Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jeres folde lige nu?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 17:21

hvordan ser jeres folde ud ligenu, efter vi har fået så meget regn i næsten 2 måneder, vores er våde men der er dog græs.. ved ledet er det noget af et pløre hul, og man skal ihverfald have gummistøvler på, for man sykker ret meget i..

vi skal have lagt noget stabilgrus ud og noget sand, men detsvære ham der skal hjælpe har lidt travlt for tiden, så det lader vente lidt på sig..

men hvordan er det hos jer..

Tur ridning ved vesterhavet, på islandske heste.

Se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 17:35

Har lidt mudder ved led, men ellers ikke... De går i løsdrift og har 4 hektar fold, det er kun mine 2 der går der

*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 17:35

Jeg er MEGET priviligeret hvad angår fold. Mine hestes fold skråner, så alt vandet løber helt ned i bunden af folden. Så det er kun dér, at der er mudder. Resten af folden er ret tør og med græs

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

folden
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 19:23

her er det kun lige omkring leddet der er mudret, ellers er resten af folden fin, lidt våd nogle steder, men dem går hestene udenom når det er slemt, men nu har de også godt 2-2,5 hektar fold til 3 heste.

Mvh

Mie

Collie hvalpe sælges www.guloggratis.dk/dyr/hunde/hunde/ collie/annonce/17181120-collie- hvalpe-saelges

Wrap fra 2 slet i år sælges, minibig, ca 300kg, priside ca 250 kr pr balle

0
0
Svar på denne tråd

Tørre..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 20:05

Har anlagt folden på en lille top og jeg håber derfor at vandet kan løbe væk og dermed undgå mudder helt..

Lige nu har folden kun været brugt 14 dage, men hvor er det skønt at hestene ikke er smurt ind i mudder på benene..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Lidt mudder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 20:12

ved leddet, men ellers er den tør og med lidt græs på stadig.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 20:24

På den fold, mine heste går, er der fint nu, lidt mudret måske. Jeg har en enkelt hest, der har en tendens til at stå og hænge/vandre ved leddet og kigge efter ridning på banen, hvad der sker i stalden etc, og så er vandbaljen også placeret ved siden af, så slangen kan nå. Så der kan let blive fugtigt.

Men staldejer har lagt noget grus ud, så der er en fin bred, tør sti, så jeg og hestene kan komme igennem uden at synke i

Det er bare lækkert med så betænksom en staldejer Faktisk har de også lige købt en længere slange, så vi har kunnet flytte vandbaljen til et mere tørt sted og stadigvæk kunne fylde den nemt op

Resten af folden er der ingen problemer med, men jeg vil også sige, at det er en god stor fold til 5 heste, hvoraf de tre er nogle dværg-størrelser.

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd

Mudder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 23:21

Folden er ikke så køn mere. Er meget i tvivl om jeg skal lukke det meste af den af, for at den ikke bliver trådt helt i stykker. Men synes også at de skal kunne løbe. Har ca. 5-10 cm. mudder ved leddet :-( Sådan er det bare! Jeg har heldigvis 2 folde, så hvis jorden fryser, kan jeg bruge den anden som ikke er trådt op og fuld af huller og ujævnheder.

Mvh Anette

0
0
Svar på denne tråd

folden
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 08:02

her ser stadig ok ud-Jeg syntes ikke, vi har fået så meget vand i år(7-9-13).

Men har nu sjældent de store mudderproblemer. Har store folde stabiltgrus ved led og foran læskur.

Hvis jeg syntes folden bliver for ujævn, når der kommer frost, har jeg heldigvis mulighed for, at lukke over på en anden fold

Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

folde lige nu
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 10:25

Vores er fine, det er meget store folde og det er faktisk kun ved leddet at der er lidt mudder.

Der er stadig græs, så egentlig har vi ikke problemer

jette

0
0
Svar på denne tråd

Folde.....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 10:38

Vi har mudder ved leddene, men ikke mere end at man kan færdes i alm staldstøvler, og så er der en lille sø på den ene fold. Men ellers er der stadig lidt græs at nippe i.

Ift mange andre steder jeg kører forbi, så skal vi vist ikke klage

Mvh

Mette

Fra 1. nov har vi to ledige bokse på Lille Hovgaard i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 01:08

Mine folde er drænede, og har også et let fald, så det er kun ved drikketruget og på løbegangen der er pløret. Jeg ville elske at få en gang knust beton eller lignende på de steder, men da foldene skal med i sædskiftet igen om nogen år, bliver det nok ikke populært at fylde den slags på den gode landbrugsjord:)

Hilsner

Anja

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

Nu med to hoppeføl efter Lundemarksgårds Layout og Horsemosens Cayenne C på bronzemedaljehopper

0
0
Svar på denne tråd

dejlig græsfold.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 19:18

Min har stadig den skønneste græsfold, lidt mudder ved leddet, men ikke meget. De går også kun 4 stille og rolige heste, på en meget stor fold, så græsset for fred og ro :-)

Mit hjerte banker for den akademiske ridekunst.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 21:04

Vores folde ser også fine ud. Stadig en smule græs og ingen mudder ved leddet.. Vi plejer heller ikke og døje med mudder, vi har dejlige store folde som samtidigt ligger højt..

.

0
0
Svar på denne tråd

Klamme...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 07:22

er imponeret over i alle har så forholdsvis flotte folde endnu. Selve folden er da også ok, men glat af alt det regn, dog er der mudder helt op over koderne et større område ved ledet. Og typisk nok er det der hestene faktsik opholder sig hele dagen. Pga det fine lag sne vi har fået kunne jeg se de slet ikke går ud på folden mere, men bliver på det nederste stykke hvor der bare er mudder.

Skal jeg hente hestene fra folden sidder jeg fast med støvlerne i alt det mudder... Eller glider rundt i det... Så jeg håber mine heste kan fortsætte uden sko endnu, for de ville bare blive suget af. :(

0
0
Svar på denne tråd

Folde..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 09:22

Vores folde er også stadig pæne; græs og ingen mudder. Jorden er dog ved at være våd ved leddet, så der går nok ikke længe inden der begynder at komme mudder der. Men det klarer vi nok også lige, når nu resten af folden er tør og fin

Men vi har også ca. 2HA til 3 heste.

- Cat -

Nu som BBH Basisinstruktør

0
0
Svar på denne tråd

Folde lige nu
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 10:27

Vores folde er også fine ;) Vores folde skråner ud af, og vi har heldigvis for år tilbage fået lagt dræn i ud, og lagt knust beton med grus på en del af folden, og lavet stier så de kan gå tørskoet, dog indvier de hvert år så et nyt område, der bliver trådt op, så vi har et læs grus og et læs knust beton liggende, som der bliver brugt af.. En skønne dag, er vi nok nået hele vejen rundt ;) Da vi åbentbart også har for kraftigt græs også om vinteren, går de pt på deres store jordfold (der er græs men kun meget lidt) da vi havde en der fik et snert af forfangenhed her i Oktober :(

Idag er der så den "kedelige" sne i foldene som giver heste på stylter, og den først sko er røget :(

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider