Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hostefri hest på 4 dage!
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 19:54

Med inspiration fra tåden her på siden "fra skrot til slot på 5 mdr." Hvor en pige havde givet sin hest Kombucha svamp og den derved var holdt op med at hoste, gik jeg straks igang med at undersøge hvad det gik ud på.

 

Hun havde linket til siden: http://www.kombuchasvampen.dk/

 

Så den lurrede jeg lidt på, og beslutttede mig så for at skive til damen, som har siden, og hun sendte mig denne her svamp, med en nøje beksivelse over hvordan den skal passes og plejers.

 

Forhistorien er: et. stk hest med tendens til hoste 3-5 gang under opvarming. Især nu hvor vi kom i ridehus, gjorde hun det HVER gang.

Dyrlæge ude og lytte, og der var intet at høre på lunger.

Så jeg har prøvet med alle mulige uter fra førende mærker, og det blev også bedre ude, men så snart vi var i ridehus, hostede den 3-5 gange, så snart vi satte i trav

 

Vi har taget ALLE forholds regler, og hun går meget ude osv. osv.

 

Så da jeg fik min svamp ind af døren, gik jeg straks igang med at dyrke "hende" ( det hele er lige lovligt alternativt for mig, så derfor hoppede jeg med på vognen og døbte svampen "Maude", så var vi ligesom igang)

 

Men Maude blev passet og plejet efter alle kunstens regler, og hun fik som lovet en baby(det får den hvis man passer den godt) så lykken var stor, nu hun havde formeret sig

Hun skal gøre i 10-12 dage og så er drikken klar.

 

Så jeg var edderspændt da hesten fik sin drik, men hold nu fast!!! efter 4 dage med sin "snaps" holdt hesten op med at hoste!!! og den har endnu ikke hostet, heller ikke da det blev tøvejr!!

 

En veninde fik Maudes baby, da hendes hest har astmatisk bronkites, og hun kan nu ride den de dage, det er aller mest fugtigt, uden den er ved at hoste sine lunger op!

 

Alternativt eller ej, så har jeg nu måtte indse at Maude gør det jeg blev lovet

 

DBH Jane



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 20:37

Lyder ret interessant, har selv en hostepony hvor alt er prøvet, men alligevel hoster den meget, og den bliver endda slet ikke brugt til andet end selskab, og går ude mellem 12-16 timer om dagen og står på træpiller og får wrap.

 

alt er prøvet, men uden virkning, ret træls da det er rigtig rigtig slemt, men ponyen kan desværre ikke aflives da den er ifol desværre.

 

hvor kan man få sådan en svamp henne? kunne nemlig ikke rigtige finde ud af den hjemmeside, og kunne virkelig godt tænkte mig at prøve det.

 

Bor på fyn.


 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 20:40

Hvad koster sådan en "Maude"?


Med shetlænderen Lille Stormy

&

islænderen Týr fra Taastrupgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 22:13

Hej begge,

 

Der er en del på siden som giver sine babyer gratis væk. Men jeg valgte at købe min, og jeg fik en ganske fin service og en "opskrift" med samt startervæske.

Jeg overførte bare 120:- til damen, og ind af døren kom min Maude :-)

 

Jeg kunne heller ikke lige gennemskue, hvor jeg kunne bestille. Men klikker i ind på linket, så er der i højere side en blå/grå kasse hvor der står Gratis svampe, Bestil en svamp.

 

Held og lykke med pojektet jeps det hele er meget syrret, men for os har det virket



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gammelt huskeråd
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 08:19

jeg prøvede også denne svamp for mere end 10 år siden til min COPD hoppe- desvære uden held mht hendes symtomer, men kender også flere der har gode erfaringer med denne svamp.

 

Så den kan ikke kurer alt, men er et gl kinesik lægemiddel.

 

 

Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 09:10

Karina: nej, miraklernes tid er ovre, og julemaden findes heller ikke i virkeligheden

 

Jeg vil bestemt også anbefale at man ALTID har en dyrlæge med inde over, inden man bare griber ud efter medicin, tilskud osv.

 

Men jeg har bare delt min erfaring, og jeg er oven ud lykkelig for at det har en effekt på min hest, og jeg slipper for at give hende medicin osv. (det ville dyrlæge heller ikke give hende, da hun "bare" er følsom over for det støv der er i ridehus bunden)

 

Så, så længe at det har en god effekt, og hun ikke hoster forsætter vi med Maude :-)

 

DBH



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overkskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 09:15

nøj, hvor det glæder mig, at mit ret alternative middel virker!

 

jeg har stadig en nu meget stor svamp, som brygger fast hver 5 dag og er sågar selv begyndt at tage mig en snaps!

 

Jeg brygger 3L af gangen, som så står i en plastikdunk i stalden og bliver hældt i roepillerne. Jeg kan anbefale grøn the med mynte eller citron fra Rema 1000 - det elsker min hyp....

 

Min svamp hedder i øvrigt "Plum" - det er børnene som har døbt den, og den er vist opkaldt efter drengen som bliver en vandmand i "hjælp jeg er en fisk"

 

ps: jeg holder til på Århusegnen, hvis der er nogle i det område, som mangler svampekultur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 09:31

Hvor fedt at høre om jeres svampe"børn" der hjælper jeres heste



*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 16:59

Det lyder godt nok interessant, hvor meget giver i jeres heste?

 

Har prøvet en del urter men får stadigvæk et par host ved start, og problemer når vejret er for tungt.

 

Så tror jeg skal prøve jeres ide.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste.
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 20:12
Det lyder sørme spændende ..
Jeg ville også godt høre hvor meget giver jeres heste ?

Lintrupgaards Genesis & Hamlet skønager <3

 

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

 

Gessies Donna min himmelhest R.I.P

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 20:59

Min vejer maks 250 kg og hun får 2 dl. i sin varme mash om dagen.

 

Hun spiser det med største velbehag( har selv smagt det, og det er til at drikke uden af få brækfornemmelser )

 

DBH Jane



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste.
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 22:48
Okaey jeg kunne nemlig godt overveje at prøve det da mine også godt kan komme med et host under opvarmning i trav .. Og her kan dyrlæger heller ikke høre fejl ..

Lintrupgaards Genesis & Hamlet skønager <3

 

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

 

Gessies Donna min himmelhest R.I.P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm, måske
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 10:38

Jeg sidder netop og venter på dyrlægen skal komme igen igen igen igen til min hoste-haflinger.

 

Har prøvet ALT! Urter, vandet hø, kun givet wrap, de går i løsdrift og nu er han klippet og fået dækken på - men intet hjælper!!!

 

Vil lige drøfte svampen med hende for det kunne da være en mulig løsning..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 12:16

var meget åben for denne svamp og den er nu bestilt.

 

Næste skridt for min hest er en scanning til mange mange penge, så vil lige afprøve svampen inden jeg tømmer min konto..

 

Tak for tippet!

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 12:27

min hyp er en stor dame på 600 kg, så hun får næsten en halv liter om dagen - jeg bløder roepillerne op i theen, ellers vil hun spise dem...

 

jeg "brygger" hver 5 dag, hvor jeg tapper 2,5 l af. Og det passer godt med at gæringen er gået i gang og der stadig er en lille smule restsukker tilbage.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 18:58

det lyder godt nok godt! overvejer meget kraftigt at prøve det.. men hvor finder man sådan et gæringskar/beholderen henne? :)


Somewhere in time's own space
There must be some sweet pastured place
Where creeks sing on and tall trees grow
Some paradise where horses go,
For by the love that guides my pen
I know great horses live again.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 19:50

Altså min Maude bor bare i en stor lerkrukke, og der kan være 2,5 l i, og der er nok til min.

 

Men man kan vel også bruge en stor plasticbeholder, du skal bare sørge for at den får nok ilt.

Jeg har lagt et gammelt viskestykke over, så hun kan gære -:)

 

DBH



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang kombuchas svamp
Forfatter: 
Dato:  27-12-2012 20:07

Hej

 

Jeg har en hoste/allergi hest og vil super gerne prøve den svamp : )

der er ventetid pt på dem man kan skrive til så er der er nogle andre som har en baby svamp? : )Min hest får det værre i marts - april så ville helst starte indenfor 1 måned og hun hoster også et par gange pt i traven i ridehallen ved start og har taget alle forholdsregler. ville blive glad hvis nogle kunne hjælpe : )bor på sjælland

 

mvh Marianne


Marianne og Harmony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  27-12-2012 21:23

Du må gerne få en baby Maude af mig. Jeg bor ved Frederikssund.

 

Dbh Jane



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kombuchas
Forfatter: 
Dato:  28-12-2012 15:17

hej igen

 

Det vil jeg super gerne : ) vil så gerne i gang med det. Har også en veninde som også har en allergi hest som ønsker en som jeg håber at kunne give en til når det er.

Hvordan gør vi? Er det bedst at jeg kommer og henter den tænker jeg?

Og tusind tak. : ) Betyder virkelig meget for mig og Harmony hihi


Marianne og Harmony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende!
Forfatter: 
Dato:  29-12-2012 22:35

Lyder rigtig spændende!

nogen der vil sælge et "start- kit" med en baby og væske?

jeg lider selv af enormt dårligt emunforsvar....! Og har en hest der også trænger til et boost... Måske det vil virke på os begge;)

 

mvh

rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang kombuchas svamp
Forfatter: 
Dato:  30-12-2012 13:16

Gibson det er så vigtigt nu. Min hest står nu med astma og jeg vil gerne give noget for den men skriv endelig så kommer jeg og henter den.

skriver besked til dig med mit nummer

 

 


Marianne og Harmony

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2012 20:32

Det kan sagtens være noget forkølelse, der trækker ud. Jeg siger ikke, svampen ikke hjælper på forkølelse, men har selv en hest, hvor forkølelser trækker i langdrag!

 

Der hjælper tiden bare. ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-01-2013 03:27

det lyder jo fantastisk... jeg bor jo i england, og fandt den her side som forhandler til hele EU og har gjort i 14 aar.

 

www.theteapot.co.uk/products/ Culture-%28Scoby%29-%26- Nutrient.html

 

det er halv pris af den danske, og porto fra england til dk er meget billig i forhold til post DK


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 kombucha svamp
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 20:36

så er min baby svampebob installeret og min hest i gang med at få det i små mængder indtil jeg har mere. tusind tak gibson. : )

Ville bare skrive at jeg nok skal sige til når jeg på et tidspunkt har en baby men der går lidt tid da jeg har to veninder som skal ha og der skal være til både mig og hest : ) så spændt. Lyder skønt hvis det kan skaffes på anden vis da jeg selv har kontaktet nogle på hjemmesiden kombucha.dk og kun hørt fra 2 ud af 5 og de havde ikke til levering. Bare info men pøj pøj

 


Marianne og Harmony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoste.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2013 11:05

Sådan en svamp tror jeg også jeg vil have til min pony. Han hoster generelt et par gange ved start i trav, men de sidste par gange vi har været ude, har det været lidt værre.

 

Og der skulle ikke være noget galt i luftvejene...

 

Men den der linkes til på den engelske side, er det den rigtige svamp?? Er en dør til udenlandske sider, så vil gerne være 100 % sikker :P

 

Mvh. Maibrit.


 

 

Gig sælges!! Se præsentation.

 

 

 

Sommergræs tilbydes i Trige i 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 jubiii
Forfatter: 
Dato:  04-01-2013 11:34

får nok en svamp idag.

Er der ikke en sød sjæl som gider smide mig en brugsanvisning på hvordan jeg skal bære mig ad???? Så er i bare søde.

 

Det er til en hoste araber på ca. 450 kg

 





¤Sara¤.

 

Massage tilbydes, Fysioterapeut.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  04-01-2013 21:19

Kommer her:

 

 

Du skal bruge:

  • en fejlfri Kombucha-tesvamp
  • en gryde og vand
  • en beholder af glas, porcelæn eller ler
  • pr. liter vand 70 g sukker, 5 g sædvanlig te, grøn te eller urtete
  • et luftgennemtrængeligt klæde eller et papirslommetørklæde
  • et gummibånd
  • en tragt
  • en si.

 

1. Hæld vand i gryden (ikke aluminium eller kobber) og bring det i kog på komfuret.

2. Hæld ca. 70 g hvidt sukker i vandet mens det varmes op og rør indtil sukkeret er opløst fuldstændigt. Hvis du bruger honning, skal den tilsættes når teen er afkølet.

3. Når vandet koger flytter du gryden fra komfuret og kommer følgende i teen:
? Sædvanlig te eller grøn te: 1 - 2 tsk. (1 tsk. = 5 g) eller 1 tepose
? Urtete: 2 tsk.
? Trækker i 15 minutter.

4. Si teen gennem en si eller tag teposen op af vandet.

5. Lad teen køle ned ca. 20° - 30° C.

6. Fyld teen i en glas-, porcelæn- eller lerbeholder.

7. Tilsæt ca. 10 % færdig Kombuchadrik.

8. Læg Kombucha-svampen ned i væsken.

9. Tildæk åbningen med et viskestykke, linnedklæde, børneble eller et papirs-lommetørklæde.
Sæt et gummibånd omkring.!

10. Sæt beholderen på en rolig, varm plads. Frisk luft og varme er vigtig. Lys er ikke nødvendig, stærkt sollys skader.

 

 

Pause på 8 til 12 dage, ..... så fortsætter du sådan:

11. Tag svampen op med rene hænder, læg den i en glas- eller porcelænsbeholder og dæk til.

12. Fyld den færdige Kombucha-drik gennem en si på flasker. Levn cirka 10 % færdig drik (gærsats) til en ny proces, eller hæld den efterfølgende tilbage i den rengjorte beholder (se punkt 13.). Opbevar flaskerne køligt, hvis du ikke vil begynde at drikke teen straks.

13. Vask svampen forsigtigt under rindende koldt eller lunkent vand, før du lægger den tilbage i gærbeholderen. Gærsatsen kan blive i gærbeholderen. Tøm denne gærsats ud cirka hver fjerde uge og skyld beholderen med varmt vand.

14. Nu kan du starte en ny gæringsproces. Begynd igen ved punkt 1

 

DBH



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kombuchasvamp.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 13:14

Jeg har i dag bestilt på nettet i UK-The Teapot 2 stk til 21,89 pund sendt til Danmark:-).


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak......
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 06:46

Tak for opskriften..

Bryggen er sat over og spændt på om svampen klarer det ;)

Ga' hyppen en lille smagsprøve at svampesaften og hun elskede det, så det tegner godt.

Glæder mig til at se om skidtet virker :)





¤Sara¤.

 

Massage tilbydes, Fysioterapeut.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstart
Forfatter: 
Dato:  16-01-2013 14:52

Hvad bugvrid man ikke har noget færdig kambucha-drik til at starte op med?

Jeg har bestilt en svamp fra England, men ved ikke om det kommer med..?

 

mvh Maibrit.


 

 

Gig sælges!! Se præsentation.

 

 

 

Sommergræs tilbydes i Trige i 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min svamp er kommet
Forfatter: 
Dato:  16-01-2013 17:29

- men har smidt brugsvejledningen ud :(

 

Så har læst den herinde.

 

Men i punkt 7 står der "tilsæt 10% færdig Kombuchadrik" - er det det væske der er med i posen med svampen???

 

Synes ikke 10% af det er meget..

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  16-01-2013 19:15

Jep, men bruger bare det væske svampen ligger i når den ankommer, der er nok til at starte den op på 2L. og efter den første gæring, gemmer man så bare 10% til 3-4-5 l eller hvor meget man nu ønsker at lave.

 

DBH



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 17:22

Hvor lyder det bare sændende..

 

Jeg har en hoste/allergi hest - han får det rigtig slemt omkring april når pollen begynder at komme. Næsten klør - headshaking - og hoste.

Alt er prøvet og intet virker - såda rigtigt.

 

I perioden det står på, har han det faktisk bedst inde i en lukket stald - og det er jo ikke fedt når foråret endelig viser sig..

 

Er der nogen der ligger inde med en "baby" som de gerne vil dele ud af? Bor i Frederikssund - og henter gerne "barnet"

 

Det må da prøves....


-----------------------------ooOOoo- ------------------------

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baby....
Forfatter: 
Dato:  17-01-2013 22:41

Aner ikke hvornår og hvordan, men når min er klar kommer du bare ;)

det er i Kbh





¤Sara¤.

 

Massage tilbydes, Fysioterapeut.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lugter
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 09:41

Kan der passe at svampen lugter af, jaa svamp???

den lugter bestemt ikke af noget der er sundt at indtage. Mere som et svampe befængt hus...

 

mvh Maibrit


 

 

Gig sælges!! Se præsentation.

 

 

 

Sommergræs tilbydes i Trige i 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mug...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 10:47

Og der ligger mug på overfladen. Er det normalt???

 

Maibrit


 

 

Gig sælges!! Se præsentation.

 

 

 

Sommergræs tilbydes i Trige i 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lugt og mug
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 11:04

Ved nærmere eftertanke lugtede det jo nok af mug, i værelset hvor den stod....

 

Men der lå ligesom en tyk hinde ovenpå teen, som var fyldt med mugpletter. Jeg har fjernet hinden inden jeg gik i gang med at si teen.

 

Har i andres også set sådan ud??

 

Maibrit.


 

 

Gig sælges!! Se præsentation.

 

 

 

Sommergræs tilbydes i Trige i 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 et par spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 09:28

Jeg har købt en svamp over hos dig for 3 uger siden og nu har jeg lidt jeg er kommet i tvivl om nogle ting.

 

Når jeg har lavet en ny portion så dannes der en hinde på overflade, er dette den nye svamp eller?

Og skal man bruge det igen eller smide det ud?

 

Hvis det ikke er den nye svamp hvor kommer så den baby svamp i skriver om?

 

Jeg har gemt den færdige siede drink i en flaske i køleskabet, mens jeg er ved at lave noget mere, da jeg så tog den ud forleden havde den ligesom lavet noget svampe lignede nede i væsken, hvad er det og kan man stadigvæk drikke væsken?

 

Skal bruge det til hesten så vil jo godt sikre mig at jeg har lavet det rigtigt så han ikke bliver syg.

 

mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 10:08

Mug: på siden TS linker til er der foto fra dag 1 til 6 hvor man kan se hvordan svampen ændre sig, der er også forklaring på hvorfor der kan opstå evt mug

www.kombuchasvampen.dk/ gaerproces.htm

 

Jeg ville da gerne høre om nogle af alle jer som er gået igang med det om det har hjulpet på jeres hoste heste?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp søges
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 13:52

Er der nogen i nærheden af Århus som har en svamp + startvæske (synes jeg der stod man også skulle bruge?) som de vil sælge?

 

De to links der er her på siden er enten nedlagt eller de har udsolgt:-)

 


Talle med sine to tøser, Sisse og Safir


R.I.P. Fønix 25. november 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 kombucha
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 20:43

Hej

Jeg hentede en igår hos Sara i Måslet. Hun har også skrevet i denne tråd.

 

Hendes profil navn er "Leonidas"

 

Held og lykke med projektet :)

 

Mvh Teena


www.tollund-hundepension.dk

 

Barfcenter midtjylland

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 09:36

Jeps, den hinde der kommer oven på, er den nye babysvamp, og den bliver så tykkere og tykkere for hvergang du sætter en gæring igang.

 

Min lugter også spøjst, det er jo en gæringsproces, men det er altså ikke muk på.

 

Jeg har en baby klar. Der er rigtig mange der har skrevet, og jeg har lovet at vende tilbage, når jeg havde en klar.

 

Dbh Jane



Vil du være medlem af Danmarks største spiseklub, og få 25% på regningen?

 

Se mere på MenuCard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoste i opstart
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 10:05

Hej.

Jeg står med en hest der altid hoster 3-5 gange i opstart. Han står under de bedste forhold.

Han har noget allergi og har været i behandling to gange nu. Jeg vil meget gerne prøve en svamp, men hjemmesiden er lukket.

 

Nogke der ved hvordan jeg skaffer en ?

 

Mch Sara

0
0
Svar på denne tråd
 
 kunne også godt
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 10:23

Bruge en svamp, er der nogen fra nordsjælland der ligger inde med en? eller ande steder i landet, som vil sende den mod porto?

 

mvh Catarina

0
0
Svar på denne tråd
 
 kambucha
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 13:41

Hvor længe kan babysvampen holde sig i køleskabet og kan den deles? Hvordan kan man se om den stadig er brugbar?

 

Kan man selv lave gætekstrakt, hvis man skulle være så uheldig ikke at have til den næste portion?

 

Håber der er nogen, der kan svare, da man ikke kan komme ind på hjemmesiden i øjeblikket.

 


Hilsen

Anita





 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hostehest
Forfatter: 
Dato:  10-03-2013 17:48

jeg har en hest som gør nøjagtigt det samme i opvarmningen.. hoster 3-5 gange i rav og holder så op indtil næste opvarmning...

 

hvordan får jeg fat i en "maude" og en vejledning?

 

gerne så hurtigt som muligt så jeg kan komme igang med en behandling inden han skal genoptrænes efter seneskade med 3 måneder på stald.


ejer af Apache!


 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolding
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 23:12

Nogen i Kolding området der har en baby svamp de vil af med?

:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er osse klar...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 23:37

Er osse klar til at afprøve svampen, nogen nær Odense der kan undvære en baby?

0
0
Svar på denne tråd
 
 svampe-bob
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 00:22

I kan skrive til mig. så skal jeg sende en start sæt til jer.

Jeg laver så meget at jeg kan sende, mange start sæt i ugen.

De sendes med væske til første potion og opskrift.

Her i huset bruger vi det alle mand.( voksne. børn. 15 heste, hunde)

Vi hælder det i hestenes vandtrug på marken..de vil også gerne drikke det rent...ellers i foderet.

 

Hilsen linda

Stald Præstegården

3
0
Svar på denne tråd
 
 super spændende
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 07:30
Det lyder altså super spændende. Har selv en allergiker hest på 22 som til tider hoster en del selv om hun ikke laver noget.
Måske man skulle prøve.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Supert linda.
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 09:21

Har lige skrevet en besked til dig.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp bob
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 22:11

Hej alle dem der har skrevet..til mig.

 

Planen er at jeg sender på Onsdag..hold op hvor er det spændende med alle dem der gerne vil prøve svampe BOB.

 

Jeg har lige en lille nød der skal knækkes.

Beholder der ikke vejer for meget og som er tæt..der skal holder til post Danmark..når det går hårt for sig..

MENNN her på Stald præstegården skal der mere til at vælte læsset.

Så glæd jer til Torsdag ..så kommer han

 

Hilsen Linda

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svampe bob
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 19:46

så er jeg ved at pakke til de første der har bestildt

De går her fra struer i morgen...(helligdag Torsdag)

Dem der gerne vil have en start sæt..skal lige skrive adressen til mig i privat besked.. så sender jeg Onsdag og Fredag

 

Hilsen Linda

Stald Præstegården

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 20:17

NEJ hvor lyder det spændende, har læst en del om den nu og er meget nysgerrig, men det er da bestemt noget der skal afprøves.. på mig og hesten.

 

Til jer der har drukket the´en selv, hvilke forandringer/virkninger (hvis nogen) har i oplevet?

Og, hvorfor sukkeret? Er det nødvendigt? Jeg er på en ret sukkerfri kur, så undlader det, hvis muligt, gerne :)

 

 

Udfra hvordan i omtalte jeres svampe forstillede jeg mig nogle små nuttede nogen, meeen.. de ser altså lidt klamme ud men jaja, så længe det virker :)

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svampe bob
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 22:03

 

Hej alle

Jeg har denne link..godt nok på engelsk,,men goggel oversæt den

 

 

 

 

 

www.anahatabalance.com/ teakombucha2.html

 

 

Hilsen Linda

1
0
Svar på denne tråd
 
 Så kom svampen...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 18:56

Så kom svampen idag fra Linda. I en fin lille papkasse med opskrift, svamp og væske i beholder, visitkort og 2 slikkepinde. Bryggen er sat over og står og hygger sig lunt på badeværelset, så om en uge skulle der være the (-: Tusind tak til Linda for den fine hjælp...

Er meget spændt på effekten...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Her er også ankommet en svamp
Forfatter: 
Dato:  11-05-2013 14:53

Tak til Linda.

Her er også lavet opstart facen samt guffet slikkepinde, delte med gemalen.

Glæder mig meget til at kunne servere den første portion til hyppen.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstart
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 11:23

Lige et par spørgsmål til opstart.

 

-Hvorlænge kan den færdige the holde sig?

-Kan noget af sukkeret evt. undlades?

-Hvormeget skal 500-600kg heste have dagligt?

 

Chris

0
0
Svar på denne tråd
 
 holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 22:09

det kan holde sig meget længe i køleskab ..det danner lidt smulder i flasken ..men det kan bare sies ..

Man kan godt lave det med 70g pr L...men alt sukkeret bliver omdannet og er ikke skadelig..

Store heste kan godt drikke en litter om dagen..men start op med 3-4 dl og trap op.

 

hilsen Linda

Stald præstegården

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan ved man
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 08:02

at drikken er færdig? Skal den lugte specielt - se speciel ud eller er det blot antallet af dage?

 

Jeg satte min over i torsdags i sidste uge og svampen fylder allerede hele beholderen (en skål)

 

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 brygge tid
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 23:33

hvis svampen er så stor kan du bare tappe den nu på 7ende dagen.....Har du den til at stå i god varme går det hurtig.

Næste gang, kunne det være en god ide at, bruge en stor glas 3L eller størrer.

Når du har nok væske til tapning og flere svampe ...så pøv at lade ...en potion stå længere det bliver en helt anden væske.

Tror faktisk ikke der er regel for hvor længe det må stå.

Det er altid sjovt at prøve sig lidt frem...og se hva du sydens der smager godt

Her bruger vi at komme en stang vanilje eller ingefær ned i flaske i køleskabet..det er guf...(som oldemor`s æblekage)

 

Hilsen Linda

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er første omgang færdig.
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 08:41

Der kom en stor svamp for oven, de to "gamle" lå neden under. Jeg har nu skyllet de to " gamle " svampe og started to nye portione rop med dem. den nye svamp der kom, var tyk og oval, men ikke lige så tyk som de to gamle svampe. Har foldet stykket og delt det i to, er det sådan man gør?. Det ser ud som om de to gamle svampe, er opbygget i flere lag.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Besked til Linda
Forfatter: 
Dato:  21-05-2013 13:47

Hej Linda.

Jeg har skrevet en besked til dig.............

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svampe pakket
Forfatter: 
Dato:  22-05-2013 00:15

Hej Igen

 

Så er der pakket svampe til Maiken-britt og Dagmar..

 

Jeg håber ikke jeg har glemt nogen. Så sig lige til ..

 

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd
 
 svamp igen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2013 11:39

Så har vi nok svampe igen, som kan sendes som startsæt.


Mvh Linda Ernstsen

http://www.stald-pg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun mod hoste???
Forfatter: 
Dato:  22-05-2013 13:54

Kære alle

 

Det lyder som om der er brudt en "svampeepidemi" ud

 

Jeg vil høre om der er nogle som har erfaring med de der svampe til hest med meget allergi - specielt mod raps og kløver?

 

Min venindes hest er meget hårdt ramt - hun hoster ikke, men headshaker nærmest. Hun er dyrlægetjekket og vaccineret gennem hele sidste vinter uden resultat. Så vi er ved at tæt på at give op - men tænker alligevel om der findes et middel, som måske kunne virke bare lidt.

 

Så hvad siger i? Vil svampen virke mod allergi?

 


www.stald-degnebro.dk - et godt sted at være hest og rytter.


Ansvarlig voksenpart søges til hyggeridning. Skriv gerne til mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bambi,bambus
Forfatter: 
Dato:  22-05-2013 15:12

Svampen er altid et forsøg værd, og det koster ikke noget i forhold til alt det tilskud man kan købe i dyre domme.

 

Har også gode erfaringer med at bruge det til heste med dirre

 

 

Jeg har 3 babyer klar. Jeg orker ikke at sende dem, men man er mere end velkommen til at afhente hos mig i Slangerup( mellem Frederikssund og Hillerød)

 

Bare send mig en besked.

 

dbh Jane og Maude

0
0
Svar på denne tråd
 
 her guffes med velbehag
Forfatter: 
Dato:  22-05-2013 18:16

Alle 4 får en lille snaps i maden til aften og de nyder det.

Gamle står og smasker når jeg kommer med foderspanden = tegn på at hun glæder sig. Giraffen står og tripper, det kan bare ikke gå hurtigt nok med foder i krybben.

De to unge gnasker det hele i sig og står og spejder efter mere.

 

De to nye portioner, skulle gerne blive til endnu flere portioner.

En kollega har fået en aflægger af svampen, så nu skal hun også gang med at brygge til sin hoste hest.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste chance...suk
Forfatter: 
Dato:  22-05-2013 23:33

Hej Alle :-)

Dejligt at læse at mange af Jer har stor held med at fjerne eller dæmpe hoste hos diverse heste og ponyer.

Vi har en dejlig pony, som trods bolig i udeboks har udviklet en irriterende og ikke mindst drænende hoste ift energiniveau under ridning og nogle gange i boksen også....dette har nu varet i godt 2 år :-(

Diverse forskellige Doktor Dyr(dyrere og dyrest) har været inde over fra starten af UDEN held trods diverse medikamenter og udskiften i strøelse og foder.....så nu er vores eneste håb at Kombucha-svampen kan gøre en forskel for ponykræet, da vi gerne vil kunne bruge ham, til det han er bedst til, nemlig at være en glad og livlig springpony.

Det gør så ondt at se, hvordan han er gået fra at være livsglad til at bruge alt sin energi på at trække vejret.

Er der mon nogen, som har lyst og overskud til at hjælpe os igang med en svampebaby?

Vi bor i Aalborg, så det vil være dejligt, hvis der findes nogen i nærheden :-)

Mvh Jeanette og Kelvin

0
0
Svar på denne tråd
 
 Doping?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2013 23:50

Er der nogen som har nogen ide om kombucha-theen indeholder forbudte stoffer i forhold til FEI's antidoping-liste?

 

Det ville jo være lidt, nej meget, surt at blive udelukket p.g.a. uvidenhed fordi man bare vil sin hest det bedste.

 

Jeg har slået alle de indholdsstoffer op på listen som er beskrevet herpå: www.anahatabalance.com/ teakombucha2.html

og der er ingen som direkte figurere på FEI's liste. Men der kunne måske komme problemer når stofferne omdannes i kroppen?

 

Jeg har ligeledes skrevet til DRF's veterinærkonsulent, som dog beder mig rekvirere en liste over indholdsstoffer fra "producenten"

 

Men dejligt at høre jeres alle sammens gode erfaringer. Jeg stiftede første gang kendskab med svampen for over 15 år siden hvor virkningen var lige så god. Havde dog rent glemt at den eksisterede, så mange tak for påmindelsen

 


Mvh

Gitte

 

Jo mere jeg lærer, jo mere går det op for mig hvor meget jeg ikke ved

 

Opstaldning tilbydes med ridehal og PADDOCK PARADISE nær skoven

 

BEDÆKNING tilbydes ved super velgående Welsh sec. C

0
0
Svar på denne tråd
 
 det går godt.
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 21:35

3 gang at der nu er startet op med nye portion.

Har lavet 6 nye portioner, tre med sukker og tre med honning, er spændt på at se forskellen.

Hypperne får det i deres foder 1 gang om dagen, og smasker det i sig med glæde. Den der har lidt allergi og hovedrysten når desn øjne og nøse klør, får 1 liter dagligt. Rides tre- fire gange om ugen uden problemer og uden rysten på hovedet. De andre tre får kun en lille sjat.

Er spændt på om det gode resultat fortsætter.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kombucha i Brovst
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 06:27

Til Jeanette og Kelvin,

 

Jeg er leveringsdygtig i svamp og "startvædske" i Brovst. Dog uden garanti for at det vil virke. Min egen hest får det mod allergisk bronkitis og det er måske blevet lidt bedre end sidste år. Hun ryster heller ikke så kraftigt på hovedet over pollen som sidste forår. Men hun er altså ikke symptom fri. Til gengæld har hun ikke haft nogen tegn på tynd mave og diarre siden hun er begyndt at få Kombucha - og det er usædvanligt!

 

Venlig hilsen

Eva

0
0
Svar på denne tråd
 
 wauuww
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 12:03
Virkelig spændende læsning :) jeg er jo en af dem som går ind for at ting skal være så naturligt og i gennem så få processer som muligt så at læse at en så naturlig proces virker er jo bare skønt :D Nu vil jeg så stille et par spørgsmål som jeg så tænker lidt over.
Til jer der bruger svampen med succes, før i gik på svampen var i så nødsaget til at lave ændringer i hestens hverdag som bla. mindre ridning, den f.eks kun måtte få wrap, ikke kunne stå på halm og andre ting?
Efter svampen har i så forsøgt at lade hesten få tørt hø, frøgræs og sådan og kan i ride mere end før uden at hesten viser tegn på hoste?

Jeg oplever nemlig tit at ejere af hoste heste ofte er meget begrænset i deres muligheder af hestehold og jeg vil jo så gerne vide om det har gjort jeres hverdag nemmere og givet jer flere muligheder for at holde hest som i nu ønsker :)

Hilsen Simone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hostepony
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 14:22

Eva> det lyder jo helt fantastisk med at kunne få en aflægger.....Det vil jeg meget gerne, 1000 tak :-) Vi må lige finde ud af at koordinere hvornår og hvordan.Selvfølgelig er det ærgerligt at din hest ikke har haft den ønskede antihosteeffekt ud af det, men godt du så har fået noget andet med i købet ;-)

Jeg kan kontaktes herinde eller på 30200203

 

Ih hvor er det dejligt, når man kan hjælpe hinanden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror det virker...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 21:47

Nu har jeg i ca 2 uger givet theen til min hest. Hosten er fint aftaget, kun enkelte host 1-2 gange om ugen. Tror det virker...

har allerede svampe til overs, så mangler nogen nær Odense, så sig til (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil gerne
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 22:15

Prøve svampen på min hoppe, hun hoster til forår og til efterår, men intet at finde fra lægens side .

Bor i Odense

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar var til
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 22:16

Ulla bastian..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har skrevet privat besked
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 07:21

Til lancome

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye babyer!!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2013 10:36

Jeg har nye babyer klar til afhentning.

 

Jeg er hjemme om formiddagen, og igen efter 19.30 på hverdage.

Bor Slangerup mellem Frederikssund og Hillerød. Jeg sender ikke, men babyen kan afhentes hos mig efter aftale.

 

Send mig en sms med afhentningstidspunkt, så sender jeg min adresse.

 

51- 78 23 23

 

Leveres på glas og klar til bryg:

 


Billede



DBH Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Astmatisk Bronkitis
Forfatter: 
Dato:  13-06-2013 12:47

Hej alle

 

Jeg har fået konstateret at min nye gamle islænder på 21 år har astmatisk bronkitis. Hun hoster stort set ikke men dyrlægen siger at elasitikken i lungerne er en del nedsat.

 

Tror I at den der svamp også kan hjælpe på det? De fleste skriver jo om at deres heste hoster, men min hest har "bare" svært ved at få vejret.

 

Jeg hører meget gerne om jeres resultater med Kombucha svamp.


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svampe i overskud
Forfatter: 
Dato:  16-06-2013 11:37

Så har jeg svampe i overskud.

 

De kan enten afhentes eller sendes med posten :)

 

Kontakt mig herinde eller mail: jacobsen_maja@hotmail.com for nærmere aftale :)


MVH Mandrup


Den lykkelige ejer af Ellegaards Trym (2009) efter Glibings Ajs (årets fjordhingst 2010)


Stor bruger og tilhænger af Simple Balance's foderprodukter:

simplebalance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 her hos mig
Forfatter: 
Dato:  16-06-2013 13:30

4370 st.merløse, kan der også afhentes aflæggere.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  20-06-2013 07:23

Nogen i midt/nord jylland som har en baby jeg kan købe???

 

Evt skanderborg?? hvor jeg skal ned i weekenden...

 

 

Min hest har en genstridig halsbetændelse som ikke vil slippe 100%


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp;)
Forfatter: 
Dato:  22-06-2013 18:22

Hej. Så lige dette her link;) jeg bruger det også til min hoppe og det virker rigtigt godt;) min svamp har fået 4 unger, så hvis der er nogen der vil have en kan de hentes i Køge. Mvh Anja


EN HEST ER EN SÆRLIG DEL AF DIT HJERTE......
www.123hjemmeside.dk/kilemark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slagelse/Korsør
Forfatter: 
Dato:  23-06-2013 13:51

Hej.

 

Er der nogle i området Slagelse/Korsør - sorø - eller Løve/Høng der har en baby svamp i overskud?????

 

Mhv

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sende..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2013 13:52

Jeg vil med glæde sende en svamp til de folk som ønsker det :)

 

Hilsen Maja

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svampen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 08:53

Hej igen;) jeg arbejder også i Roskilde, så svampen kan også hentes der. Mvh anja


EN HEST ER EN SÆRLIG DEL AF DIT HJERTE......
www.123hjemmeside.dk/kilemark

0
0
Svar på denne tråd
 
 start af brygning 2. gang
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 11:56

Nu er min føste portion the ved at være færdig, og jeg kan se, at der har dannet sig en ny svamp på toppen. Når jeg nu snart skal starte en ny portion op, skal begge svampe så med, eller bruger man kun den nye?

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 16:01

Lad endelig den nye svamp blive på den gamle, den vokser sig sammen med den anden.

Når svampen så er tilpas tyk, så kan du dele den, og give den til andre.

 

På det billed jeg har lagt i tråden, kan du se flere lag. Jeg lader gerne min svamp få 5-6 inden jeg deler den igen.

 

Dbh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 anvendelse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 18:10

hvor længe skal de have det?

 

nogle der har en baby på lolland?

0
0
Svar på denne tråd
 
 baby søges
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 22:35

gerne nær Vejle. gerne sammen med væske og ikke mindst en vejledning..


Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

 

En rigtg hest er en fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alkohol?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 10:01

Nu er min første aftappning så klar til at drikke. Jeg var meget overrasket over resultatet. Andre har godt nok skrevet, at det var "cider-agtigt", og det må jeg give dem ret i. Meget friskt men også, til min overraskelse, med en tydelig smag/fornemmelse af alkohol. Er der nogen der ved hvor meget alkohol det rent faktisk indeholder?

 

Jeg har også lagt mærke til at der er stor forskel på hvor længe I lader det "trække". Nogle siger 5 dage og andre op til 8-10 dage. Hvorfor vælger nogle kort tid og andre længere. Jeg går ud fra at det ændrer på resultatet, men hvad er forskellen?

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svampen
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 23:35

Leonidas: jeg bor i Århus og vil meget gerne overtage en babysvamp, hvis jeg kan.


lev i nuet
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 16:49

Hej alle baby mødre

 

Har læst alle jere gode indlæg og er kommet til den konkluation at jeg osse gerne vil prøve da vi har en pony der hoster, så vil lige høre om der kunne være nogen en som kunne undvær en baby til mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sender...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 16:55

Jeg har masser af babyer i overskud og egentlig også af den færdige bryg, så begge dele kan jeg sagtens sende med posten mod betaling.

 

Ellers er folk også velkommen til at hente hos mig i Haderslev :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 23:28

Du må gerne sende begge dele til mig jeg skal nok betale hvad det koste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 08:27

Hej vil gerne have en svamp tilsendt hilsen jeanette Tlf 29910813 jeg bor petersborgvej 8 3782 klemensker


tussetøsen -bornholm

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 23:28

 

Er der stadig liv i tråden? Jeg bor i Odense og kunne godt tænke mig og prøve det til dyret der hoster ind imellem :)

 

Ellers evt et sted i nærheden af Svendborg motorvejen eller Gudbjerg. Eller tilsendt hvis det er det.


Nu meget eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaring med effekten...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 23:54

Jeg har givet min hest combucha nu i nogle måneder og han hoster stadig lidt, men ikke så meget som tidligere. Jeg kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer med svampen...

desuden har jeg lige været på ferie i 3 uger. Opbevarede svampen i køleskabet imens og den var ligeså fin da jeg kom hjem (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg opgav..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 08:29

Det havde ikke den ønskede virkning.

 

Var på ophørs udsalg i ihorse i roskilde, der havde de to store metaldåser, med noget til hoste heste. Der var til 1 md i hver dåse, pakket i små breve. Jeg købte begge dåser med 70 % i rabat, så det var jo værd at prøve det.

 

Hesten har nu fået det i flere uger og det virker. Hesten kan nu rides optimalt uden at hoste og uden at grynte/snorke under ridning. Startede op med 1 brev hver dag i den første uge, gik derefter over til 1/2 brev hver dag. Glemte det så i et par dage i travlheden, hesten begyndte igen at hoste, fik igen et helt brev i et par dage og er nu igen på 1/2 portion dagligt.

 

Jeg skal ha undersøgt hvor det kan købes, da det er første gang i flere år jeg oplever at hesten er 100% til at rides på uden problemer.

 




IMC


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hoste hest - hoste fri
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 19:47

Jeg tænkte efter at have læse denne tråd at det måtte jeg da også prøve, på en af vores opstalded ponyer.

 

jeg forelagde projektet for ejer som var indforstået med at vi forsøgt.

 

jeg gik straks igang med at skaffe svampen og opskrift - alt så fint ud og efter trække tiden gav vi hende en "snaps" dette gentog vi i ca. 14 dage uden det ønskede resultat.

 

stor var min ærgelse, men vi er jo ikke lige kendt for at opgive så jeg besluttede at teste urter ind på hende.

 

sjovt nok kom ingen af de alm. "hosteurter" op, men ud af 300 forskellige urter viste testen at hun manglede 7 - disse 7 blev så igen testet for at vise dosis.

 

jeg blandede urterne og efter 1 døgn kunne vi høre mærkbar forskel og ugen efter var der ingen host at spore.

 

idag ca. 3 uger efter er der stadig ingen hoste, og i tilgift er hun begyndt at smide sine fedt depoter.

 

det skal sige at ponyen er en skøn og elskelig shetterhoppe, der på ingen tid er blevet hele staldens kæledække, hun er 24 år og går for vogn med sin ejer.

 

Jeg er simpelthen så glad for at se hende drøne rundt uden at hoste.

 

for god ordensskyld har jeg fået lov af ejer til at skrive dette.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

1
0
Svar på denne tråd
 
 blandet reslutat.
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 21:50

Jeg er så også en af dem der havede håbet lidt på et mirakel, det hjælper lidt i de meget varme og tørre dage, men der er stadig for mange dage med mere end 3 host.

 

Jeg har brugt det i ca 2 mdr nu og giver det lige en chance i 2 mdr mere, før end jeg opgiver det helt.

 

Hesten får en 1/2 L om dagen.

 

Jeg har 4 "babyer" til salg hvis nogen er intresseret, skriv venligst privat.

 

Vh

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 det produkt jeg omtaler..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2013 07:24

navnet er Respyt og produceres af Day, son & hewitts.

 

Har haft en utroligt god virkning på min gamle hest. Nu kan den igen rides uden host og dens vejrtrækning er blevet betydeligt bedre.

 

Kan købes her.

samsoerideudstyr.dk/collections/ tilskud/day-son-hewitt

 

Horze slagelse.

 

Optihorse i osted

 

der er nok også endnu flere rideudstyrs butikker som forhandler det.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-08-2013 08:28

Jette: hvad mener du med at teste urter ind?

 

Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 at teste urter ind
Forfatter: 
Dato:  06-08-2013 09:16

ja, det var måske også forkert skrevet, undskyld - men det er en del af mit daglige arbejde, så for mig er det helt naturligt.

 

jeg har flere mulighed for at teste, men når jeg tester dyr og børn bruger jeg en simpel form for test af krop/underbevisthed, det der kommer nærmest er kinesiologisk test, det er ikke helt det sammen, men kan i udtryk godt minde om sådan en test.

 

testmetoden er ret simpel, hvilket ikke giver de samme fortolkings problemer som andre alternative testmetoder.

 

Jeg har ved flere lejligheder afprøvet diverse maskinelle test apperater, vegatester, biotron osv. men jeg synes faktisk ikke jeg får det samme udbytte når jeg ikke kan have en snak med klienten samtidig og det er jo svært med en hest, hund, kat, slange osv. - så langt hen af vejen vælger jeg dem fra.

 

jeg har gennem mange år brugt denne metode og føler mig faktisk rimelig sikker på de "svar" jeg får, men selvfølgelig skal jeg have hovedet med - og en god gang sund fornuft, for jeg bruger mig selv og min psyke, de påvirkninger jeg har med mig osv. vil helt naturligt komme ind over, hvis jeg ikke kan sætte mig selv på standby

 

fx: blev jeg kaldt ud til en hest der skulle teste mht. vitaminer og mineraler - på vejen oplevede jeg et trafik uheld, jeg var ikke selv indvolveret, men var med til at hjælpe til ambulance kom - efterfølgende valgte jeg at aflyse testen - jeg kunne mærke at jeg slet ikke kunne få tankerne væk og så kan jeg simpelthen ikke gøre et ordentligt stykke arbejde.

 

Jeg har gennem årene samlet et pænt stort "bibliotek" med testampuller, så jeg i dag har et ret stor testområde, og jeg bliver ved med at samle for det er et kæmpe område for både dyr og mennesker.

 

Men jeg indrømmer at det godt kan lyde lidt hokus pokus agtigt, og det er heller ikke noget enhver bare kan gå i gang med uden en vis erfaring og selvindsigt.

 

håber det var en rimelige forklaring, ellers må du spørge igen

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fyn ....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 13:11

Hej

Nogen der har babyer til foræring på Fyn? Gerne Nyborg-Odense-Ringe området.


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 17:15

Så er der baby svampe hvis der er nogen i det sønderjyske der mangler en

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Micro
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 18:49

Det har jeg, har sendt dig en besked...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Færdigbrygget the bortgives
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 12:53

Jeg har 3-4 liter Kombucha the som er færdigbrygget til weekenden som bortgives, da jeg ikke får brug for det alligevel. Afhentning i Sdr. Nærå, Årslev


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoste svampe
Forfatter: 
Dato:  01-10-2013 19:30

Hvis nogen har nogle svampe de gerne vil af med sælge så vil jeg RIGTIG gerne have fat i en. Jeg har en hostehest og må sige at denne gang er det gået lynende stærkt med hendes hoste.

 

Pt. virker det lidt uoverskueligt om hvem der sælger så er i ikke søde at sende en besked hvis i vil af med en baby og meget gerne med lidt væske + brugsanvisning ;0)

 

Håber at høre fra nogen

 

Mvh.

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Hø miniballer lavet af lavfruktan urtehesteblanding sælges Nordjylland

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken forskel
Forfatter: 
Dato:  01-10-2013 23:23

er der på denne gærdrik og så de maltgærdrikke man ellers kan købe? Andet end det her er billigere?


Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem har baby???
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 11:52

Jeg vil også gerne høre fra folk som har baby svamp til salg :)

Og gerne væske med...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 14:59

Jeg har babyer, som kan afhentes her hos mig( Slangerup)

 

Skal de sendes vil jeg dog gerne have dækket mine udgifter:-)

 

Send mig blot en PB.

 

Dbh Jane


Den ultimtive ponymor :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 babyer...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2013 15:10

jeg har et par babysvampe hvis nogle mangler. Jeg bor ved Randers..


Lækkert enghø i minibig sælges bor 10 km fra Randers

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baby svampe bortgives
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 10:25

Hejsa

Jeg har baby svampe jeg giver væk. Jeg bor i 4593 Eskebjerg (Vestsjælland).

Mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har nogen babysvamp til salg?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 21:49

Har nogen babysvamp plus væske de vil sælge så send SMS til 26801339:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Babysvamp
Forfatter: 
Dato:  09-11-2013 01:02

Er der nogen der måske kan hjælpe med en opstart i Nordjylland? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Odense...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2013 08:13

Jeg har babysvamp på Fyn (odense)...

0
0
Svar på denne tråd
 
 4 stk svampe
Forfatter: 
Dato:  09-11-2013 20:03

Hej.

 

Jeg har 4 stk svampe + væske som sælges/skal afhentes inden næste weegend,ellers bliver de bare smit ud.

 

Kan hentes i vemmelev/Korsør.

 

Vh

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ville lige hører
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 10:12

Hej ville hører om alle de heste(ejere) der har prøvet dette om det virkede. Virkede det på kort sigt eller også på langt sigt?

 

Håber nogle af jer der bruger dette bryg kan svare på det.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Virker det?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2013 08:24

Jeg har givet min hest kombuchabryg hen over sommeren og han er for ca 1 1/2 måned siden holdt op med at hoste ((((((-: Om det skylðes drikken eller omslaget i vejret ved jeg ikke...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kombucha spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  16-11-2013 19:46

Lige et spørgsmål: Er ved at lave min første drik, desværre fik jeg ikke blandet starten op rigtig med de 10% fra den gamle saft. Det var nok nærmere 5%. Det har nu stået i 7 dage et lunt sted (ca. 20 grader) og der er i en af blandingerne kommet noget der ligner spindelsvæv. Er dette okay? Der er ellers kommet en tynd fin hinde ovenpå alle væskerne. Så går udfra at de lige skal have 6 dage mere før de er klar, de smager stadig søde, i forhold til blandingen jeg fik med svampen.

Dernæst er svampen i det ene glas faldet til bunds, er svampene gået til grunde og skal jeg have fat i nogle nye?

 

Håber nogle garvede svampe nørder kan hjælpe!

 

Mvh. Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Hø miniballer lavet af lavfruktan urtehesteblanding sælges Nordjylland

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstart
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 12:59

Hej alle sammen.
Jeg har en masse opstarter klar da jeg ikke har hesten mere bruger vi ikke længere svampene så de skal væk. De er rigtig tykke, og der kan nok godt blive til 5-7 stykker hvis nogen er interesset i sydsjælland Køge.
Mvh Cecilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 cecilie
Forfatter: 
Dato:  28-11-2013 08:48

Hej Cecilie jeg kunne godt være interesseret i en svamp og starter væske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 llllllllll
Forfatter: 
Dato:  06-12-2013 18:14

Noget der har en svamp baby og starter væske i det østjydske?

 

Har en hest med astmatisk bronkitis det kunne være spændende at se om det kunne virke.
Skriv gerne PB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil gerne have en svamp
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 16:42

Cecilie jeg vil gerne have en af dine svampe.

 

Jeg har sendt en besked til dig om hvordan du kan kontakte mig.

 

Hilsen Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aalborgområdet
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 16:35

er der nogen, der bor i Aalborgområdet, der har en svamp med startvæske til overs?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 20:59

Gode ideer modtages. Satte en bryg over for 5 dage siden og der sker intet, tror at " startvæsken" var blevet for gammel );

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svampe
Forfatter: 
Dato:  19-12-2013 17:29

Har 3 babyer med startvæske til 50 kr stk fra omkring næste weekend! Skal afhentes i skælskør

 

 

 

har virket super på 21 årig hoste pony !

 

ulla-bastian - der kan godt gå længere tid:) hvis der ikke er sket mere efter 10 dage - så kan du blive bekymret;) ikke før:)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Pyyyyha...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 12:05

Nu er der gang i bryggen (-: skulle bare have tålmodighed... Osse kun positiv effekt her (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp i Århus?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 13:20

Er der nogen der har en ekstra svamp i nærheden af Århus eller Djursland?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp.
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 18:58

Jeg kogte mit vand til teen på el-kedlen og hældte det efter et par minutter over teen (i tefilter)i den glasbeholder min svamp skulle bo i. Har det mon nogen betydning at vandet er kogt i el-kedel?

 

Jeg har også glemt at tilsætte noget af det væske jeg fik svampen leveret i. Kan jeg mon nå at tilsætte det her to dage efter jeg fik svampen?


Hilsen B

0
0
Svar på denne tråd
 
 er der nogen der har en svamp :-( ?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2013 11:56

hej, er der nogen derude der har en svamp jeg kan købe, til min hest med vejrtrækningsproblemer?

 

mvh ane og loretto

0
0
Svar på denne tråd
 
 svampebabyer
Forfatter: 
Dato:  21-12-2013 14:21

Jeg har svampebabyer til afhentning i morgen i Smørum


Nu med ny hest, en ægte rundkørsel....

Meen rigtig hest er indtil videre stadig en oldenborger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svampebabyer i Kgs. Lyngby
Forfatter: 
Dato:  14-03-2014 22:14

Da mine to svampebobber er blevet til mange og jeg efterhånden er i mangel på plads så vil der indenfor den næste uge være gratis svampebabyer til afhentning i Kgs. Lyngby - du skal selv medbringe et glas til at opbevare dem i (det anbefales ikke glas der rummer under 2 liter).

 

Send mig en sms på tlf. 21666523 eller en e-mail med navn og telefonnummer og hvor mange svampe babyer der ønskes.

Jeg kan endvidere oplyse at det har haft en fantastisk effekt på min hoppe som ellers havde en tendens til infektioner i luftvejene og som konstant småhostede hver gang man varmede op. Nu kommer der højest et enkelt grynt fra hende i ny og næ.

Pia


www.dyretaxi.dk

 

 

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste snot hest
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 14:15
Hej jeg vil super gerne prøve sådan en svamæ på min hest. Han har snottet i nogen måneder nu og hostet i noget tid. Han har fået antibiotika af dyrelægen og har prøvet en del ting
Er der nogen som kender nogen i nordjylland som måske har en babysvamp jeg kunne købe/få ??????

Håber i vil hjælpe mig. Hilsen louise :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste hest
Forfatter: 
Dato:  27-03-2014 10:10

det har helt sikkert hjulpet en af vores heste.

 

Dyrlægen støtter op om den svamp!!!


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vejle/ Horsens
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 20:22

Hejsa.... Er der nogen i Vejle /Horsens området som har et start sæt ?? Ville rigtig gerne prøve det...


Mvh.

Nordvig

med

Den Smukke Arando

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp søges!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2014 08:09

Hej!

Er der svampe til salg i Sønderjylland?

Mvh Lisa - 22801611.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svampe...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2014 16:37

Jeg har svampe til afhentning. Sender ikke.

Bor i Langå ved Randers.

Sms på 21 92 53 55.

 


Hilsen B

0
0
Svar på denne tråd
 
 århus...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2014 20:13

jeg har svampebørn i Århus- nærmere mårslet, som gerne må få nye forældre

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 17:22

Hejsa, jeg kunne osse godt bruge en svamp i sønderjylland eller i trekantsområdet ??

Jette


Showtøj fra hobbyhorse sælges jakker og slinkye.

kontakt Jette Dawson

 

http://granlyarabians@mail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke fra Skælskør
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 09:50

Jeg er meget interesseret i at prøve disse svampe på min traver vallak som nu har haft 3 perioder siden jul med svær hoste, antibiotika og besværet vejrtrækning.

 

Sælger du stadig svampe til 50 kr ?

 

Eller er der andre der sælger nær næstved?

 

Mvh Mie

 

Send gerne en mail på: Grizzly_mie@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 kombucha svamp på FYN
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 10:51

Hej alle

 

Jeg vil gerne i gang med denne svamp til vores gamle ridehest.

Oskar er 21 år og i fuld ridning men er begyndt at hoste.

 

Jeg vil høre om jeg er heldig der er nogle på fyn eller tæt på der har en svamp jeg kan få/købe.


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svampe
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 13:34

Der er pt. svampe under bortgives dd. her på HN.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 14:36

Hej Anette

 

Jeg har talt med den søde dame der vil bortgive, men hun bor desværrer et stykke oppe i jylland.

derfor vil jeg lige prøve Fyn først.

 

men tak for tippet


Hilsner fra Joan

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2014 13:52

Hej Joan

du kan få af mig, jeg bor i Odense

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  19-06-2014 16:29

Hej Ulla

 

Jeg har fået lovning på en svamp på lørdag, hvis det mislykkes vil jeg meget gerne have en af dig.

 

det er ellers nemt, jeg bor også i Odense ;-)

 


Hilsner fra Joan

1
0
Svar på denne tråd
 
 Viborg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 18:06

Nogen der har et "start-sæt" i nærheden af Viborg?

 

Mvh. Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 10 km fra Randers
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 08:14

Lone jeg bor ca. 10 km fra Randers mod Viborg og jeg har en baby klar, der gerne vil i et større glas..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Babyer
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 12:41

Hejsa.

Er der nogen som har babyer i nærheden af Odense - Nyborg - Ringe?


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider