Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 4 tykke ben - virus
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 21:21

Min vallak udviklede mandag i løbet af sin foldtid hævelser i alle 4 ben ( lår i skoene ) og stod bare ynkeligt ude på folden - vrinskede - og ville bæres ind

 

Han var nedstemt, så havde nok også let feber + lidt tynd mave.

 

Tirsdag kom dyrlægen og tog blodprøve + gav smertestillende/antiinfammatorisk og så fik jeg metacam til de næste 4 dage.

 

Blodprøven viste at det efter al sandsynlighed er en virus. Heldigis er forbenene idag aftaget i hævelse, men puha nogle tykke bagben han har. Virker ellers heldigvis frisk, æder og ser fin ud i øjnene.

 

Dyrlægen sagde jeg skulle nøje øje med det ikke udviklede sig til noget bakterielt, så hvis det ikke var bedre inden fredag kunne jeg hente antibiotika til ham, men vil jo helst undgå det hvis ej nødvendigt.

 

Andre der har prøvet noget sådant og hvor længe tog det inden hesten var sig selv igen/tør i benene igen ?


Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 01:13

En af vores ponyer stod med præcis det samme sidste år, 4 kæmpe stolper og rigtig trist at se på. Dyrlæge kom og tog blodprøver og gav smertestillende + antibiotika. Det var også en virus og der gik knap en uge, så var han vældig frisk igen.

 

Mette

 


Cum insantientibus fuere necesse est -

Blandt vanvittige må man selv være gal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej og glædelig jul
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 07:58

 

 

jeg ville nok give en kur fra dyrlægen, og hører

om andre stalde har problemer med kværke, eller nil virus.

jeg give den ro inden start at træning.


Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 09:50

Jep, Big stod med det samme i sommers, dyrlægen kom og han havde også over 40 i feber, så intet mærkeligt i at han var mat og trist.. Han fik lidt sprøjter og tror der gik 3-4 dage, så var hans ben normale igen... Min dyrlæge sagde også virus...



*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 18:24

Han er heldigvis ganske godt afhævet idag - forben næsten normale - bagben stadig tykke, men aftagende. Så det ser ud til vi undgår antibiotika.

 

Han er den eneste der er syg på opstaldningssted. Jeg havde selv vaccine i mistanke da han blev vaccineret sidste onsdag og blev syg mandag, men dyrlægen mente reaktionen var for sen til at det kunne skyldes vaccination.

 

Nå det er nu også ligemeget, bare han bliver frisk igen


Mvh Janni

Bustur ? Næh så vil jeg hellere køre

"knollert".

0
0
Svar på denne tråd
 
 også her...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 11:03

Min dressurvallak har også lige haft en tur, han hævede dog kun i bagben men fik også lidt snot. Det tog ca. en uge før hævelsen var helt væk og et par uger til før han var helt på toppen.

 

Der er ikke andre i samme stald der været syge, men en enkelt i nabo stalden har også haft lidt.

 

mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 sandie..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 12:02

Min 2 års har lige haft det samme - det var heldigvis gået i sig selv efter et døgns tid..

 

Dyrlægen var forbi - det tog 30 sekunder og så kunne han sige det var en virus..

 

Hun var dog heldigvis hurtigt tilbage til hendes "frække" væremåde :)


- Jannie Baggesgaard Jensen -

 

Baggesgaards Amazing

Sandie Ravnskov

Renette

 

Sponsor: valsoe-horses.dk

 

Amerigo Classic 17" sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille opdatering
Forfatter: 
Dato:  30-12-2012 00:01

Han er nu helt frisk igen og alle ben er afhævede, men det tog aligevel lidt over en uge.

 

Er glad for at han ikke fik antibiotika


Mvh Janni

Bustur ? Næh så vil jeg hellere køre

"knollert".

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider