Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvad foder i jeres fjordhest med
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 14:25

Halløj

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i foder jeres fjordheste med

 

Og hvor meget de for ?

Og hvor mange kg wrap om dagen ?

 

I må også meget gerne sætter billeder af jeres fjordhest gerne ride billeder

 

 

 


Hilsen karina


Nordgaarden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 18:36

Min gammel fjordhest fik:

 

Surwgrow

Lucerne

Speedi-Beet

Samt en smule havre når hun havde brug for mere energi.

 

Hun fik 8-10 kg. wrap.

 

Min nye fjordhest har jeg ikke helt taget stilling til hvad hun skal have ud over hø/wrap.

 

Men regner med at det bliver fiberpiller, horselux easy og speedi-beet.


Vrinsk

 

 

Fjordhest, Islænder, Paint eller quater søges til leje med henblik på køb. Min. 3-5år og tilredet.

 

 

Bolig på landet søges til leje. Sandved el. omegnen el. Helsingør/omegnen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjordhest
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 08:19

Min fjordhoppe på 20 fodres med:

 

6 kg wrap lige pt (8 kg fra på mandag af)

Frøgræs ad libitum (desværre)

Vitamin/mineral blanding

Et par håndfulde lucerne

 

Hun bliver redet 5-6 gange om ugen, men ikke hård træning.

 

 


Talle med sine to tøser, Sisse og Safir


R.I.P. Fønix 25. november 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 har ikke selv fjordheste
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 10:05

men jeg laver en del foderplaner og ser en del fjordhest i mit erhverv.

 

det jeg synes fungerer bedst er at give enten tør wrap eller hø, samt vitaminer og mineraler

 

har du så en fjordhest der yder meget, kan du give lidt linamix, lucerne (hvis hesten ikke er for gammel) lidt roe piller eller lidt grøntpiller.

 

men basisfoder er wrap eller hø samt vitaminer og mineraler

 

jette


undervisning på ponyer for børn mellem 3 og 10 år

 

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest i hård træning
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 11:05

Desværre er vores Fjord her ikke mere :( men da han var i fuld træning, til C-stævner (hest) og DM i dressur, blev han faktisk fodret som en hvilken som helst anden topydende hest.

 

dvs. ca. 6 kg. wrap om dagen, ca. 2 til 2,5 kg. Show improver, Salvin vitaminer, hvidløg, og fri frøgræs på folden.

 

Da vi stod på det gamle ridecenter (stadig i fuld træning) var foderplanen - 8 kg. wrap - 2 kg. Tjørnehøj Mølle Cool perfomance, ca. 400gr. Showimprover.

 

Fjorden var ikke fed, men toptunet, med spillende muskler over det hele - skal de yde er de nød til at have noget til brændstof.

 

Mvh

Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke give dig ...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 13:03

... helt nøjagtige mængder, for det er ved at være længe siden jeg har vejet foderet ;)

 

Vi er så heldige at have både hø og wrap med en ringe næringsværdi. Det vil sige, at de kan tåle at æde meget af det, uden at de bliver fede. Til gengæld skal de så have lidt flere vitaminer/mineraler for at være dækket ind.

 

Vi har 4 heste i stalden, og de æder 10-12 kilo stråfoder i døgnet.

Dertil får de 3 (som er mest trivelige) krybbefoder bestående af ca. 2 liter opblødte roepiller, et halvt kilo havre og Racing Minerals. Dette fordeles på morgen- og aftenfodring.

 

Den sidste, som er noget af en pind-hund, og som også bruges lidt mere end de andre, får følgende: 4 liter opblødte roepiller, 1 kilo havre, 1 kilo Horselux Fiberpellets, ca. 500 gram Horselux Sport, 2 dl olie og Racing Minerals. Dette fordelt på 4 fodringer.

 

Hilsen Sif

 

P.S. Ingen af dem er fede. De har lidt "grovfodervom", men det får Fjordheste jo ret let qua de runde ribben, men der udover er de i en superfin foderstand.

 


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 20:57

Jeg har 3 fjordheste i blandet alder, 1½ år, 9 år og 15 år og mit basisfoder består af:

 

Hø og wrap

 

Fiberpiller

 

Vitaminer og mineraler

 

Urter bla. kamille, brændenælde, røllike, citronmelisse og hvidløg, YSY og magnesium forebyggende mod forfangenhed op til og under græsperioden.

 

Derudover får de 2 gange årligt en kur med b-vitaminer.

 

Derudover får min plag soyaskrå som ekstra protein, det har hjulpet meget på hendes figur og især hendes oppustede mave.

 

Mine heste går ikke på decideret fuldgræs om sommeren, men fodres med hø, vitaminer og mineraler og får reduceret græs i sommerperioden hvor de går ude hele døgnet.

 

Derudover står de på tørv og spåner.


Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 08:10

Min fjordhest for

 

Hø af ringe næringsværdi ( dvs ikke 1. klasses enghø (men ikke frøgræs)) og derved kan han få det ad lib.

Så får han 2 kopper tørre ropiller opblødt, og 300 g HestePlus. Dette fordeles på 2 måltider. Han er krybbedbidder.

Han står på halm i løsdrift/udestald, året rundt, og har pt 150g dækken på.

Han mangler intet på sidebene. rides pt sporalsk, med ture/dressur/spring, og transpoteres meget/ofte.

 

Har inge billeder af ham på nettet.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min 4 års fjord
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 12:10

Bliver redet ca 4 gange i ugen, dressur.

han får følgende:

500 g speedi beed ( vejet i tør tilstand, 500 g horselux easy, 30 g hoof health, og derud over det hø han kan æde.


Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

 

En rigtg hest er en fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 werhtjyjmtyh
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 14:02

Min fjordhoppe får kun græs endnu, hun er ved lidt for god huld, så hun behøver ikke mere endnu - når det bliver koldt og der ikke er græs, vil der komme adlibitum wrap på folden.

Sku' det ikke være nok, vil hun få Pavos Nature Best. :)

 

Mit fjordhingstføl, får ca. 1kg Hippo Basic med vitamin og mineraler i, samt hø for natten.

 


STALD REVSGAARD

 

Se annoncer, eller kontakt, har både heste, udstyr og andet til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjordheste
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 19:09

Her får den gamle fjordhest på 21år 700gr Horselux Senior og ca 300gr Horselux lucerne om dagen.

 

Dem på 11 og 6år får hver 400gr Horselux Easy.

 

Alle har adgang til hø døgnet rundt og ingen af dem bliver brugt til noget.

 

Mvh Janni


Hvor der er en vilje er der en vej!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 min får......
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 10:49

Min fjordhest på 5 år får 8 kg wrap fordelt på hele døgnet, lucerne og roepiller morgen og aften samt 2 kg gulerødder morgen og aften. Derudover er der altid halm tilgængligt og så får han lidt vitaminer/mineraler i godbidder :-) + et drys havre i foderet så han ikke er så lad og doven!

 


 

mvh freja

-hjalte følsbjerg-

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulle bulle
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 21:51

Min fjordhest på 3½ får:

5-6 kg hø.

Ca. 300 g. NaturMüsli fra St. Hippolyt

Lucerne

Gulerødder (omkring 1½ kg )


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider