Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 14:55

Hej løsdriftsfolk

Har I lys i løsdriften om aftenen/natten?

 

Mvh Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lys altid
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 15:01

Ja, der er lys i min løsdrift 24-7-365, så der er altid lys.

 

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lys i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 16:16

Rikke: Må jeg spørge hvorfor?


Talle med sine to tøser, Sisse og Safir


R.I.P. Fønix 25. november 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 16:27

Nej, det forstyrrer den normale daglige døgnrytme, hvis der er lys om natten.... Mener der er lavet studier omkring dette faktisk og heste på stald/løsdrift hvor der var tændt lys om natten, var mere stressede og mindre oplagte/var trætte...



*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lys lys
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 16:31

Jeg synes bare ikke de bruger den så meget om natten og tænkte det kunne være fordi de ikke så godt kan se derinde, men selvfølgelig kan det også være, fordi de faktisk ikke synes det er koldt og vådt nok nu har jeg prøvet at sætte en lille vågelampe derud, så må vi se om det hjælper.

Tak for svar, hører gerne fra flere

 

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke lys
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 19:15

hvorfor skulle de have lys om natten?

 

Hos mine er der selfølgelig slukket om natten, ligesom der vel også vil være i en "rigtig" stald.

 

Heste skal vel også have fred og sove ligesom os

 

Og de kan altså sagtens finde ud og ind af løsdriften selvom der er mørkt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lysdrift
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 19:34

Heste ser ganske udmærket i mørke - meget bedre end os.

 

Jeg havde kun lys i løsdriften, når jeg selv var der.

 

Det handler også om, at det er sværest at se noget (for både dyr og mennesker), når man går fra skarpt lys til mørke, så har man lys inde i løsdriften bør man også have det udenfor.

 

 

 

 

 


Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej da..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 08:14

De skal ik ha lys om natten.

Jeg slukker lyset omkring kl. 20.30 i stald og løsdrift.


SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej jeg
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 08:47

har aldrig lys i min løsdrift. Grunden er at det er en togvogn der står ret langt fra strømkilden, og ja når jeg har dem inden for er der masser af lys, men det er i en anden bygning..

 

Hestene finder fint skuret ¨både når det er lyst og blægravende mørkt..


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 lyset slukket
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 08:47

Vi har lyset slukket - heste ser super i mørke - og så er det ikke godt for deres homoncyklus - hopperne får ikke "vinterpause" hvis ikke dagene bliver kortere :)


Sorte søger part
-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 lys i løsdriften
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 12:16

Jeg har ikke tænk over hvorfor jeg altid har lys, det er nok det nemmeste synes jeg.

Jeg tror da jeg vil prøve og slukke det, og se hvad der sker.

Jeg kan ikke finde nogle studier på dette så link gerne:-)

 

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har nogle lamper på batteri på væggen
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 13:53

Har nogle små batteri lamper på væggen.(ingen strøm) Ikke at jeg nogensinde er der når det er mørkt, men rart hvis der skulle blive brug for det! Overvejer at invester i en solcellelampe, men bruger det som sagt aldrig, så det villle være lidt overkill! Tror helst hestene vil være fri for lys!

De bruger sjældent huset iøvrigt, kun når der der har været heldags regn og de vil ligge ned eller om sommeren når der er hedebølge og de vil i skygge. Aldrig når det blæser, regner eller er koldt (selvom det egentlig er der de burde bruge det, hvis man er forfrossent menneske)Men det styrer de jo selv!



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 20:43

vi har en meget søvnig 4watt pære der er tændt når det er mørkt.

den giver lige præcis nok til at man kan se hinanden i det 100 m2 store rum.

 

simpelthen fordi vi har vores "hovedindgang" gennem stalden, og ikke vil tænde det kraftige lys hvis vi går igennem.

 

jeg er overbevist om at det ikke er noget problem for dem at sove,- og desuden sover de sjældent indenfor alligevel (det gjorde de heller ikke da der ikke var lys...)


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 20:44

Vi har ikke løsdrift, blot bokse - men vi har en "vågelampe" tændt om natten. Den giver næsten ingen lys, bare lige så man kan se silhouetterne af hestene.

Tit kommer hestene først ind kl. mørkt, og så er det træls at gå fra mørke og til en helt oplyst stald, hvorefter lyset bare bliver slukket helt på 1 sek. Så det er for hestenes skyld, og vel også lidt så vi kan se noget om morgenen.

Der er en lang gang ind til stalden, og i den gang er der ingen lys, så er det rart nok at der er lidt! lys i stalden.

 

Havde jeg løsdrift ville lyset selvfølgelig være slukket om dagen, da der ikke er grund til at have tændt lys om dagen.

Men jeg må af gode grunde være nødsaget til at tænde lyset hvis jeg skulle give hø/foder hen på eftermiddagen, når det er blevet mørkt, og så synes jeg måske det er lidt drastisk at slukke lyset, så det bliver bælgragende mørkt, når nu hestene har vænnet sig til lyset fra lamper. Selvfølgelig vænner de sig sikkert hurtig til mørket - det er nok bare mig ;-)

 


*Winnie & Falcon*

 

Sælges: Easyboot Glove str. 1,5 - 500 KR

Søger Amigo regndækken str. 130 i god stand - ikke rød/pink.

Kontakt mig på PB.

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 18:40

vores vågelampe har lysføler på, så den først tænder når det er nødvendigt, og slukker igen når det bliver lyst

 

-funker fint!


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 22:01

Der bliver kun tændt lys i min løsdrift, hvis jeg selv er derude.

 

Jeg syntes det skal følge årstiderne og det naturlige lys. Er sikker på det er det bedste for hestene :-)

 

Desuden er mine ude det meste af døgnet, da hø/wrap kun bliver serveret udendørs.

 

 


Mvh Camilla.

 

 

**************** www.kaabers.dk *************


Barockpinto - Barockpferd - Tinker.


Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.



En rigtig hest har hovskæg

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider