Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Isabell Werth sadel - flere spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 10:42

Hejsa..

Håber at kunne finde lidt hjælp til mine spørgsmål ang. Isabell Werth sadlerne...

jeg har på den samme hest redet i 2 Wintec IW dressur sadler, begge med Cair og Y - ophæng, begge 17", begge med store knæpuder ( faktisk de samme flyttet fra den ene til den anden sadel.

Alligevel har der været en himmel til forskel at ride i dem, det var som om der var meget mere plads i den ene, nemmere at komme ned om hesten...

Er der nogen forskel i IW sadlerne ? flere modeller selvom det ikke er angivet med navn ?

---

Og har så et spørgsmål til LÆDER modellen af samme sadel :

Jeg leder efter en Bates IW, og ser i annoncerne menge forskellige typer læder nævnt ved samme sadel mærke altså Bates Isabell Werth.. bla.

• Skrumpelæder
  • Kunstlæder
  • Kraftig kvalitets læder fra .... ( et eller andet land )

Hvordan filan kan det lade sig gøre at samme mærke og model har så mange forskelle ??

Og hvis det er sælgers fejltagelse, hvad er så den rette ?

Håber nogen kan gøre mig lidt klogere ?

Mvh.

Cali og jeg

0
0
Svar på denne tråd

Isabel Werth
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 14:29

Nu har jeg aldrig redet i en Isabel Werth sadel, men jeg ved at der er en ny og en gammel model. Men lige omkring dette må en anden herinde bedre kunne svare dine spørgsmål.

Wintec Isabel Werth er lavet i kunstlæder, mens Bates Isabel Werth kan være lavet i almindeligt læder eller skrumpelæder. Skrumpelæderet er i bedre kvalitet og koster mere end alm. læder gør.

Så sælgeren har sikkert helt ret i det vedkommende skriver omkring læderet.

Selv rider jeg i en Albion sadel med bøffellæder (skrumpelæder) og her er der også prisforskel på bøffellæder og alm. læder.

0
0
Svar på denne tråd

ny og gammel model
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 14:32

jeg ved at der er en ny og en gammel model af den sadel hvor der er lavet ganske lidt om på den.

eneste udseendemæssige jeg kan få øje på er at den nye model har en lille fue ned, der hvor man putter enden af stigeremmen i den der strop uden på sadelklappen. og det har den gamle ikke.

du kunne jo prøve at kigge, er der andre detaljeforskelle så vil jeg da tro at det er fordi du har en af den gamle og en af den nye model.

lædersadlerne ved jeg ikke så meget om. men når der står kunstlæder så er det ikke læder.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd

selvom
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 15:23

sadlerne er ens, samme model osv kan der godt være forskel.

Vi har to i stalden,men det betyder ikke at de begge passer på den samme hest,ej heller med ens kopfjern.

Så ja,der kan være forskel.

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

En rigtg hest er en fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd

3 forskellige
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 22:19

Hej.

Jeg ved at der faktisk er 3 forskellige i Wintec IW. Den helt første er vist uldstoppet, så blev der lavet små forandringer samt cair vist nok, og til sidst er der kommet den helt nye. Jeg rider i hvert fald på en hest, hvis ejer har alle 3 modeller. Jeg har prøvet at ride i dem alle sammen, og ja, jeg synes også der er meget forskel!

På den helt nye er puderne bleve lavet lidt kortere samt mere skrå og spidse sys jeg, og sædet lavet større. Man siger i hvert fald at hvis man køber fx en 16,5" sadel, svarer sædet i denne sadel til en 17"..

Jeg har ikke så synderlig meget forstand på disse sadler, da der aldrig er nogen af dem der har kunne ligge på mine heste..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider