger skader jo ikke men er det nu ikke det der skal til er det jo en træls process at skulle igennem, så jeg vil sige få dyrlægen til at kigge på de knopper.
Derudover kan en b-vitamin kur hjælpe hendes pelssætning, når vi klipper vores heste skal de pludselig bruge en masse energi på dette og jeg har efterhånden lært at vil jeg have mine klippede heste skal se pæne ud så skal der en b-vitamin kur til startet op inden jeg klipper og fortsat i en måneds tid frem, ellers bliver deres pels gerne stiv og ikke særlig pæn. Jeg bruger b-ekspress fra blue hors til mine og bruger det også til især min ene hoppe, der ikke er klippet, når hun fælder vinterpelsen da hun ellers kan se lidt træls ud i en lang periode.
mvh
Mie