Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er ok, blot at fodre mine heste 1 x dagligt. Flokken er meget blandet, men hver især for de følgende:
De to shetlænder: 150 g. salvana minimax
Hoppeplag, stor hest: 300 g. salvana minimax
Hoppe, 8 år, tendens til forfangenhed: 400 gram. salvana minimax plus 0,8 gram safe and sound.
Tidligere avlhoppe, ej i fol: 500 gram salvana minimax
Ældre vallak, 16 år: 400 gram salvana minimax, plus 1 kilo sixteen plus.
Desuden får de 1. klasse hø. 6 kilo pr. stor hest, de små ca. halvdelen.
De går på store folde med masser af græs, alle i løsdrift hvor der er masser af halm.
Synes hurtigt at maden er væk, omvendt så bliver det til næsten ingenting, hvis det skal spredes ud til to måltider.
Alle heste er i god stand, en rides lidt (hoppen på 8 år) ellers er de i vinterhalvåret bare kysse/klappe dyr.
Er det efter ovenstående forhold ok blot at fodre en gang om dagen?
Kh
Linda