|
|
| Horseware dækkener |
|
|
Godaften  Sikke dog et bøvl! Det dækken jeg fik med, da jeg købte min hest, passer hende rigtig dårligt! Jeg har nu haft købt 2 nye og ingen af dem passer, som de skal. De "strammer" ved bringen - og selvom det ikke umiddelbart føles sådan - antager jeg også, at det så trykker uhensigtsmæssigt ved manken. De kan ligge super, når de lige er lagt på. Men efter et par timer, er de gledet tilbage og strammer. Det jeg kan læse mig frem til er, at jeg nok skal have et Horseware dækken til hende! Hvad er forskellen på de 3 modeller; Rambo, Rhino og Amigo??? Er det materialet - eller pasformen? Og så læste jeg et sted, at de er store i str. Hun bruger normalt 145 - kan det passe, at jeg skal 2 str. ned???? Mange hilsner Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Horseware er nogle fantastiske dækkener! Ved ikke præcist, hvad forskellen er. Men Rambo er jo den dyreste, og den har nok bedre pasform og så har den 3 "gjorde" under maven. Jeg bruger kun Amigo til min, og dem er jeg super glad for. De ligger helt perfekt og er super god kvalitet! Ja de er store i størrelser, jeg ville nok købe en 140 cm - hvis en 145 cm i alm. dækken passer hende perfekt. Horseware dækkener er ca. 5 cm større end andre dækkener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
1000 tak for svar  Jeg har igen, her til morgen, søgt og læst  Amigo har samme pasform som Rambo - det er materialet der er forskellen! Nu bestiller jeg et Amigo - håber og ber til, at pasformen duer, så det ikke strammer og gnaver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Okay, jeg vil ikke betale dobbelt så meget for et dækken, når Amigo er så super godt! Min har ingen mærker efter dækkener og strammer heller ik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er korrekt.. |
|
|
at det er materialet der er forskellen, pasformen skulle gerne være den samme.. Amigo er den ringeste kvalitet i, Rhino den næste og Rambo er cremen af cremen.. Hvis din hest ikke går med dækkenædende, sparkende og bidende heste.. Er Amigo sikkert god nok.. Jeg ville dog gå op i Rhino, det er altså lige en tand stærkere i yderstoffet og holder derfor lidt bedre..
Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland Se præsentation for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super dækkener |
|
|
Enig i, at det er nogle fantastiske dækkener, og det er helt klart ens pengepung som afgør hvad man skal vælge. Amigo er et fint dækken, hvis din hest ikke leger og går uden andre heste som spiser i dækkenet. Det kan det desværre ikke holde til. Rhino er noget bedre kvalitet, men fåes ikke med linersystemet, som jeg synes er MEGET smart. Rambo er som andre også skriver det dyreste og BEDSTE. Selvom det er dyrt, vil jeg mene pengene er godt givet ud. Holdbarheden er bare det bedre. Super mange fede detaljer osv. Desuden har det linersystemet som gør, at man kan putte underdækken i efter vejret. Det har Amigo dog også. Så min klare farvorit er Rambo, men det er også et dyrt dækken. Tilgengæld har jeg en klar forventing om at det holder i mange år 
Vh Maria Med smuksakken Harmonie og dejlige Max
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liner og Rhino.. |
|
|
man kan sagtens bruge liner under Rhino dækkener, selvom der ikke er fastgørelseskroge ved manken til lineren.. Jeg brugte det i hvert fald i to år til min hoppe, uden problemer..
Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland Se præsentation for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Horseware |
|
|
Nu er jeg selv stor fan af Rambo - det er bare et fantastisk dækken... Men lige mht. Liner-systemet, så kræver det vist heller ikke de helt store sy-kundskaber for selv lige at sy sådan et par hager fast - hvis man hellere vil have Rhino-...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er også en |
|
|
konvertit. Havde svoret jeg aldrig skulle bruge så mange penge på et DÆKKEN, mæææææææn nu har jeg også rambo, og liner systemet.
Angels live forever in the hearts of those who loved them on earth
Stella og Tøsen - forevigt savnet aldrig glemt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har bestilt et Amigo, så jeg kan se om pasformen er, som den skal være. Hvis den er det og jeg vinder 135 mill. så køber jeg helt sikkert Rambo til vinteren  Mit egentlige problem var pasformen - er der nogen, der har erfaring med, at problemer er afhjulpet med et Horseware dækken, ville det være super interessant, at høre  Hun ødelægger ikke sine dækkener og der er ingen der bider i det - hvis de gør, så gør de det i hvert fad kun 1 gang  Hun er en 16 årig hoppe, som enerådig sætter dagsordnen på folden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine to store.. |
|
|
heste havde lidt problemer med hårløse pletter på bringen, skiftede til Rambo efter at have købt mig fattig i billige dækkener.. Og vupti problemet var løst.. Tilmed har jeg ikke mistet et eneste dækken siden.. Har lige udskiftet mit elskede Rambo Original i år efter 7 års tro tjeneste til et Rambo Duo..
Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland Se præsentation for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har købt rambo duo |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
06-11-2012 18:13 |
|
Har de sidste to vintre brugt oseaner af penge på nye dækner til alle hestene, uden at nogen af dem ligger korrekt på den ene af hestene. Den har før gået med rhino, men i år valgte jeg så et rambo duo fra nethesten.dk og det var alle pengene værd. Endelig et dækken der bare ligger som det skal, ikke gnaver hesten og er regntæt i selv det værste storm og regnvejr. Så når der er sparet penge sammen, får resten af flokken også rambo duo dækner. ang forskel på amigo og rambo, ja så har jeg lagt mærke til at lukningen fortil ikke er ens på de to typer, hvilket jeg tror har stor betydning for skulderfriheden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo. |
|
|
Har aldrig hørt nogen være utilfreds med deres Rambo dækken - det siger vel nærmest alt? Jeg har også været meget glad for shires dækkener, men efter shireshop.dk (heldigvis!) er lukket i DK er det blevet noget mere besværligt at købe dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Køb brugt |
|
|
Jeg har her på HEstenettet købt mine 4 Rambo dækkener brugt nogle kun brugt få måneder, og så har jeg fået Rambo til Amigo pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækkener! |
|
|
Liner systemet er nu med i Rhino og Amigo 12 dækkenerne
Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeelsker |
|
|
Min har kun Rambo, de holder bare og ligger perfekt, efter jeg har købt Rambo due kan jeg også selv vaske, idet jeg kan have underdækken og overdækkenet for sig, så vupti vask af dækken er blevet billigere og meget nemmere
Firfod - Heste med "glimt i øjet" Har gjort min drømmen til virklighed, er den heldige ejer af Arabezk Firfod www.collatz.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Horseware |
|
|
Jeg har i år købt et Amigo i 1200D, og det er det første dækken jeg nogensinde har haft, der slet ikke slider på hesten... Omvendt er jeg heller ikke så naiv at tro, at der findes en model der passer ALLE heste, men kan bare sige at til min hest er det i hvert fald helt perfekt  Jeg er dog også lidt lun på weatherbeeta, som jeg ikke har fået prøvet endnu 
- Cat - Nu som BBH Basisinstruktør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cat May Ray |
|
|
Rigtig god pointe  Jeg har selv overvejet et Weatherbeta, da de også anbefales til høj manke, tyk hals, fed bringe eller hvad der nu er skyld i, at hun ikke passer havd som helst! Amigo dækkenet er ankommet og ligger - ikke perfekt - men 80% bedre end de andre dækkener, jeg har forsøgt mig med. Så det er ret positivt  Super billigt, let og lækkert - er godt tilfreds!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amigo . |
|
|
amigo passer virkelig alle. Selvom det kan være svært at tro, men det er fordi de har heste-pasform. Forskellen kan du se på horseware's hjemmeside. Du går ind på kataloget, og så står der ud for de 3 dækken-mærker hvad der er af features ved dem, og hvad der ikke er ved de andre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amigo er lidt mindre |
|
|
end Rambo, men pasformen den samme....vi har pt 8 egne heste i Rambo og mine ældste to dækkener er over ti år gamle og fuldt funktionsduelige......nogen vintre har vi haft 14 dækkenheste...og aldrig om jeg vil have andre dækkener, når det virkelig gælder= råt vintervejr. Den ene hoppe er vokset ud af sit Rambo 145, men Rambo 155 er alt for stort...= købte et Amigo 155 og det er perfekt. Ligeså går de fleste af mine i Rambo 140 og i Amigo skal de altså have 145 - har nogle = 6 stk regndækkener i Amigo.
Lipizzanere til salg: * Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm * Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet Begge er trafiksikre og turfornuftige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Min hoppe har for det meste gået med Weatherbeeta, men det måtte jeg indse denne vinter - at det var hun blevet for bredskuldret til. Hun kunne knap bevæge sig på folden, og blev trist og ked af det (eller rettere: min hoppe bliver ikke ked af det, den bliver vrissen og afvisende). Det er som regel lidt lettere at finde tynde regndækkener til hende, som ikke gnaver (har et par gæt på hvorfor, men er ikke sikker), så hendes Catago 100 g dækken gav ikke problemer - men så snart hun fik de tykkere på fra Weatherbeeta, fik hun svært ved at bevæge sig. Weatherbeeta'en var netop valgt pga. lidt hun er lidt besværlig mht. pasform, så jeg var lidt usikker på, hvad pokker jeg så skulle stille op. Men pengene til Rambo blev på mirakuløs vis tryllet frem af SU-budgettet, og hesten fik et Duo-dækken. = dens gnavemærker ved skuldrene har efterhånden fået pels på igen (godt nok det eneste sted på hesten, der har frisk pels, fordi hun er fuldklippet, så det ser lidt sjovt ud med de to mørke pletter med pels på skuldrene). Langs det øverste af skuldrene er hun stadigvæk tyndpelset, men ikke noget voldsomt som før, og hun bevæger sig frit med dækkenet på. Og frem for alt, så er hun blevet mere og mere tilpas og glad igen. Hun kan finde på at bukke og løbe bare for sjov på folden nu - hvor hun før, vægrede sig ved bare at trave.
Enorm forskel, og jeg er meget positiv over det.
Mvh. Katja Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges Part søges til opmærksom dressurhest lidt udenfor Randers SØ Se mere på profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo ulempe |
|
|
Rambo har tre gjorde og dette kan være en ulempe ved dybe og brede heste, jeg har en der er for stor i omkreds til den midterste gjord, hun går kun med rhino med halv hals 
Beklager taste og stavefejl www.stenhedegard.dk Halmpiller sælges Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo... |
|
|
Hej Har også kørt med de originale grønne Rambo dækkener de sidste 10 år - de holder altså bare - så på langt sigt er det en rigtig billig løsning. Jeg har samtlige år ikke haft et eneste slidmærke (dog lidt ved manen) og de sidder altså bare - ingen bensnører som min hest ellers hader. Mit vinterdækken har været til rep en gang sidste år - et spænde var gået op i syningen. Har netop indkøbt et stk 100 grams Rambo dækken som jeg planlægger at købe en 200 gr liner til, så kan jeg kombinere dem som jeg har lyst til. - på den model jeg netop har købt er der 3 gjorde, men man kan så vidt jeg kan se tage dem af, så hvis den midterste er for kort, så kan man jo bare køre med 2. Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter fundet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Her på gården findes kun horsweardækkener DVS har et enkelt weatherbeeta som dog kun bruges i nødstilfælde, da det ligger elendig sammenlignet med horseweardækkener. Har både amigo, rhino og rambo alle gode dækkener. Og ingen bagbens stropper, som er forbudt her på gården. MVH hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er altså ikke rigtigt.... |
|
|
... at Amigo passer alle  Det kan godt være at det er super til varmblodstyper - men på mine Fjordheste rutsjer de helt vildt rundt, så bare en enkelt rulletur kan ødelægge et dækken, fordi de kommer til at træde i kanten, når de rejser sig - og det er ham med de smalle skuldre og de ovale ribben (altså mest "hesteagtig" i faconen) der er den værste! Jeg er til gengæld rigtig glad for Premier og HorseGuard. Easy Horse er også helt OK. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weatherbeeta/ Rambo |
|
|
Jeg er jo ellers til Weatherbeeta... -god halsåbning til mine lidt brede heste -god pasform -free style - slidser foran på benet samt faconsyet til bovhjørnerne -ingen slidmærker på mine lidt brede heste som dagligt vandrer en del på stor naturfold Men ak... i år har min ene hest faktisk fået slidt hårene lidt af på den ene skulder - bare en lille plet, men det er jo et symptom på en trykning. Så nu har jeg gjort det: Købt mit første RAMBO dækken - model DUO. Og det har altså været det helt rigtige. Hesten har her 1 mdr. efter, ikke længere noget slidmærke. Jeg er stadig glad for mine WB til de andre heste, men må indrømme at der er nogle detaljer ved Rambo som jeg er meget begejstret for: - 3 gjordstropper - ingen lårstropper - haleklappen er konstrueret så den sidder fast på halen og dermed sikrer stabilitet samt at klappen ikke blæser op i for vinden. -Liner system: et dækken til hele sæsonnen - lineren byttes bare ud så tykkelsen passer til vejret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|