Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Bedste vitamin til pengene?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 14:49

Hej med jer :)

 

Er der nogen af jer kloge foder-mennesker, som har et overblik over vitamin/mineral området?

 

Jeg ønsker at finde en god, billig vitamin til mine heste. Hvad er jeres bud?

0
0
Svar på denne tråd
 
 salvana
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 15:15

salvana er billige og salvamin er min favorit men ikke billig.

 

begge mærker har en fuld indholdsfortegnelse og det synes jeg betyder rigtig meget. Så kan du se hvad din hest måske mangler og give tilskud - til er lidt svært hvis man ikke ved hvad det indholder

 

jette


undervisning på ponyer for børn mellem 3 og 10 år

 

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

0
0
Svar på denne tråd
 
 billigste vitamin
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:22

jeg bruger racing minarals. den koster 300 kr for mener der er 20 kg i sækken. min hest stortrives på den.

 

har før osse brugt pavo vital med god succes men den er ikke nem at få fat på i mit område derfor har jeg skiftet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 i min verden
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 20:16

er der pt 2.

 

Salvamin grøn og multivit fra horslux. Begge med organiske/delvis organiske mineraler.

 

hvor salvamin grøn pt har vundet her.

 


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


Sort PRE hoppe sælges. se hjemmesiden.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 det bedste til
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 20:24

Det bedste til pengene er travo/Equsana pleasure (de andre typer er dyrere). 15 kg for 280 kr, mængden er ca. 130 gram/dag. Jeg bruger vistnok 60 kr /mnd.

 

Har ikke fundet bedre, med godt forhold mellem ca/p, og god mængde af det.

 

Hvis man fodrer med korn (primært p) og evt. lucerne (ca), behøver man måske ikke at gå op i de mængder og forhold. :)

 

Organiske er der ex. naturmineral.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestene
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 20:50

På land og fritids hjemmeside koster Equsana pleasure 15 kg. 378,95 kr. hvor køber du henne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 20:56

Hestene : De andre er også 20 kg sække..

 

Her er vi rigtig glad for horselux multivit og hestene er godt dækket ind. 20 kg koster 369 kr. Organiske mineraler så de er nemmere for hesten at optage. og en hest skal have 125-150 gr pr dag.

 

Har også prøvet racing minerals og var også her godt tilfreds. 20 kg ca 300 kr. dog ikke organiske mineraler..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på hvad man har brug fo
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 21:08

Det kommer jo meget an på hvad vitaminerne skal gives til men

 

Under normale omstændigheder bruger jeg horselux multivit. 20 kg for 369 kr rækker til 117 dage hos mig. Ca 3,1 kr om dagen

 

Hvis jeg har brug for ekstra til mine bruger jeg travo, den hedder i dag Equsana premium vit. 15 kg for ca 460 kr rækker til 75 dage hos mig.6,1 kr om dagen.

 

De er begge rigtig godt dækkende med organiske mineraler.

 

 

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 21:39

Det kommer jo an på behovet for den enkelte hest :)

 

Selv har jeg været ovenud tilfreds med Travo Performance (Equsana Perform Vit), Horselux Easy, Mervue EquiBoost og EquoCalmin.. Salvimin Grøn har jeg hørt meget godt om, ligeledes med Racing Minerals, Horselux Multivit har jeg ikke afprøvet, men den lyder også udemærket... Alle samme prismæssigt ok, syntes jeg :)



*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regulator Complete
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 09:53

 

Jeg kan anbefale Regulator Complete, bruger det selv til alle vore heste, det er super nem og giver flotte heste :-)

 

15 kg koster 195,-

Eks.: Min Frieser hoppe spiser for 5,2 pr. dag

Før gav jeg ca. 15,- for 2,5 kg fuldfoder, så der er rigtig meget at spare syntes jeg og så ser hun hammer godt ud ;-)

 

http://www.regulatorcomplete.com/

www.naturhesten.dk/naturlig-fodring- regulator-complete-c-3_21.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvimin grøn vinder her
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 10:05

men ellers equsana pleasure eller mulitvit. Jeg ville altid vælge organiske mineraler og ikke kigge så meget på prisen.


Sagde Janne




0
0
Svar på denne tråd
 
 mine favoritter
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 17:50

Er klart det flydende Feed Complex (blue - hors), derefter Sure Limb fra Brogården og Grøn Salvimin - i nævnte rækkefølge.

Indeholder alle delvis organiske mineraler.

Det er min bedste overbevisning, at pris og kvalitet hænger sammen når vi taler mineraler. De "billige" sparer på de "dyre" mineraler som kobber og selen.




Foderplaner udarbejdes.



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider