Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

nemmere at bruge træpiller
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 14:22

Ja, det synes jeg at jeg kun læser om, altså at det er meget nemmere med træpiller.

For tiden muger jeg 2 bokse hver dag, den ene med træpiller og den anden med halm. Jeg er slet ikke i tvivl hvad jeg helst vil muge, det er meget hurtigere og nemmere, jeg bruger nok den halve tid i forhold til den anden boks.

Og nej, det er ikke træpilleboksen der er nemmest, men halmboksen.

Eneste fordel jeg kan se med træpilleboksen er at der ikke fylder i trillebøren og på møddingen som med halmen.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 14:33

Hvis der er lavet en korrekt tyk bund og hesten ikke er et bokssvin, så er træpillebokse nemmere end halm bokse, det er ihvertfald min erfaring

Men det kommer jo an på hvordan hesten i halmboksen laver toilette og om den roder det rundt... Alt spiller ind...

*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

træpiller
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 18:04

Jeg har to heste i løsdrift med halm og to ponyer i løsdrift på træpiller. Den ene pony kan ikke tåle halm. Jeg synes som Helle, at det er meget nemmere at muge i halmen. Det fylder godt nok mere på trillebøren; men det er hurtigere at muge. Jeg synes, at man skal ryste vildt længe med de tørre træpiller, før de ryger af greben, og så er mange af hestepærerne røget med, så man skal tage en tur mere. Desuden ligger pærerne meget mere spredt hos ponyerne end hos hestene.

Vh Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 10:02

Jeg er også fortaler for træpiller..

Men det bunder mest i at jeg ikke rigtig kan holde til at muge i halmen.. Det der med at stå og "skrabe" med greben for at sortere ren halm fra, det er ren gift for mine små fede piskesmælds ramte arme

Men en gang imellem så savner jeg en godt strøet halm boks.. Men det skal så også være den type boks som får fjernet vådt og klatter hver dag (derfor jeg ikke kan holde til at muge i halm)...

Men både min hest og min pony er pænt renlige i sine bokse.. Så det tager mig ingen tid at muge.. Samt greben er sådan en letvægts greb, så jeg bedre kan holde til det..

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om

0
0
Svar på denne tråd

Her står hun
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 12:04

på tørv nederst og så træpiller. Jeg kan muge en halm boks på den ½ tid, til gengæld så er den bund vi har nu meget bedre for hovene og ammoniak i stalden. Samt fylder mindre på møddingen. Så der er flere fordele end minusser synes jeg.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

det er ..
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 14:32

Det er misforstået, at træpillebokse er hurtigere at muge i.

Derimod er de LETTERE at muge. Altså i betydningen LET = knap så tungt.

Bare den mængde halm, der skal smides ind i et halm-boks efter udmugning Hver fre*king dag, vejer meget. Ja, alt er relativt, er man bodybuilder, skal man bare gå i gang. :) Og skal evt. gå flere gange med trillebøren.

Ved halm skal man også få halmen, både den beskidte og rene, bakset rundt, så den er jævn (ved godt nogle smider det ind på midten og lader hesten træde det nogenlunde ud), men altså... BØVL ad 1. rang!

Ved spåner etc. skal man kun fjerne pærer. Og så tis ind imellem, men ikke en masse fyldstof (halmen), som alligevel ikke suger en dart, og lugter af kostald.

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 14:46

synes ærlig talt også der nemt ryger mega meget rent halm med ud??? total spild!

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 08:40

En kæmpe fordel med træpiller frem for halm er også lugten.

Træpillerne suger både fugt og lugt, halm stinker af ammoniak så snart det er tisset til.

Jeg har prøvet begge dele, og selvom jeg muger hver dag, lugtede der en hel del mere i stalden ved halmstrøelse end med træpiller.

Så jeg er gået fra halm til træpiller, og det stopper jeg ikke med igen!

Jeg lægger en bund af en enkelt pakke spåner og så hælder jeg træpiller over. Det suger super, bliver dejligt blødt og luftigt, og nemt at holde rent selvom man har et svin af en hest, da træpillerne suger helt super, ligesom roepiller.

Så her er jeg helt klart mere for træpiller end halm. n

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider