Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Alternativ til Saracen Re-leve
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 12:43

Jeg synes produktet er blevet for dyrt til mit budget.
Problemet er at min hest fungerer super fint på det.

Min hest har haft mavesår, derfor skal han have meget lidt stivelse i sin mad, men han taber sig også ret let så det skal være fedene. Det vil sig meget olieindholdigt for at holde stivelsen nede. Og så skal den gerne ligge på omkring 12-14% protein.

Re-leve har:
13% protein
9% Fedt
8,5-12-5% stivelse

Men den koster 300 for 20 kg og min skal have for 1½-2 heste for at holde hul.. (Han får 5dl releve og 5dl raket pr måltid, raket er suplemnt fordi ellers kan jeg slet ikke være med økonomisk, og raket er også steget nu =/..)
Derudover får han 5kg wrap og 4-5 kg hø.. den kan ikke æde mere. og ca 3-4 dl olie om dagn. Wrap er heller ikke godt for mavesårs-heste i alt for store mængder nemlig.

Han er blodprøve-tjekket for stofskifte-sygdomme, og intet er fundet.
Han rides/trænes 5 dage om ugen under en time alt i alt, Ca. 30 min hårdere arbejde pr gang.


Team Le Mans


0
0
Svar på denne tråd
 
 dooh har lige
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 12:57

at hvis jeg skal fodre udelukkende med re-leve'en i maks mængde dvs, 4 kg pr dag, så vil jeg på en måned med 31 dage bruge 1860 kr i fuldfoder!!
www.glsfoder-webshop.dk/ product.asp?product=341


Team Le Mans


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider