|
|
| Jeg er så ked af det! |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
21-11-2012 20:08 |
|
Så er jeg kommet hjem fra Højgård, uden min hest. Hans knæskade er værre end først antaget. Der er et lille stykke knogler eller brusk i knæet som de skal se om de kan operere ud i morgen. Udover det er menisken også noget påvirket. De kunne slet ikke fortælle om der er nogen chance for om han blir ridehest. Som han har det nu vil han nok slet ikke kunne blive klappedyr. Havde ellers bestemt mig for at hvis ikke han ville kunne rides, ville jeg beholde ham og træne lidt fra jorden og ellers ha et luksus klappedyr. Nu er jeg bare helt nede, kan slet ikke overskue at skulle sige farvel til min kammerat. ham som bare er så loyal over for mig og hver eneste gang jeg viser mig i stalden får det mest hjertelige, brummende vrinsk fra. Nu skal timerne bare gå indtil i morgen, hvor jeg får en opringning derfra. Min hest der er tre år gammel og kun lige har haft rytter på. Aldrig blevet presset og som jeg har pusset og nusset om siden jeg fik ham. Øv det er bare så uretfærdigt. 
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
foeler med dig. har selv en meget syg aaring med 40 i feber her til aften, dyrlaegen har ingen ide om hvad den fejler
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Åhhh nej altså!!! Krydser alt jeg har, for jer begge to!!!
*Her skulle der stå noget meget smart og klogt* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er |
|
|
det synd for dig og din hest Synes også at livet er uretfærdigt, har en fantastisk 4 års, der som din aldrig har været presset og er passet i alle ender og kanter, alligevel ser hans liv ud til at skulle ende alt for snart, øv øv. Føler med dig og håber at du får en positiv opringning i morgen så livet ser lysere ud for dig og din hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krydser finger |
|
|
Uha det lyder da ikke godt for nogen af jer. Håber det bedste! Kram herfra!
Det er ikke den stærkeste der overlever. Det er den, der er bedst til at tilpasse sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Åh altså, det lyder ikke godt  Håber der sker et mirakel!
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
en update fra mig.... min aaring havde mindre feber imorges men den steg fint tilbage til 40C inden middag... Dyrlaegen har fundet noget infection i lunger, men er ikke sikker paa det er det hele... vi har i dag tappet mere blodog sendt det til analyser haaber paa svar senest loerdag morgen.... den har nu ikke spist kraftfoder i 3 dage, men aeder gladeligt hoe. jeg HADER naar man ikke kan se hvad daelen der er galt, det er heldigvis ikke saa ofte jeg har vaeret i den situration... hvis man ved hvad det er kan man da i det mindste have en klarhed over hvad man skal forholde sig til. der er dog lidt opkvikning efter IV Finadyne og hesten spiser faktisk kraftfoder efter denne sproejte saa det forsaetter vi med dagligt til vi ved mere. Den er selvfoeldig ogsaa paa staerke AntiB injectioner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle jeres hilsner! |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
22-11-2012 17:38 |
|
Jeg har lige talt med Michael fre Højgård. Han har opereret Robin, og fjernet brusken mellem to led da det var meget beskadiget. Menisken havde heldigvis ikke taget skade alligevel og den lille flig der ligger ved knæet, betyder ikke noget da det ikke er i ledet, så det er ikke blevet fjernet. Nu skal der så dannes arvæv som erstatning for ledbrusken. Det kræver han skal stå i fuldstændig boksro i 6 uger til at begynde med. Chancerne for han blir ridehest ville han skyde til 50% Men han ville under alle omstændigheder blive fin nok til at kunne blive ved mig som klappehest.  Lige nu er jeg meget lettet, da jeg nok havde forventet en besked om at de ikke kunne gøre noget for ham. Nu skal han hjem engang i næste uge, og så skal der pusles og nusses om min dejlige hest!  Polkamor (Lene) Hvad er der galt med din unghest? Little Arabians. Ja det er bare så utrolig frustrerende når de er syge, og endnu mere når man ikke kan finde en årsag til det. Min hest har været halt i 6 mdr. og været ved 3 klinikker og haft to dyrlæger hjemme før man fandt frem til det der rent faktisk var problemet. Det havde nok set anderledes ud hvis jeg i første omgang havde brugt Ole Sonne og Højgård, men af skade blir man klog. Det er da positivt at din plag spiser lidt igen. Håber virkelig din plag kommer sig hurtigt og de finder frem til problemet. Hold os endelig opdateret.
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Åhhh hvor GODT! at høre Højgård!!! Nu skal de 6 ugers boksro bare flyve afsted og så krydser jeg fingre for et langt og smertefrit liv til din hest  Little Arabians: Puha.. Det er simpelthen noget nær det værste man det ikke er en åbenlys grund til de er skidt!! Håber sandelig også din åring retter sig og bliver frisk igen! 
*Her skulle der stå noget meget smart og klogt* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
håber for dig og hesten at de 6 uger går hurtigt. Det er altid dejligt at blive positivt overrasket  Hvis jeg bare vidste hvad der er galt med min dejlige dreng. Dyrlægen kan ikke finde noget galt, så prøvede jeg magnetterapi og healing. Beskeden var efter behandling i 6 uger at han er klar til genoptræning, åh hvor vi jublede. Desværre er hesten af en anden mening, han vil stadig ikke have rytter på og stiger man op alligevel, vil han ikke flytte sig Det ligner ham bare slet ikke at modsætte sig, det har han aldrig gjort før, så noget MÅ være galt, men ???? På mandag skal han til "den berømte" Vinnie, så håber jeg hun kan fortælle os bare et eller andet. Ja håbet er jo lysegrønt, alle håber jo at deres guldklumper kommer til at fungere, og jeg krydser fingre for jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjghjgkhgfh |
|
|
Hvor ér det godt og høre, at du ihvertfald kan beholde ham som klappedyr - og hvem ved om du også vil kunne bruge ham til nogle hyggelige skovture med tiden. Det bliver godt og få ham hjem igen - så kan du rigtig tage hånd om ham, pusle og hygge med ham. Det er så ubehageligt og have en syg hest - Jeg står også med en som ikke kan rides pt, da han har smerter i lænden. Han får fys/osteopat behandlinger - jeg fornemmer heldigvis noget fremgang i og med han virker til og være i bedre humør - men nu kommer hun igen her på mandag og så ser vi hvor meget hun kan få lov og gøre ved ham. Sidst havde han meget ondt og hun kunne ikke få lov til ret meget, men det hun gjorde sidst, har nu fået lov og virke i 3 uger og få ro på. Så nu ser vi. Han vil heller ikke gå med rytter - bliver meget vred, men smider dog ikke af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
22-11-2012 20:46 |
|
Jeanette! Du ka tro der skal hygges.  Det blir hårdt med de 6 ugers boksro. Jeg må ikke engang trække med ham, da han har det lidt med at danse omkring når han ikke er på fold. Det er jeg lidt ked af, for jeg syns det har påvirket ham allerede nu med de 4 uger han har stået i boks, endda med trækturer. Heldivis har han en meget stor boks hvor jeg kan åbne en dør ud til en fold (det er en løsdriftboks) Jeg har så sat to bomme hårdt i spænd i muren så han kan stå og kigge ud over engen. Lene. Det lyder underligt at der slet ingen ting er at finde. Er der taget billeder af både ben, ryg og nakke? Jeg har ikke hørt om Winnie.. Hvem er hun? Horsespirit. Er der nogen der har nævnt laserbehandling for dig? Nu ved jeg jo ik hvad der er galt med din hest. Men hvis du har mod på det, ville et besøg hos Mogens Højholdt fra sønderjylland måske kunne hjælpe din hest. Det skal så lige siges at det er en dyr behandling som strækker sig over 11 behandlinger og koster 15.000,- Han har hjulpet rigtig mange heste. Måske han kan hjælpe din??
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja, det er ikke altid de tager det så pænt med komplet boksro, men lyder hyggeligt han kan kigge ud  Winnie Stubkjær Laursen, www.winn-healing.dk og www.facebook.dk/WinnHealing Hun har talt med 3 af mine heste 
*Her skulle der stå noget meget smart og klogt* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
23-11-2012 06:22 |
|
Hvor jeg dog tudet da jeg læste Winnies beretning om hendes dejlige pony Shinto.  Det ku være ret interresant at få hende ud i stalden.
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten.... |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
23-11-2012 07:36 |
|
Jeanette eller en af jer andre, der virker til at have ret godt kendskab til fodring!  Nu skal Robin jo så stå i helt ro i min. 6 uger. Hvad ville være det optimale at fodre med, så han er dækket ind med alt han har brug for, men samtidig får så lidt energi som muligt? Jeg har tørt wrap i meget stor mængde. Er der et tilskud man kan give, der kan virke lettere beroligende og som hesten kan tåle at få gennem længere tid? Er der noget der kan hjælper processen i dannelsen af arvæv? Jeg vil kæmpe en kamp for min dejlige hest! (syns egentlig jeg kæmper! )
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| boksro |
|
|
Hej da min hest for nogen år siden blev idømt 5 ugers boksro, der stod menuen kun på hø/wrap og vitaminer og et par gulerødder. Det klarede han sig ganske fortrinligt med. Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| overskrift.. |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
23-11-2012 16:11 |
|
Mange tak for jeres svar. Little Arabians, du må meget gerne komme med dine bud på hvad der kan hjælpe min hest.  Hvordan går det med dig plag?
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED?? Det skal jeg så desværre ikke det næste lange stykke tid.... SKAL UD OG MUGE....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
jeg ville nok give den noget MSN i dens foder. plagen har det bedre men ikke godt, den er behandlet med IV finadyne og IM depocillin og temperaturen er faldet til 38.6
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
24-11-2012 12:57 |
|
Jeg giver ham Corta-Vet HA og omega 3 6 9 og har lige bestilt Glucosamine 10,000 med MSM og ASU. Hvad er MSN? Jeg er ved at blive helt rundforvirret af alt det man kan give dem.  Har du ikke fået svar på blodprøverne endnu?
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED?? Det skal jeg så desværre ikke det næste lange stykke tid.... SKAL UD OG MUGE....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
lol det gik lidt staerkt saa blev ikke tjaekket for fejl inden jeg trykkede send... MSM men super det er bestilt, det er netop godt til bloed dele som jo arvaev bestaar af. jo jeg har faaet svar, men de viser bare MEGET forheojet levels, saa ingen tvirvl om han har en ret alvorlig infektion, men naeremer svar har jeg ikke faaet... det var loerdags stand in der ringede med svar i dag, min egen dyrlaege skal jeg snakke med mandag morgen.... naar hun kommer igen og ser til ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Little Arabians |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
27-11-2012 08:09 |
|
Hvordan går det med din plag? Håber såen i har fundet frem til problemet. Jeg skal hente min hest hjem i morgen. Det blir skønt at få ham hjem igen.
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED?? Det skal jeg så desværre ikke det næste lange stykke tid.... SKAL UD OG MUGE....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|