Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hurtig heling- hvordan??
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 19:54

Hejsa.

 

Min skønne hest har haft en byld lignende ting i mellem bagbenene, altså der hvor de møder hinanden. Det startede med at jeg opdagede at han havde nogle små slidesår lignende sår i mellem bagbenene. Jeg skyllede det med vand og smurte det med helosan. To dage efter ser jeg så at jeg har overset en slags byld (den var ikke ret stor) som der er gået hul på, men jeg kan se at den har været fyldt med betændelse.

Jeg har selvfølgelig vasket det, så grundigt jeg kan og der er IKKE mere betændelse, kun et sår.

Så er mit spørgsmål så: hvordan får jeg behandlet såret/sårene, så det heler hurtigst muligt? Det sidder et meget dumt sted hvor det ene baglår gnider mod det andet baglår, så det er nok lidt ømt.

 

håber der er nogle der kan hjælpe mig! :)


 

-Kristina:)

 

& Thy Tarzan <3

 

Fanni <3 23/4-1990 - 16/10-2012 Tak for alt. Sov godt min pige <3

 

R.I.P Lucas <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undgå friktion
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 12:53

Hej,

 

Jeg vil mene, at det handler om at undgå friktion, altså at såret holdes åbent på grund af den konstante kontakt med det andet lår. Måske kan det smøres med noget vaselineagtigt noget (lige som det cykelryttere putter i bukserne for at undgå slidsår på endebalderne)?

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 13:43

Ja det har jeg også tænkt på, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal gøre, for at det ikke gnider mod hinanden.

 

gad vide om vaseline virker?? Men svier vaseline?


 

-Kristina:)

 

& Thy Tarzan <3

 

Fanni <3 23/4-1990 - 16/10-2012 Tak for alt. Sov godt min pige <3

 

R.I.P Lucas <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaseline
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 15:15

Hej,

 

Jeg tror ikke vaseline svier. Jeg har selv brugt vaseline på forkølelsessår engang, og det sved i hvert fald ikke.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne burde...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 23:04
0
0
Svar på denne tråd
 
 kontakt dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 03:52

hvis det har være en byld med betændelse ville jeg lige kontakte dyrlægen for at få noget salve med antibiotica, det er vigtig at alt betændlsen er væk og at der ikke sidder rester der kan forårsage flere bylder


undervisning på ponyer for børn mellem 3 og 10 år

 

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider