Vi har ikke løsdrift, blot bokse - men vi har en "vågelampe" tændt om natten. Den giver næsten ingen lys, bare lige så man kan se silhouetterne af hestene.
Tit kommer hestene først ind kl. mørkt, og så er det træls at gå fra mørke og til en helt oplyst stald, hvorefter lyset bare bliver slukket helt på 1 sek. Så det er for hestenes skyld, og vel også lidt så vi kan se noget om morgenen.
Der er en lang gang ind til stalden, og i den gang er der ingen lys, så er det rart nok at der er lidt! lys i stalden.
Havde jeg løsdrift ville lyset selvfølgelig være slukket om dagen, da der ikke er grund til at have tændt lys om dagen.
Men jeg må af gode grunde være nødsaget til at tænde lyset hvis jeg skulle give hø/foder hen på eftermiddagen, når det er blevet mørkt, og så synes jeg måske det er lidt drastisk at slukke lyset, så det bliver bælgragende mørkt, når nu hestene har vænnet sig til lyset fra lamper. Selvfølgelig vænner de sig sikkert hurtig til mørket - det er nok bare mig 