Jeg synes produktet er blevet for dyrt til mit budget.
Problemet er at min hest fungerer super fint på det.
Min hest har haft mavesår, derfor skal han have meget lidt stivelse i sin mad, men han taber sig også ret let så det skal være fedene. Det vil sig meget olieindholdigt for at holde stivelsen nede. Og så skal den gerne ligge på omkring 12-14% protein.
Re-leve har:
13% protein
9% Fedt
8,5-12-5% stivelse
Men den koster 300 for 20 kg og min skal have for 1½-2 heste for at holde hul.. (Han får 5dl releve og 5dl raket pr måltid, raket er suplemnt fordi ellers kan jeg slet ikke være med økonomisk, og raket er også steget nu =/..)
Derudover får han 5kg wrap og 4-5 kg hø.. den kan ikke æde mere. og ca 3-4 dl olie om dagn. Wrap er heller ikke godt for mavesårs-heste i alt for store mængder nemlig.
Han er blodprøve-tjekket for stofskifte-sygdomme, og intet er fundet.
Han rides/trænes 5 dage om ugen under en time alt i alt, Ca. 30 min hårdere arbejde pr gang.