Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Spiser mindre wrap i den kolde tid?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 11:05

Ja jeg undrer mig - mine 3 varmblodsheste spiser normalt 3 flager wrap om dagen samt græs (de har 4 hektar græsfolde).

 

Men nu hvor der er sne overalt og frosten viser sit kolde ansigt forventede jeg at de ville spise betydeligt mere (de har wrap ad libitum)

 

Men næ bej - tværtimod spiser de nu mindre - min ridehest spiser nu kun 1/4 flage wrap iløbet af natten i boksen - før spiste hun minimum 1/2. Jeg er bekymret for hun er begyndt at tabe sig.....

 

 

Er der nogen logisk forklaring på at de pludselig spiser mindre på trods af kulden? Det giver ingen mening i min verden....


Hilsen Trine

 

 

*** Dressurtalent købes ***

4 - 8 år og 160 - 170 cm i stang.

Se min søgeannonce på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 11:49

Jeg har set en hest som begyndte at spise mindre fordi den stod og frøs.

Egentlig bør de jo netop få varmen ved at spise, men den her hest den ville ikke rigtig stå og spise imens den frøs.

 

Så det kan være en årsag.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fryser
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 12:44

Jeg har godt overvejet det men hun er fint varm under dækkenet og hendes ører er ikke kolde..... Pelsen er heller ikke rejst...


Hilsen Trine

 

 

*** Dressurtalent købes ***

4 - 8 år og 160 - 170 cm i stang.

Se min søgeannonce på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 13:31

Hej.

 

Er dit wrap halvvådt? For så bliver det jo koldt i kulden. Mine heste får både wrap og alm hø og de foretrækker det alm hø når det er så koldt. Inden kulden satte ind var det wrappen de foretræk.

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 18:55

Mine spiser også mindre wrap i kulden. Især den gamle på 21. Tænder er tjekket på alle og wrappen er fint tør.

Jeg tror det er fordi det er så koldt.


Mette


Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova


Mor til Mie d. 9/3-2010

Mor til Ditte d. 15/9-2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 vandet?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 22:20

Kan det være fordi drikke-vandet er meget koldt, så de måske bliver for "tørre" i mulen og ikke vil spise mere grovfoder, før de har fået mere vand?

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 09:13

lagde jeg mærke til det samme med mine her til morgen. Mine går i løsdrift, men også mine 3 spister ca 3 plader wrap dagligt til sammen, og de sidste vintre har jeg nemlig præcis lagt mærke til at de har spist mere end normalt, og derfor også fået mere når det har været rigtig koldt.

 

Men de sidste par nætter har mine altså spist mellem ½ og en hel plade mindre i døgnet. Jeg har også 3 varmblods gående. En ollebolle på 9, en pinto på 11, og en pinto på 5. Ollebollen er pæn i foderstand, den på 11 er for fed, og den på 5 må godt få lidt ekstra på sidebenene.

 

Mit wrap er i super kvalitet som altid. Tørt og lækkert. Hvorfor ved jeg ikke. Den eneste forskel er at deres vandtrug ikke er helt fldt op pt, fordi mine rør er frosne. Normalt køre jeg en palletank over til dem npr det er nødvendigt. De sidste dage har jeg kørt 150-200 liter vand over til dem i spande.. Og dermed er vandet måske nok liiiiiidt koldere end normalt. Men vandet drikker de nu almindeligt mængde af. Så hvorfor wrap mængden pt er lidt mindre, aner jeg ikke


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 min med...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 12:30
Hej.

mine heste får hø og den ene spier ikke noget de første par timer den er inferno. den frøs den anden dag og fik ekstra tøj på med det samme. Men den spiser ikke så meget hø mere. så giver den et lunt måltid inden vi går i seng også spiser den. så tror jeg vil give den et lunt måltid mere når den kommer ind.

mvh henriette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Frosten
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 12:52

Jeeg er glad for at høre at andre har observeret det samme - jeg var helt nervøs for at det var mine heste der var tossede.

 

Den ene pensionist som i forvejen er overvægtig er selvfølgelig den eneste som stadig spiser i døgndrift - suk!


Mine har vand hele natten i deres kopper og der er varmetråd på rørene så det er ikke helt iskoldt - de er inde ca. 12 timer.

På folden har de et kar hvor der kommer et lille lag is iløbet af dagen men de 3 heste drikker ca 40 liter på folden om dagen tilsammen.

 

 

Nu hvor det er så koldt fpr de varm mash når de kommer ind fra fold - også for at sikre de får væske og holder gang i maven.

 

Wrappen er tør og bøjelig så det er ikke fordi den er frossen....

 

 

Nu er der indkøbt linamix til ridedyret så håber jeg at det kan hjælpe med at få lidt sul tilbage på hende....


Hilsen Trine

 

 

*** Dressurtalent købes ***

4 - 8 år og 160 - 170 cm i stang.

Se min søgeannonce på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandet...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 13:09

Jeg havde en overgang samme problem med mine - de spiste simpelthen ikke op.

 

Jeg fandt så ud af, at det var fordi de ikke ville drikke af vandkoppen. (årsagen kendes ikke) Nu får de vand i baljer, og drikker det samme hver dag, og selvom vandet er koldt. Og nu kan jeg også se at de spiser op.

 

Så mit bud vil være, at det hænger sammen med deres vandindtag på en eller anden måde.

 


Vh Maria

 

 

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd
 
 også her...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 17:14

mine er også gået fra wrappen - godt at jeg stadig har fint hø tilbage!

 

Underligt nok for de tidligere år har de spist meget mere i de kolde vinter måneder... Jeg syntes nu heller ikke at de drikker så meget som de plejer..


 

 

Kristina

 

 

Velduftende wraphø i minibig, fra 2012, tørt med god struktur, afhentet i Hadsten

 

Pris 325,-/stk (3 stk 900,- eller 10 stk 2850,-)

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider